Fout code 0x800CCC69

Status
Niet open voor verdere reacties.

looloo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2001
Hallo,

Ik heb al enige tijd last van het versturen van e-mail als BCC in Outlook Express. Ik krijg de fout:

Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'test', Account 'Tiscali', Server:"smtp.tiscali.nl", Protocol:SMTP, Reactie van server: "550 Administartive prohibitio",Poort:25, Beveiligd(SSL):Nee, serverfout: 550, Foutnummer 0x800CCC69

Als ik de mail verstuur via AAN of CC heb ik geen probleem dan wordt alles gewoon verstuurd.

Het maakt niet uit of ik nou naar 1 of 10 mensen verstuur via BCC , ik krijg telkens bovenstaande fout en kan niet versturen.

Mijn provider is Tiscali en de helpdesk kon mij niet helpen en zei dat het iets softwarematigs moest zijn.

Ik heb NOD32 als virusscan ik heb hem al een keer gedeinstaleerd en ook dat mocht niet helpen, ook heb ik de windows firewall uitgeschakelt maar dat hielp ook niet.

Ik heb 3 pc's en draaien alle 3 op Windows XP Media Center Edition 2005 en ze hebben alle 3 dit probleem , maar ook op ander windows versie's had ik last van dit probleem

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

probeer dit eens

De foutmelding 550 administrative prohibition wordt door ons mailplatform gegeven wanneer een aantal standaard (header)checks niet succesvol kunnen worden uitgevoerd, of wanneer de header die wordt aangeboden niet volgens RFC is opgesteld.

Meestal treedt dit probleem op wanneer men gebruik maakt van BCC en <undisclosed recipient>. De laatste term mag nimmer tussen <> staan. Volgens RFC dienen enkel emailadressen tussen <> te staan. Treft ons inkomend mailplatform toch "undisclosed recipient" aan tussen <>, dan zal er gebounced worden met 550 administrative prohibition. Je kan dit oplossen door tenminste een email-adres in het ?aan? veld te plaatsen, bijvoorbeeld hetzelfde adres als het verzendadres (de ?from?)

Bron helpdesk www.12Move.nl

0x800CCC69 SMTP_550_MAILBOX_NOT_FOUND Mailbox not found

Hallo Thomas Jan,

Ik heb het geprobeerd om ook mezelf een AAN mailtje te sturen en m'n buurman een BCC mail, en dat lukte inderdaad, hier voor mijn dank dat is al 1 stap verder, maar het is toch heel raar dat dat eigenlijk niet "gewoon" kan. Bij mijn vorige provider Planet had ik daar nooit last van.

Wat is RFC precies?

En waar kan ik zien dat de undisclosed recipient tussen <> staat en kan ik dit zelf veranderen?

Alvast bedankt

(Request For Comments) Document waarin veranderingsvoorstellen op het gebied van Internet zijn geformuleerd. RFC's zijn openbaar en worden ter beoordeling voorgelegd aan de Internet-gemeenschap. Voor tal van onderwerpen bestaan RFC's. Elk RFC heeft een nummer, bijvoorbeeld: RFC-821 over SMTP. RFC's fungeren, als de inhoud eenmaal tot norm is verheven, niet meer als discussiestuk, maar als informatiebron over de betreffende norm.

kijk eens in de header van het bericht, maar ja eigenlijk weet ik het ook niet.
zoek eens met google naar 550 Administartive prohibition

Ik heb de volgende foutmelding ook ongeveer:
Er is een onbekende fout opgetreden 'reply', Account:'pop3.tiscali.nl',Server:'smtp.tiscali.nl', Protocol,SMPT,reactie van server'550 Administratie
prohibition',Poort:25 Beveiliging(SSL): nee Serverfout: 550, foutnummer 0x800CCC69

De fout oorzaak in u bericht; verzenden met Aan of BCC?

Ik vroeg aan mijn server het wachtwoord te veranderen en nu kan ik
geen berichtjes sturen of beantwoorden???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan