kijk raampje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie 15

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
188
ik wil graag in me pc maken maar ik zou niet weten hoe ik het beste moet.
en wat voor materiaal ik nodig heb??

ik kan ook nergens goede plaatjes vinden hoe ik het moet doen:(
graag plaatjes:D
 
Er zijn zoveel site's met uitleg hoe je een "Window" in je kast moet modden. Op mijn site vind je ook een uitleg.
Wil je een nieuwe zijkant met Window maken of je huidige zijkant gebruiken?
 
maar waar koop je zwarte dan??en acrglas

sorry maar er staat geen duidelijke uitleg met dat zwarte (rubber ofzo) moet dat eerst er achter of eerst glas
 
Ik haak met bassie in, ik ben er ook wel er benieuwd naar!:D
 
Acrylglas kun je bij een bouwmarkt kopen. Je kunt ook een compleet Window setje via een casemodding internet winkel kopen. Vaak kun je daar ook de raamrubber verkrijgen. Je kan ook het acrylglas achter je plaat houden.

Het rubber moet meestal eerst en de glas gaat daar weer in.

Hier een andere uitleg met plaatjes:
http://www.techzine.nl/tutorial/28
 
Laatst bewerkt:
ik dacht ik ga ff naar carglass,, maar daar hadden ze alleen rubber van 2,5 cm
beetje groot:D weet iemand waar ik dan alleen het rubber kan kopen??
 
vraag aan crash

ik wil net zon mooi raampje als jou :D
doe jij als voorbeeld met maken laat zien op jou site
maar ik wil graag het patroon??/
 
Ik heb geen patroon, dat teken ik gelijk op het MDF.
 
das zkr jammer:(

maar ik hep nog niet echt een site gevonden waar ik window rubber kan kopen
ik wil niet zulk duur spul hebben
weet jij een goed zaakje of meschien bij mij in de buurt(ede ligt in gelderland)??
 
Dat rubber is helaas prijzig. Daarom wou ik het toch niet gebruiken en heb ik nu een latje met een sponning aan de binnenkant gelijmt. Zo kan ik het plexi of acryl glas erin schuiven. Mischien bij een auto sloop bedrijf kijken. Meen me te herinneren, dat iemand dat ook eens gedaan had en daar een goede maat rubber gevonden had.
 
Laatst bewerkt:
Dat rubber is helaas prijzig. Daarom wou ik het toch niet gebruiken en heb ik nu een latje met een sponning aan de binnenkant gelijmt. Zo kan ik het plexi of acryl glas erin schuiven. Mischien bij een auto sloop bedrijf kijken. Meen me te herinneren, dat iemand dat ook eens gedaan had en daar een goede maat rubber gevonden had.

oke ga ik dat van de morgen ff doen
:D
 
nou bij de sloop hadden ze het wel maar ik moes het er uit slopen en het zat muur vast :D
dus dat is niks:(
ik denk dat ik het maar via internet koop

weet iemand meschien nog een goeie site??
lkr goedkoop
en betrouwbaar
 
kijkraampje

hallo bassie,ik heb een idee om heel goedkoop dat te maken.
Je hebt geen rubber nodig,je hebt nodig een vierkanten glasplaat ,aan iedere kant ongeveer 2cm groter dan de uitgezaagde opening.Dan leg je met een spuit siliconenkit
een worstje ongeveer een cm van de rand en drukt er de glasplaat tegenaan en leg er een gewicht op.Na 2 uur zit hij goed vast en hermetisch dicht er tegenaan.
De glasplaat wel aan de achterkant tegen de uigezaagde plaat plakken,Dan ziet het er mooi uit.
Succes
 
Persoonlijk zou ik geen glas gebruiken, als het stuk gaat zit je met de glassplinters. Daarbij lijmen heeft bijna geen mogelijkheid de boel te vervangen, als er wat mee gebeurt.
 
ff als aan vulling
goed gereedschap help ook neem niet zo goed koop blokker dremel die werken dus niet.
koop of leen een beetje merk zekker als je de window gaat uit slijpen uit je plaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan