geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

longblade

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
hallo iedereen,

ik wil binnenkort mijn intern geheugen uitbreiden.
Ik heb nu 2*256 MB intern geheugen beide van corsair PC3200 VS256MB400 (2,5-3-3-8) in dual channel staan.
Ik wil er graag 2*512 MB erbij stoppen.
Wat voor intern geheugen raden jullie me aan?

Grts longblade

Aan te raden is altijd indentiek dezelfde modules te gebruiken...

Dat ze in grootte ( 256 Mb / 512 mb / 1 Gb), in merk, specificaties (zoals cl3, cl 2,5 of cl2,...) best niet kunnen verschillen. Gewoon "echt" identiek. Ik beweer niet dat het anders niet gaat werken, maar het kan zijn dat het problemen geeft. Bij mij gaf dit dus problemen, heb toen alle modules verkocht en identieke erin geplaatst.

dus hieruit kan ik concluderen dat ik of 2*256 MB erin moet plaatsen met latentie (2,5-3-3-8) of dat ik mijn oude geheugen eruit moet halen en hiervoor in de plaats 2*512 MB erin moet plaatsen.

Hier komt het op neer ja, maar je kan natuurlijk nog altijd proberen te combineren en kijken of je systeem stabiel loopt. Ook kijken wat je moederbord allemaal ondersteunt.

Bij jouw moederbord mag het dan geen probleem zijn precies, alleen opletten waar je ze plaatst dan. Als je ze allemaal hetzelde pakt heeft dat natuurlijk wel voordelen. (de ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel). Als er ergens een minder snelle module tussen zit dan zal de snelste module zich hier aan aanpassen en trager gaan werken. Merk :confused: ? Ga voor de bekende zou ik zeggen. Ikzelf heb corsair (bij mijn pcwinkel heb ik hierop "levenslange" garantie gekregen terwijl als ik een kingstone zou gepakt hebben maar 10 jaar). Uiteindelijk ga je een module toch niet 10 jaar gebruiken, wie weet wat ze tegen die tijd weer op de markt hebben.

Ik denk dat ik dan voor 2 keer corsair 512 MB PC3200 (2,5-3-3-8) ga. Ik denk niet dat er zo`n groot verschil in de sterkte en zwakste schakel bij mij zit (en ik ben niet zo`n mega tweaker dat ik echt alles eruit wil halen wat erin zit). Alvast bedankt voor de adviesen en de snelle reactie die ik tot nu toe ontvangen heb.:thumb:

Nu alleen nog kijken waar het gehwugen het goedkoopst is.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan