Merk g.e.i.l-geheugen 1 gb pc3200

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
995
he ik heb een probleem.
vanmiddag nieuwe voeding inplaats van me q-tec gekocht (hele vooruitgang) en 1 gigje werkgeheugen er bij.

ik stopte hem er bij en no probs
maar na een paar keer aan en uit, viel hij halverwege uit.
en vervolgens komt hij niet verder dan het scherm waarbij hij je hardware checkt hij stopt net voor het laadscherm van windows met dat vlaggetje en die balk eronder.
daarna begint hij gelijk opnieuw met opstarten. na een paar keer kreeg ik automatisch het scherm om veiligmodus te selecteren.
veiligmodus start ook niet door.
heb met de xp instalatie cd geprobeert maar die geeft de volgende fout melding.
http://img149.imageshack.us/img149/6876/dsc04935lf7.jpg


heb het werkgeheugen er uit gehaald en no probs.
dit is de link van het werkgeheugen.

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=iaid87&showTechData=true

hier is een linkhttp://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=270726 waar ook al een beetje boven water kwam dat het met me sata te maken heeft maar ik heb zelf een slipstream gemaakt. die gaf onder de instalatie een fout melding maar sloeg 1 bestand over en ging verder.

of het nou juist dat ene programmatje moet zijn.
joost mag het weten.
heb al via uitvoeren sfc /scannow gedaan.
toen hij nog werkte dus het zal niet zo'n enorm belangrijk bestand zijn geweest.

maar ik zou graag een draaiend systeem willen met die gig erbij. maar zonder windows overnieuw te hoeven instaleren het liefst.

die slipstream die ik gemaakt heb was gewoon xp + sp2 geen extra sata drivers maar ik dacht dat ie er wel inzouden zitten.
 
toch kan het zijn dat 2 verschildende geheugen bankjes een probleem gaat opleveren.
soms kan het zijn dat bepaald geheugen niet goed werkt op je moederbord.
soms is een bios flash nodig voor better ondersteuning van het gekochten geheugen.
 
ja ok. bios flashen ik doe dat via live update van msi.

maar daarvoor moet je eerst in windwos. maar met dat bankje erbij kom ik niet in windwos.
en die foutmelding van de xp instalatie zegt iets over weet ik veel wat voor stuurprogramma's

en die bankjes zijn allebei pc3200 cl 2'5 de 1 van geil de ander van buffalo. moederbord staat wel bij systeem denk ik. weet ik zo ff niet uit me hoofd
 
Hoi !

BIOS-reset al geprobeerd ?

Is een ACPI-fout, misschien met een reset te herstellen.

Anders is en BIOS-update nodig, vrees ik.

Greetz,

Harry.
 
Titel van de vraag nog maar een keertje iets aangepast om nog meer misbruikmeldingen te voorkomen, niet iedereen kent het geheugenmerk g.e.i.l. :)
 
ha:D

nee srry was nie me bedoeling.

maar biosresetten hoe doe je dat? bedoelen jullie gewoon jumper omzetten zal ik maar zeggen dus cmos clearen? met dat jumpertje of in mij geval een knopje? heb ik al gedaan krijg ik een melding van kan ....... niet overlockken terrug gezet op systeem default ofzo en dan kan ik op f1 drukken om verder te gaan en del voor setup (bios).

bios is redelijk recent alleen video bios blijft op 2 jaar geleden hangen maar dat schijnt een bug in everst te zijn.
 
systeem bios is van 04/14/06
video bios geeft hij 09/20/04 aan maar dat klopt volgens mij niet ik weet trouwens niet hoe je je video bios moet update maar ik heb gewoon met msi liveupdate 3 flash bios gedaan.

en wat bedoelen jullie met die posten hierboven? resetten is dat wat ik beschreef?
 
wilde de net ff een andere HD er aan hangen gewoon er bij als slave.

en precies het zelfde probleem.

cmos ge cleard helpt niet trek da hd er uit en start gelijk verder op. batarijtje op MB is neit leeg want hij slaat de wijziging in de bios wel op. (heb er geen floppy statrion in zitten dus zet dat altijd uit. slaat ie gewoon op.)
 
:eek: srry admins. maar ik wil dat mijn vraag weer in zicht komt.

ik snap dat iedereen kerst zit te vieren ik ook ben net weer nugter. maar het is echt belangrijk voor me. het is me school pc en ik wil dat aan het eind van de vakantie ie weer 100% is.
thnks vast. en tja met vraag aanpassen verschuift ie geloof ik niet naar boven dus vandaar 4reacties onderelkaar van killer555:eek:
 
Doe de jumper truuk nog eens, en daarna de bios in en zoek naar de optie "reset to factory defaults" of iets dergelijks
en probeer dan nog eens te starten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan