NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

student100

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
dames en heren,
:cool:
me PC wil laatsts tijd niet starten , en geeft zwart scherm met de volgende teks:

NTLDR ontbreekt
druk op Ctrl+ALT +DEL als je pc opnieuw wil starten

ik heb deze bestand gezocht"ik kan hem niet als bijlagen toevoegen of te wel ik weet niet HOE" en dus op me usb opgeslagen en aansluiten met me PC en opnieuwe laten starten.
maar geen reactie

gaarne als iemand mij kan informeren hoe ik dat probleempje kan oplossen.

ntldr

thanks joseb voor je reactie,

ik heb inderdaad hier ook gekeken, en ik heb geprobeerd me pc te herstarten met ntldr bestand en dan met fixntldr.exe.
maar me pc reageert niet op deze bestanden.
ik heb ook paar opties gevonden in google, maar niet echt geholpen en zit nu toevallig ook achter een andere pc om dat te fixen,maar ook niet uitgekomen.

ik neem contact met de helpdesk van het bedrijf waar ik werkzaam ben en kijk ik of we dan wel uitkomen , anders ja opnieuwe instaleren maar dan ben ik veel verslagen en belangrijke mappen van me onderzoek kwijt en dat is helaas een van de nadelen van computers.

Start op van de XP cd, ga naar de repair/herstel console, en kopieër het bestand, uit de i386 map van de cd naar de root, meestal de C:.

Tijdelijke oplossing

Hoi yandouzi,

Ik heb momenteel hetzelfde probleem als jou. Ik heb momenteel ook nog geen oplossing.
Maar ik heb wel een methode voor je waardoor je toch gewoon met je computer kunt werken.

Zodra je de computer opstart blijf je op de F8 toets drukken.

Je komt na een tijdje in een scherm met een blauwe achtergrond waar je kunt kiezen uit alle schijven/drives die aanwezig zijn op je computer. Dan moet je de schijf kiezen waarop Windows is geinstaleerd.

Let op!! Nadat je op enter hebt gedrukt, moet je direct weer op de F8 knop blijven drukken. Nu kom je in het scherm waar je kunt kiezen uit veilige modus etc etc.

Kies dan de optie: Laatst bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)

Op deze manier kun je wel gewoon met de computer werken, alleen moet je deze handeling wel elke keer bij opstarten herhalen.

Zodra ik meer weet of de totale oplossing laat ik het je weten.

Groetjes Jos Dijkstra :cool:

Ten eerste staat die oplossing boven je, en denkelijk heb je zelf een foutieve boot.ini, kun je ook die melding krijgen, ook met een niet geupdate sp2 versie, kan het de MFT zijn, zie de link van @joseb.

Ten tweede, die F8 is de biosboot opstart keuze menu, die heeft niet iedere bios, alleen de nieuwere, en die kan verschillend zijn, afhankelijk van het merk bios.

De ntldr, is de bootloader van een NT OS, en dan kun je de eerste F8 gewoon overslaan, als in de bootsequence in de bios, die harde schijf als eerste staat.

NTLDR ontbreekt opgelost

Ik toevallig deze fout gisteren toen ik een 2e hardeschrijf in mijn vader zijn nieuwe PC wou plaatsen. (vol met muziek&dvds)

oplossing---> bestanden van de oude PC naar de nieuwe pc via netwerk sturen. hardeschrijf formateren en in de nieuwe pc opnieuw installeren (niet in de oude computer)
hoop dat het jullie iets verder heeft geholpen.

Laatst bewerkt:
Beste heren,

ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar ik kwam er niet uit, dus laatste optie was xp opnieuwe instaleren.

allen wat ik heel vervelend :( en erg jammer vind, is dat het werk van 3 maanden al weg is, ik was met en onderzoek bezig, en al data van me onderzoek is nu verdwenen.

in ieder geval, ik wil je bedanken voor de moeite, en het mooiste ik kan nu tenminste weer aan de slag met me pc.
grt:cool:

Laatst bewerkt:
Dit was toch op te lossen door in recovery console in te typen "fixboot /mbr"?

@ yandouzi,weliswaar mosterd na de maaltijd,maar wel jammer dat je zo hard van stapel bent gelopen.
Een nieuwe installatie was waarschijnlijk te voorkomen geweest en zeker het veiligstellen van de data i.v.m. dat onderzoek :confused: :(

Ik geef het niet veel kans,maar als het 3 mnd onderzoek betreft zou ik toch maar overwegen een rescue programma er op los te laten.

Als je de PC op dezelfde manier hebt ingericht,is het dan nu wachten op een volgende crash?

Het is niet m'n bedoeling,om je een goede oplossig voor problemen in de toekomst door de keel te duwen,maar lees toch maar even punt 72 op deze site ;)

http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments

@ aaajeetee,een dergelijk commando als "fixboot /mbr" bestaat niet volgens mij.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl
Greetz

Heb jij geprobeerd om NTLDR over te schrijven?. Is NTLDR misschien verwijderd?. Indien zo jij mag het volgende proberen:

1. Start de pc met de Windows XP CD Setup aan.
2. Windows wordt opgestart in Recovery modus (zwart scherm met blauwe balk onderin).
3. Eens als je in het Windows XP setup menu bent zie je een keuzemenu waar nummer 2 de Repair keuze is
4. druk op de toets "R" om Windows te herstellen.
5. Als je maar 1 Windows installatie hebt, dan druk je op 1 (Num Lock eerst inschakelen, anders gebeurt er niets) en klik vervolgens op Enter.
6. Als er een wachtwoord gevraagd wordt, dan geef je het Administrator wachtwoord waarmee de Administrator normaal inlogt) Is er geen Administrator Wachtwoord, dan druk je gewoon op Enter. Je ziet hierna een lijn verschijnen: C:\Windows\> Typ nu volgende lijn letterlijk.
7. copy D:\i386\ntldr c:\ en druk op Enter. ( Je krijgt de boodschap: 1 file gekopieerd)
8. Daarna typ je de volgende lijn:
9. copy ntdetect.com c:\ en druk op Enter. (Je krijgt opnieuw de boodschap: 1 file gekopieerd )
Daarna typ je: Exit om de repair functie te verlaten.
10. Neem de CD uit de CD rom en start de PC terug op.

Laatst bewerkt:
Sorry, ik bedoelde fdisk /mbr :o
No problem,ik vergis mij ook wel eens ;)

Maar los hiervan,fdisk /mbr werkt niet voor NTFS geformatteerde schijven,je kunt het commando dus ook niet in de herstelconsole gebruiken.

Voor FAT32 zou het wel behoren te werken,maar tijdens testen (1e sector met nullen beschreven) deed fdisk /mbr dus niets :confused:

Er verscheen tijdens die test wel iets vreemds in de bootsector,toen ik die met Partition Table Doctor bekeek.
Of dat door fdisk /mbr was gekomen weet ik (nog) niet zeker,maar ik heb wel eens vaker gelezen,dat je voor zichtig met fdisk /mbr moet zijn,omdat,naar het schijnt,de Partitie Tabel overhoop gehaald kan worden.

Greetz

Beste heren,

Bedankt voor al jullie reactie's:cool:

ik heb aardige info opgeslagen op me gmail.:cool:
maar over het onderwerp, ik heb zelfs alles geprobeerd"wat ik dus kon", ik had ntldr gekopierd naar een een flopie en dan het syteem opneiwue laten starten en gaf geen resultaat. en laatst tijd kan je bjina niet leven zonder een PC, ik gebruik hem ook voor me werk, dus moest hem wel opnieuwe instaleren om weer aan de slag te kunnen.
een mededling::p

ik denk dat het handig zou zijn als één van prof van pc"s dat uitlegt met stappen." voor diegen die dat probleem nog in de toekomst tegenkomen".
grt

Laatst bewerkt:
Ik denk dat lezen, ook een optie is, er staan 2 dezelfde oplossingen, die voor het gemak maar even niet zijn gebruikt, en tot nu toe, altijd werkte, en er zeker niet op is gereageerd, en dan over een flop beginnen, meestal dos, die geen ntfs kan lezen, tja.:confused:

ik denk dat het handig zou zijn als één van prof van pc"s dat uitlegt met stappen." voor diegen die dat probleem nog in de toekomst tegenkomen".
Zo simpel als je het hier stelt is het niet m'n beste,er zijn tig oorzaken waardoor je een melding als "NTLDR ontbreekt druk op Ctrl+ALT +DEL als je pc opnieuw wil starten" kunt krijgen en een "overall" oplossing bestaat hier niet voor ;)
ik had ntldr gekopierd naar een een flopie en dan het syteem opneiwue laten starten en gaf geen resultaat.
Alleen een NTLDR is ook niet voldoende,daar horen NTDETECT.com en een juiste boot.ini ook bij.
Je zult ongetwijfelt je uiterste best gedaan hebben,daar twijfel ik in het geheel niet aan,maar voor je het besluit nam te gaan herinstalleren,had je dit best nog even hier kunnen overleggen.

Je wilt dus wel graag een oplossing van de "profs" hier,wie dat ook moge zijn :D ,maar ingaan op de opmerking van mij,om in de toekomst problemen t.a.v. data verlies zoveel mogelijk te voorkomen ga je niet eens in,dus waarschijnlijk tot ziens :( ;) :thumb:

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan