Tv resolutie niet het zelfde als tft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuippie

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Hallo,

Ik gebruik een nvidia fx 5200 met s video out.
Ik had altijd een 17 inch crt monitor welke ik op 1024*768 draaide, dit ging prima in combinatie met mijn tv.
Nu heb ik een 19 inch tft die op 1280*1024 draait en nu is het beeld op mijn tv niet compleet, er vallen stukken weg. De resolutie instellingen van de tv staan gewoon op 1024*768 maar hij geeft de clone van de tft weer, echter wel op 1280*1024.

Ik heb van alles geprobeerd, nieuwe drivers, tvtool 9.0 maar niets helpt.
Zie ik iets simpels over het hoofd?

Ik wil graag op mijn tft monitor een resolutie van 1280*1024 gebruiken en op mijn tv 1024*768, zodat ik Windows Media Center weer "gewoon" kan gebruiken.

Kan iemand mij helpen?

Alvast dank

Laatst bewerkt:
dank voor je reactie, helaas. Daar zit het probleem niet, de fx 5200 is geen tv kaart.
Het gebruik van Media Center was slechts een voobeeld, het resolutie verschil bestaat altijd. Als ik mijn monitor resolutie op 1024*768 zet dan is het probleem opgelost, echter is dat zonde van mijn 19 inch tft.

Als je de clone stand gebruikt op de fx kaart neemt hij voor de tv de instellingen over van de tft, als ik dual view gebruik, heb ik wel de juiste instellingen voor de tv, maar dan opent hij bijvoorbeeld media center alleen op de tft monitor. Ook bijvoorbeeld bij een diashow of powerpoint opent hij deze wel op de tft maar niet op de tv.

Laatst bewerkt:
als ik dual view gebruik, heb ik wel de juiste instellingen voor de tv, maar dan opent hij bijvoorbeeld media center alleen op de tft monitor.

Schakel je tv in als "primair beeldscherm" en je monitor als secundair. Jou bureaubladicoontjes verhuizen nu ook naar de tv maar alles wat je opent gebeurt nu op het TVscherm.

Road Dogz, dank voor je reactie. Als ik dat doe krijg ik mijn mijn tft een leeg bureaublad. Mijn tv staat in een andere kamer ik kan dus nu vanaf mijn pc niet meer zien wat ik doe... klopt dit? of doe ik iets verkeerd?

Jou computerscherm krijgt inderdaad een leeg bureaublad (kan wel vervelend zijn). Je zou in principe dus met een draadloos toetsenbord en muis voor de tv kunnen gaan zitten nu (weet niet wat de afstand is). Maar er bestaan ook infrarood usb afstandbedieningen waarmee je de muis kan besturen. Je kan de ontvanger bijvoorbeeld met een usb-verlengkabel op de tv plaatsen.

Ok, dat is helder. Ik snap wat je bedoeld, maar dat is eigenlijk niet wat ik wil.
Maar het is dus niet mogelijk om een clone van mijn bureaublad te maken van 1280*1024, naar tv 1024*768.
Of een dual view te gebruiken, waarbij windows media center zich tevens opent op de tv, maar dan wel in de resolutie 1024*768.

Nogmaals dank voor je meedenken en hulp

Dit was ik nog vergeten: Wanneer je de "clone" instelling gebruikt heb je bij het tabblad instellingen van "eigenschappen van beeldscherm" ook 2 beeldschermen naast elkaar staan. Je kan op beide schermen rechts klikken en normaal een eigen resolutie geven. Dus je monitor kan een hogere resolutie hebben dan de tv (je ziet dit door dat het scherm dat de tv voorsteld kleiner wordt dan het andere)

Road Dogz nogmaals dank.
Echter als ik mijn tv als primaire monitor maak, dan neemt mijn tft de resolutie over van de tv, dus 1024*768. Terwijl er bij instellingen staat dat de resolutie van de tft 1208*1024 is. Hij cloned dus ook de resolutie, dit gebeurt dus visa versa.....
Bij clonen houdt hij dus een van de twee resoluties voor zowel tft als tv, ook al is de instelling anders.
Als ik dual view gebruik dan gaat het wel goed, dan is tv 1024*768 en tft 1280*1024, echter dan speelt hij bijvoorbeeld media center niet en op de tft als op tv af......
Als ik echter een film gaat het wel goed, dan speelt hij op tft in een klein scherm de film en op tv fullscreen, echter zet ik een diashow, media center of powerpoint presentatie aan, dan hou ik op de tv een leeg bureaublad zonder icoontjes of wat dan ook.

P.s. ik gebruik nvidea nview voor de fx 5200

Programma's die een voorstelling moeten weergeven bevatten dikwijls zelf een instelling voor meerder schermen omdat het meestal de bedoeling is de voorstelling af te spelen op een 2de scherm. Zo vind je bij powerpoint ook een optie. In de menubalk selecteer je "diavoorstelling" --> "diavoorstelling instellen" (net onder diavoorstelling weergeven). Aan de rechterkant van het menu heb je een kader met "meerdere monitoren" (dit is geactiveerd als je een 2de monitor zoals je tv hebt aangesloten). Hier kan je kiezen "voorstelling weergeven op: primaire monitor of secundaire monitor". Zet dit op secundaire monitor, nu open je presentatie op je computerscherm maar je voorstelling zal beginnen lopen op je tv. Met die andere programm'as ben ik niet echt gekent, waarschijnlijk zal daar ook een optie in gebakken zijn.

Road Dogz, ik heb met je hulp toch het een en ander voor elkaar gekregen....
het is wel niet de oplossing die ik voor ogen had, en volgens mij kan het nog steeds anders.... maar ik ben voorlopig tevreden.

Ik heb de instelling op dual view gezet
Heb media center geopend op mijn tft 1280*1024 maar niet full screen, heb de window van media center handmatig op een grote van 1024*768 gezet.
Deze heb ik vervolgens gesleept naar het tweede bureaublad, de tv.

Dit werkt en wonderbaarlijk, met opnieuw opstarten onthoud windows media center haar positie. Telkens als ik nu media center opstart start deze op op mijn tv. Kan deze dan wel niet zien op mijn tft, maar ik doe het ervoor.

Dank voor je meedenken.... ik blijf nog zoeken naar de oplossing op mijn 1280*1024 tft te clonen naar een 1024*768 tv... maar kan voornu verder....

Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan