PC Veilig van Planet Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Onlangs kreeg ik een mail van Planet Internet over een gratis pakket PC Veilig. Wil ik dit installeren dan moeten alle andere anti-spy ware etc. eraf. Uiteraard ben ik hier huiverig voor. Heeft iemand al ervaring met PC Veilig van Planet? En werkt het niet met andere progies??

PC Veilig is inderdaad een compleet pakket, met anti-virus, anti-spyware, firewall, spamfilter enz.
Maar je hoeft niet perse alles gelijk te verwijderen, het is meer een waarschuwing.
Als je PC Veilig gaat installeren, moet je wel je anti-virusprogramma deinstalleren, want anders heb je er 2 en dat is niet handig, firewall ook deinstalleren.
Maar andere anti-spyware programma's ( Ad-Aware, Spybot ) kan je gewoon houden.

En ik zou nog even wachten, PC Veilig is nog best nieuw, en je weet niet of het echt goed is.
Ik zou programma's gebruiken die zich al jarenlang bewijzen.

Zo wil ik McAffee gewoon behouden. Die ga ik er zeker niet afgooien, maar goed ik wacht ook nog even af.

Dat zou ik ook doen, want PC Veilig en McAfee gaat denk ik niet goed samen.
Krijg je alleen een langzamere pc van, en problemen.

Het voordeel van PC Veilig is, dat het gratis is voor klanten van Planet, als je minimaal een bepaalde ADSL hebt.

Mijn oom heeft ook Planet en vroeg aan mij om eens uit te zoeken of dat PC Veilig wat was.
Na wat zoeken in de FAQ van PC Veilig kwam ik er achter dat het eigenlijk gewoon F-Secure Internet Security (2007?) is. F-Secure staat goed bekend naar mijn weten.
Dus zou geen probleem moeten zijn, heb mijn oom dus ook aangeraden dit te gaan gebruiken in plaats van zijn Norton.
En voor hulp kun je gewoon bij Planet terecht, kijk dat is makkelijk. :D

F-Secure is inderdaad goed.
Dus de engine van F-Secure en de schil van Planet, :thumb:
Ga ik ook maar eens een keer testen dan op m'n 2e rangs pc.
Klinkt aardig, en ja, beter dan Norton als het van F-Secure gebruik maakt.

Ik heb het pc veilig pakket geïnstalleerd bij mijn oom, en het ziet er goed uit. Alles zit er op en aan, interface niet al te ingewikkeld. En belangrijk...het vreet niet al te veel systeemgeheugen. Wel vind ik het "wat moet ik scannen" gedeelte van NOD beter (uitgebreider), maar je kunt niet alles hebben.
Dus omdat het gratis zeker een aanrader :thumb:

Maakt het de pc niet trager, dat hoorde ik namelijk van mijn zus.

Mijn oom zijn pc is niet traag, maar hij heeft er dan ook niet al te veel opstaan. In zijn geval is naar mijn idee zijn pc niet trager geworden dan met norton (anti-virus), maar hij heeft er wel een betere (completere) bescherming voor terug.
Normaal gesproken zijn zogenaamde internet security pakketten wel langzamer dan een losse combinatie van anti-virus + firewall (en eventuele andere dingen).

Maar anders zou ik het gewoon eens proberen voor een weekje ofzo. Dan kun je het rustig uitproberen, en als het niet bevalt ga je terug naar je oude anti-virus - firewall combinatie.
Op zich zou het geen problemen moeten opleveren. Zelf wissel ik regelmatig van anti-virus, firewall, anti-spyware, en tot nu toe nog geen problemen gehad. :D

Bewaar wel je licentiegegevens voor de oude anti-virus etc., voor het geval dat. !!

Elke beveiligingspakket vertraagt wel, en bij de ene pc zie je dat meer terug dan bij de andere.
Maar proberen is altijd handig.

Hoe kom ik aan F-Secure Internet Security 2007. Is deze versie gratis? Of is die van Windows zelf?

F-secure Internet Security 2007, is gewoon een betaald pakket. Wat je kan kopen in de winkel of op Internet.

Homepage: http://www.f-secure.com/home_user/products_a-z/fsis2007.html

Op die pagina kun je een trial (probeerversie) downloaden, maar je kunt het pakket ook aanschaffen.
1 licentie (1 computer) voor 1 jaar kost 74,90 Euro :eek:
Best duur vind ik eigenlijk.

Fijne jaarwisseling allemaal, en hou die duim eraan :thumb:

Zeker duur en dat voor een jaar........dan maar McAffee of toch die planet maar eens proberen........:thumb:

McAfee is toch minder goed dan F-secure. In dat geval zou ik gaan voor het gratis pakket van Planet als je dat kunt krijgen, dan kost het helemaal niets :D

Voor het scannen is mcaffee wel goed, voor de rest wat minder ja. Ik heb toevallig Planet adsl. tja.

F-Secure is een heel goed pakket, in tests gewoon beter dan McAfee, maar F-Secure kennen minder mensen en McAfee wel dus daarom is McAfee populairder.

Hebben we het nu alleen over het scannen of het hele pakket, dus inclusief anti spyware etc etc.

Heb zojuist PC Veilig van Planet Internet erop staan. Even doorbijten bij het invoeren maar dan heb je inderdaad een compleet pakket. McAffee liep toevallig bij mij toch af. Mijn eerste indruk is zonder meer goed en dat nog gratis ook (heb ADSL standard). Wat ik wel heb afgezet is of een site veilig is. Bijzonder irritant. Afijn ben benieuwd of ie ook goed scant en de spam eruit haalt. Had hiervoor spambayes en die werkte ook heel goed.:thumb:

Zelf heb ik nog geen eerste hulp hoeven te verlenen aan mijn oom, dus tot zover zal het wel goed gaan. :D

Verder hoop ik dat het een goed pakket is voor je, het scheelt toch weer geld.
Scannen deed het pakket bij mijn oom erg snel, maar ja meer dan 40GB hoeft ie niet te scannen want dan zitten de harddisks vol.

Scannen vind ik juist langer duren, maar kennelijk neemt ie meer mee. Ik bekijk het gewoon twee weken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan