[TIP] AVG AntiSpyware 7.5 werkt ook onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
10.587
Daar AVG nog geen officiele Vista Ready-versie heeft van haar spyware-programma, betekend dit niet dat de huidige versie (7.5) niet te gebruiken is onder Windows Vista.

Je kan het programma wel installeren, maar als je het wil starten krijg je onderstaande melding:

attachment.php




Lastig zou je zeggen, maar dat hoeft helemaal niet.

Klik met rechts op het icoontje van het programma, kies uit het lijst voor Properties.

Dan in het scherm wat nu opduikt, op tabblad Compatibility klikken.

Onder Compatibility mode vink je het hokje met de tekst Run this program... aan en kies je uit het menuutje voor Windows XP (Service Pack 2).

Nu nog ff op OK klikken en je kan het programma volledig draaien onder Vista zonder problemen.

Dit is een oplossing totdat AVG zelf officieel met een geschikte Vista-versie van haar spyware-programma komt.
 

Bijlagen

  • avg.jpg
    avg.jpg
    14 KB · Weergaven: 781
Laatst bewerkt:
Alternatief

Zonder reclame te maken: ik gebruik al enkele maanden de beta versie van Trend Micro's PC-cilin. Dat werkt heel erg goed, en bij problemen kan je rechtstreeks naar het beta-team e-mailen die binnen 24 uur met reactie (en oplossingen) komen.
Als alternatief voor het gebruik van AVG in compatibility-mode (wat me niet optimaal lijkt).

Overigens, off-topic, houdt AVG er begin 2007 mee op een free versie aan te bieden. Voor een aantal van mijn (senior) gebruikers is dat een probleem. We gaan dus en masse over naar Virdat (totdat die ook geld willen hebben).
 
Oops, dat was niet doorgekomen ... gaat heel veel werk schelen bij ons.
Heel hartelijk dank voor de correcte.

Rob
 
AVG in compatibility-mode werkt prima. Hij scant evengoed als bijv in XP en draait gewoon stabiel.

Natuurlijk is het een kleine omweg, maar prima te gebruiken totdat AVG met een Vista-ready versie komt.
 
Ja, ik hem op een andere pc nu ook Vista / XP draaien, en op beide AVG A-S en op Vista dus met de truc en het werkt prima!:thumb:
 
Klik met rechts op het icoontje van het programma, kies uit het lijst voor Properties.

Dan in het scherm wat nu opduikt, op tabblad Compatibility klikken.

Onder Compatibility mode vink je het hokje met de tekst Run this program... aan en kies je uit het menuutje voor Windows XP (Service Pack 2).

Dit geld trouwens niet alleen voor AVG. Andere programma's die het niet doen, zijn soms wel op die manier aan te pakken. (volgens mij zijn het meestal de kleinere applicaties zoals winrar e.d., maar dat weet ik niet zeker.)

Ger@ld
 
Hallo ,
laatst vista busines geïnstallerd en daarbij de meest verse "free avg" binnengehaald en ook geïnstalleerd.
Geen probs en werkt ogenschijnlijk normaal .

Jan
 
Ik krijg op mijn desktop met AVG nog steeds de popup met vermelding dat ik een abonnement moet nemen. Morgen is mijn laatste gratis dag. Hoe zit dat dan?
 
AVG Anti-Virus of AVG Anti-Spyware?

Bij AVG Anti-Spyware wordt het na het aantal dagen automatisch de '' free version '', die je dus gratis kan blijven gebruiken!:thumb:
 
avg anti spyware, zelfs net nog een pop up dat morgen de free trial periode over is
 
Hoi,

Weet iemand ook of Sygate firewall werkt met dit trucje.
Ik heb maar 1 PC, en een image heb ik wel up to date, van mijn oude systeem, maar het uitschakelen van mijn huidige(Windows) firewall vind ik wel risicovol.

edit: ANTIVIR Werkt nu ook goed, maar dat is een update. Dus die gasten zijn ook bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen problemen mee.
Ook Vista en AVG werkt prima.
 
Thanks for the advice guys !!

Door de Windows foutmelding 0xc0000142 in Google op te zoeken, kwam ik op deze
site terecht, die mij de Oplossing bood voor het niet opstarten van AVG-Grisoft
Anti-Spyware onder Windows Vista Home Premium.
Thanks a lot !! Nu zijn de 39 Euro mintweeeurocent goed besteed.
Als dank voor jullie Intelligence hier een little present :

Bill Gates playing on his I.B.M.-Gibson-Vista electric Guitar :


http://www.youtube.com/watch?v=zkFbVlOwB8M


en voor de anderstaligen (af te spelen in bijv. GOM-Media player):

mms://210.90.46.65/BROD001
 
Laatst bewerkt:
hallo!
ik gebruik ook avg voor mijn vista en ik heb nooit installatieproblemen hiervoor gehad, maar de laatste tijd start mijn avg niet meer op bij het opstarten en moet ik dat altijd manueel doen!!!
Ik denk dat het verwijdert is door een of ander tweak progje maar ik zou niet meer weten welk.
Wel heb ik al veel gemerkt dat bepaalde tweakers en anti spyware programma' s avg niet herkennen als een antivirus...

zou iemand mij kunnen helpen hoe ik avg weer automatisch opgestart krijg bij de opstart van vista?
Verwijderen en herinstalleren heb ik al eens geprobeert en dat werkte niet... Maar misschien kan dit op een andere manier?
 
hoi m ik heb ook windows vista en avg anti virus maar nu in me beveiliging centrum ziet windows geen anti virus software op mijn pc terwijl avg wel gewoon rechts onder in me beeld actief is en werkt prima en up to date?
ook kan hij in het beveiliging centrum widows defender niet in schakelen krijg dan een melding geen nieuwe definities gevonden?
iemand een op lossing?
alvast bedankt:rolleyes:
 
dus ik begrijp het probleem niet helemaal denk ik... :S
avg wordt niet herkend in het windows beveiligings centrum en windows defender zou moeten uitgeschakeld worden??? Volgens mij kan je gwn windows defender uitschakelen in het beveiligings centrum hoor.
 
Als ik naar de download site van AVG ga dan zie ik dat de gratis versie alleen voor spyware is. Ik heb een Trojan :( op mijn computer. AVG heeft dus geen nut voor mij of wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan