CD/DVD-speler leest geen CD's ! ! !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Onlangs op mijn PC de boel opnieuw geïnstalleerd met mijn CD van WinXP-Pro SP2.

Nu moest ik ook nog een andere PC opnieuw installeren en dus mijn CD in de CD/DVD speler gelegd en opnieuw opgestart. Helaas. .. een lees-fout.
Als ik een DVD erin legt dan leest hij deze wel goed.
Dus via de Micro$oft home-page een stapel diskettes aangemaakt om WinXP-Pro SP2 ook met een diskette te installeren.

De betreffende computer met deze diskette's opgestart en na het lezen van de laatste (6e) diskette vraagt hij netjes om de CD van WinXP-Pro SP2.
Deze in de CD/dvd-speler gelegd en na een druk op een toets wachten . . . en wachten . . . en wachten. .. totdat hij vraagt of ik de CD met WinXP-Pro SP2 in de CD/DVD-speler wilt leggen.

Kortom de CD/DVD-speler leest GEEN CD-ROM's.
Heb verschillende CD's geprobeerd, maar hij leest er geen één!!!!!!!

Als ik er een DVD in leg heb ik wel beeld en geluid??????

Wie weet nu nog raad???????????

:evil: :evil: :evil: :evil:

RADELOOS ! ! ! ! ! !

Dat is een raar probleem.
Mogelijkheid van oplossing is de goede cdspeler van die andere pc even in die pc te steken.
Kijk ook even bij de hardprofielen of het wel een cd/dvd is of alleen een dvdspeler.

Zojuist geprobeerd met een muziek CD en wat denk je. . . . .

LEEST HIJ OOK NIET ! ! ! ! ! !

Het gaat trouwens om een DVD 16x DVD-ROM BDV316C .

Al eens aan het GOOGLE-n geweest maar zou volgens mij zou hij toch ook CD moeten lezen.

Laser voor cd's kan het begeven hebben, die heeft een andere golflengte dan voor een dvd.

Kan nog proberen de lens schoon te maken, maar veel hoop, heb ik niet.

Uit een andere PC de CD-lezer/brander gehaald en erin gebouwd.

Wat denk je. . . . .Leest vanaf de eerste keer de CD's weer correct.

Jammer dat het weer een PC van een ander betreft, mogen we het ''goede nieuws'' weer gaan vertellen. . .

:( :( :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan