poort open zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
router: US robotics 8054
internet verbinding: kabel (4000/512)
windows XP home edition
ik gebruik verder kaspersky internet security en avast

hey, azurues geeft een NAT fout

ik wil graag een poort open zetten poort 24640 voor azureus maar als ik weet niet hoe ik poort moet open zetten. En als ik de site portforwarding volg kom ik ook niet egt ver static ip snap ik niet egt.. kan iemand mij uitleggen hoe ik een poort moet open zetten.

Met vriendelijke groeten,

Snakkie

Kijk hier

Vervang poort 80 door de jouw gewenste poort (24640). Dan moet jij ook nog weten of het over UDP of TCP verkeer gaat. Kijk dat even na in Azureus.
TCP of UDP is ook aan te geven op die Virtual Server configuratiepagina van de USR 8054.

Voor wat acherliggende informatie (in het NL): hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik blijf een geel gezichtje zien mischien moet ik een andere poort instellen en dan testen bij azureus

ik blijf een geel gezichtje zien mischien moet ik een andere poort instellen en dan testen bij azureus

Let je wel op dat Inside Port en Outside port allebei op 24640 moeten staan in de Virtual Server instelling?
En dat je het goede Lan-server adres opgeeft? Dat is het huidige adres van jouw pc, te achterhalen met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
En dat je juiste keuze maakt m.b.t. TCP of UDP bij de instelling?

Tijs.

Lijkt goed te staan.

Kijk even in de bijlage: Staat het zo bij jou ingesteld in Azureus?
En doe ook even de test bij Gereedschappen -> NAT / Firewall test.
Als die test slaagt, staat alles goed nu. Het feit dat dat NAT status onderaan je scherm geel blijft heb ik ook wel eens 'last' van, maar heeft (als de NAT / Firewall test slaagt) geen invloed. Meestal verdwijnt die gele status ook nog eens vanzelf na verloop van tijd (dus tijdens het gebruik).

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• Azureus.JPG
    Azureus.JPG
    33,7 KB · Weergaven: 56
ik krijg bij nat/firewall test mislukt en blijft helaas geel tijdens gebruik

ik heb ook effe geprobeerd alles op 6881 te zetten maar dat lukt ook niet dus nu staat alles op 6881

Laatst bewerkt:
hey tijs bedankt voor je moeite maar ik heb vanalles geprobeerd en gezocht op internet en nu krijg ik groen gezichtje:D hehe en doet alles het bedankt (kan ook aan jouw tips liggen weet niet) maar toch bedankt:thumb:

Naast het openzetten van een poort op de router moet je natuurlijk ook kijken of je eigen firewall programma op je pc geen dingen tegenhoudt. Desnoods even uitschakelen om hernieuwd alles in Azureus te testen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan