Hacker op forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Postribe

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Ik heb een forum gemaakt en al twee dagen worden mensen geregistereerd met rare namen en de website naar seks sites. Zijt dat hacker of ik weet niet hoe dat genoemd wordt. maar bestaat er iets tegen dat ik ze kan tegen houden.......

danku wel

ps: als je eens wil zien mijn forum is : http://www.postribe.com/forum/index.php

Dat zijn spam-accounts. Geen hackers.
Wat je kan doen is een forum registreren bij een iets minder oosterze host. :)

Als ik het goed zie is het forum op phpbb gebaseerd, klopt dat?

Indien ja, dan kun je het die spammers moeilijk maken met enkele 'mods' zoals dat genoemd wordt.

Ga naar:
http://www.phpbb.com
en naar
http://www.phpbbhacks.com

om daar security mods op te halen. Er zijn o.a. mods om www-adressen in profielen van gebruikers pas te laten zien als de volledige registratie voorbij is, mods om de visuele identificatie moeilijker te maken, mods om registratie vanaf 1 ip-adres te beperken tot 1 account etc.

Kort gesteld: Maak het de spammer moeilijk zijn 'boodschap' te verspreiden.

PS: Als het idd op phpbb gebaseerd is, is het niet netjes om in je inlogscherm helemaal geen copyrights, melding, link of verwijzing naar phpbb op te nemen...

Succes,

Tijs.

Ik heb een PHPBB.

Is het verplicht copyrights, melding, link of verwijzing naar phpbb anders zet ik hem weer op ze;)

dnties:

kunt u mij even helpen met vinden van die bestanden en plaatsen op juiste plaats want ik begrijp er weinig van...

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent er niet toe verplicht om wat neer te zetten dat verwijst naar de makers van het basis-pakket van phpbb.
Een kleine verwijzing zou al aardig/vriendelijk zijn richting de makers ervan, ook om het pakket te promoten: Jij bent er per slot blij mee, anders had je het niet gebruikt.

Nogmaals: Geen verplichting.

Tijs.

Ok maar nu voor die spam welke zou ik beste gebruiken kunt u mij het zeggen...

Dus alle die mods. Die zijt in mappen en in die mappen zijn er bestaden in TXT. wat moet ik doen of waar moet ik ze plaatsen in mijn forum map.....

De meeste mods betekenen dat je handmatig bestanden moet gaan kopieren en aanpassingen moet gaan doen in de php pagina's.

Maak overigens vóór de installatie van mods altijd een backup van je phpbb bestanden.

Ik geef een voorbeeld (http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=473222 dat is Better Captcha):

- Pak alles uit, inclusief de submappen, ergens in een map. Voor dit voorbeeld: In C:\Temp
- Ga naar de map C:\Temp\contrib
- Open install.mod in Kladblok

Je ziet dan de instructies om het te installeren:

[...]##############################################################
## Before Adding This MOD To Your Forum, You Should Back Up All Files Related To This MOD
##############################################################

#
#-----[ COPY ]------------------------------------------
#
copy root/includes/*.* to includes/*.*
#
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
profile.php
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
include($phpbb_root_path . 'includes/usercp_confirm.'.$phpEx);
#
#-----[ REPLACE WITH ]------------------------------------------
#
include($phpbb_root_path . 'includes/usercp_captcha.'.$phpEx);
#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
# EoM

Dat moet je dus uitvoeren, dus voor dit specifieke geval kort samengevat:

- Kopieer alle bestanden en mappen uit de C:\Temp\root\includes map naar de includes map van je phpbb
- Open profile.php van je phpbb, en zoek naar de tekst: include($phpbb_root_path . 'includes/usercp_confirm.'.$phpEx);
- Vervang die tekst door: include($phpbb_root_path . 'includes/usercp_captcha.'.$phpEx);
- Sla alle geopende bestanden (in dit geval alleen profile.php) op en sluit het programma waarmee je bent gaan wijzigen.

Haal de bestanden weer weg uit C:\Temp voor een volgende Mod die je wilt gaan installeren.

Op vergelijkbare manier kun je de andere mods ook installeren. Vaak staat er een Install.txt bestand in met vergelijkbare instructies.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bij bbphp.nl doen het instal ook voor je

Daar zullen ze geen installatie hulp bieden eerder support hoor :p
Als je het wil laten installeren kan je terecht op http://www.phpBBservice.nl waar ze ook support bieden en installatie voor je ;)

Een paar handvolle links voor een complete uitleg
1) Hoe installeer ik MODs
2) Hoe weer ik spambots de modificatie lijst

In die mod lijst staat de registrion has, die verandert eigenlijk als ware de registratie true agree waarden, zodat de spambots heel erg in de waar raken en het af laten weten.
Ik zou zeggen bekijk dat lijstje eens goed daar staan vele nutige MODs in :)

Ik heb een forum gemaakt en al twee dagen worden mensen geregistereerd met rare namen en de website naar seks sites. Zijt dat hacker of ik weet niet hoe dat genoemd wordt. maar bestaat er iets tegen dat ik ze kan tegen houden.......

danku wel

ps: als je eens wil zien mijn forum is : http://www.postribe.com/forum/index.php

Ik zou als ik jou was hun IP adres blokken , Je bent toch de administrator van die forum?
Dan zou als het goed is het wel kunnen om hun IP te blokken, (en wie weet is het gewoon 1 IP) want je kunt gebruikers blokeren, ook kun je die site's blokeren en woorden blokeren. En je kunt al die berichten weer verwijderen (ook de accounts) en als het goed is heb je er dan geen last meer van. :thumb:

Ik zou als ik jou was hun IP adres blokken , Je bent toch de administrator van die forum?
Dan zou als het goed is het wel kunnen om hun IP te blokken, (en wie weet is het gewoon 1 IP) want je kunt gebruikers blokeren, ook kun je die site's blokeren en woorden blokeren. En je kunt al die berichten weer verwijderen (ook de accounts) en als het goed is heb je er dan geen last meer van. :thumb:

Dat lukt niet het zijn verschillende ips dus daar kan ik niks mee oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan