CPU probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

BilalA

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Hallo,
Als ik iets intensiefs met mijn pc doe, stijgt het CPU-gebruik. dat is niet het probleem, maar als dat lang aanhoudt, valt mn pc uit en start hij opnieuw
Met everest heb ik opgemerkt dat de temp van cpu 127 (!!) graden is
Is dat niet ziek hoog??
Heeft dat iets met mijn probleem te maken?
PS: moederbord en harde schijven zijn rond de 30/35 graden
dank u

Vergeten

Owja ik denk dat het aan de koeling van processor ligt
is dat een goede gedachte???

Verplaatst naar de juiste sectie. :)

Dat zou best kunnen, kijk eens binnen in de kast en maak de ventilatoren eventueel vrij van stof.
Pas wel op met statische elektriciteit, dus jezelf eerst even "ontladen" aan de cv of een ander geaard object.

Welkom dan. :)

Deze, oftewel, kijk boven in je scherm. :)
Home > Helpmij.nl Forum > Hardware > Processor / Koeling >

heb je je systeem zelf gebouwd? zit er wel koelpasta tussen 127graden was ik al zwart geweest.

maar heb je het zomaar opeens of heb je dit probleem al van af het begin? zoiezo openschroeven en kijken of de fan op je procesor wordt tegen gehouden of defect is en stoffen is ook nooit weg natuurlijk

Het probleem ff anders geformuleerd

mn pc valt op bepaalde momenten uit (en start opnieuw). Kben toen ff gaan kijken en het veel met op dat de pc uitviel als het CPU gebruik zeer hoog was, dus rond 90-100 %
Is het uberhaupt normaal om de 100 grens te halen??
En wat betekent het dat mn computer uitvalt als het cpu gebruik hoog is??
PS: zijn er nog andere oorzaken waardoor een pc kan uitvallen
bdnkt voor de moeite

mn pc valt op bepaalde momenten uit (en start opnieuw). Kben toen ff gaan kijken en het veel met op dat de pc uitviel als het CPU gebruik zeer hoog was, dus rond 90-100 %
Is het uberhaupt normaal om de 100 grens te halen??
En wat betekent het dat mn computer uitvalt als het cpu gebruik hoog is??
PS: zijn er nog andere oorzaken waardoor een pc kan uitvallen
bdnkt voor de moeite

dat hij de 100% haalt is niet erg dat is gewoon een teken dat je systeem geheel wordt benut. maar dat hij uitvalt is wel een beetje vaag waarschijnlijk heeft het te maken met de oververhitting die je hierboven heb beschreven en gaat de thermische beveiliging er op. en valt hij uit.
wat je er aan kan doen? die 127graden weg werken.

kijk hier eens deze vraag werd op de zelfde dag gepost dus ik dacht dat het de zelfde was.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=272956

Over die 127 graden begin k wel te twijfelen, omdat deze temp al gelijk aangegeven wordt, dus net na het aanzetten van de pc

Is het niet logischer dat de temp eerst laag begint??

Over die 127 graden begin k wel te twijfelen, omdat deze temp al gelijk aangegeven wordt, dus net na het aanzetten van de pc

Is het niet logischer dat de temp eerst laag begint??

wel logischer ja maar heeft hij daarvoor ook een vrij lange poos niet gedraaid? maar misschien is het dan geen 127graden maar hij valt wel uit. dus volg de tips die daar in die topic staan.

en schroef hem eens open en kijk of de fans het allemaal doen en niet worden tegehouden. want dat hij zomaar uitvalt kan best de thermische beveiliging zijn.

maar wats dan de link tussen hoog cpu gebruik en uitvallen??
heeft hoog cpu gebruik dan invloed op temp.

ik zal zowieso binnen ff kijke of het in orde is

Laatst bewerkt:
maar wats dan de link tussen hoog cpu gebruik en uitvallen??
heeft hoog cpu gebruik dan invloed op temp

ja hoe intensiever je hem gebruik hoe warmer hij wordt.

maar openschroeven en stoffen kan zo ie zo geen kwaad.

let wel op als het een gekochte pc is met garantie die nog niet is verlopen of er nergens een zegel zit want als die is verbroken is je garantie ook over.

Ok ik ga mrgn die pc open schroeven
ff afstoffen
fans controleren
en dan hoor je het wel:thumb:

Hallo

Deze vraag is reeds gesteld door killer 555 , maar geen antwoord :

"heb je je systeem zelf gebouwd? zit er wel koelpasta tussen 127graden was ik al zwart geweest.

maar heb je het zomaar opeens of heb je dit probleem al van af het begin?"

Indien zelfbouw .... , aanvullend , is de c.p.u. koeler wel korrekt gemonteerd.

En misschien een domme vraag , maar over welk "mijn systeem" spreken we hier ???

Peter

Ik heb mn pc gwn in de winkel gekocht :

Moederbord:
van MSI: MS-6367 Micro-ATX met een AMD Athlon Xp 2000+ processor

Laatst bewerkt:
Ik heb mn pc gwn in de winkel gekocht :

Moederbord:
van MSI: MS-6367 Micro-ATX met een AMD Athlon Xp 2000+ processor

tja zo'n CPU heeft het zwaar in onze tijd. maar 127 graden is toch echt teveel maar ik ben benieuwd of het wat met je fans te maken heeft het kan ook een bug zijn in je software omdat die andere gast ook precies 127 graden heeft

Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen de fans te controleren
mar wat bedoel je met die andere gast??

he, de pc is (zoals elke dag) weer eens uitgevallen toen
heb k de kast open gemaakt, stof verwijderd en volgens (met kast open) de pc aangezet

ik heb toen ff naar de fans gekeken; die draaiden gwn goed.
Vervolgens heb ik dingen gedaan zodat het cpu gebruik naar 100% zou stijgen om te kijken of de pc zou uit vallen.
dat gebeurde niet.

Vanavond ff met kast dicht en dan kijk k wat er gebeurd

he, de pc is (zoals elke dag) weer eens uitgevallen toen
heb k de kast open gemaakt, stof verwijderd en volgens (met kast open) de pc aangezet

ik heb toen ff naar de fans gekeken; die draaiden gwn goed.
Vervolgens heb ik dingen gedaan zodat het cpu gebruik naar 100% zou stijgen om te kijken of de pc zou uit vallen.
dat gebeurde niet.

Vanavond ff met kast dicht en dan kijk k wat er gebeurd

als hij met de kast uit weer wel uitvalt is het een duidelijk temperatuur geval dan zou ik de dingen om je pc kast heen weg halen zodat de warme lucht die uit de kast word geblazen weg kan en densoods een paar fannetjes bij plaatsen.

top dat het dus in preciepen als is opgelost. je weet nu teminsten waar het probleem zit. pure oververhitting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan