Firewall nodig bij router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Ik stel nog maar een vraag.

Stel dat ik de draadloze router van chello aanschaf. Deze schijnt dubbel beveiligd te zijn. Kijk anders even op de site van chello.

Heb ik dan op alle pc's nog een aparte firewall nodig ?

bedankt

Slofje

ooh,dus toch een router.
Is wel makkelijker he
Nee,je hebt dan geen firewall meer nodig.
Alle pc's zijn afgeschermd achter de router.

Enne draadloos???
Ik weet niet,maar ik ben genoeg programma's tegen gekomen die een draadloze verbinding kunnen kraken.
Vooral de wep beveiligde verbindingen
Moet de kraker wel bij jouw in de straat zitten.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb ( nog) geen ervaringen met routers maar heeft zo'n firewall van een router dan dezelfde mogelijkheden als een softwarematige firewall? Ook wat het netwerk betreft?

Een softwarematige firewall is toch aan te raden.
Met de hardwarematige beschermt je wel tegen aanvallen van buitenaf, maar je hebt geen controle over programma's die vanaf je pc naar buiten willen.

Een router heeft een hardware firewall en het heeft alles te maken met mac adressen en ip nummers.
Softwarematig is uitgebreider en daardoor ook moeilijker,je moet echt een expert zijn om alles goed in te stellen.
Een router heeft alles wat je nodig hebt.
Zelfs begrenzing van het internet verkeer,blokkering van bepaalde url's
Ik had mijn kinderen het internet ontzegd na 12 uur s'nachts volledig automatisch.
Dus dat was altijd een hoop gevloek na 12 uur s'nachts op de eertse etage

mm,

zit ik dan toch weer aan een softwarematige firewall vast. ik heb dus altijd Norton gebruikt. goed in te stellen, dat moet ik wel toegeven. Nu verloopt mijn abo en ik wil eigenlijk niet zoveel geld meer uitgeven aan een softwarematige firewall maar wel op de eerste rang zitten . Holland she? maar ik krijg die verdo***mde firewall niet goed geconfigureerd zodat ik ook met de andere pc's in mijn netwerk het internet op kan.....:evil:

Slofje,geloof me,je hebt geen software firewall nodig als je een router hebt.
Ik zit hier met 5 pc's achter mijn router en op geeneen is een firewall geinstalleerd.
Ik heb nog nooit last gehad van hackers.
En wie gaat nou kijken bij een particulier,daar is niets te halen.

Slofje,geloof me,je hebt geen software firewall nodig als je een router hebt.
Ik zit hier met 5 pc's achter mijn router en op geeneen is een firewall geinstalleerd.
Ik heb nog nooit last gehad van hackers.
En wie gaat nou kijken bij een particulier,daar is niets te halen.

:rolleyes: Het gaat niet om hackers, maar wel om allerlei mogelijke ad/spyware programma's die naar buiten willen, daar heeft jou hardwarematige firewall totaal geen grip op.

Maestro12,

De ad/spyware die naar buiten wil, is dan toch eerst langs jouw firewall geweest ( naar binnen toe) Of zie ik dat dan verkeerd?

Maestro12,

De ad/spyware die naar buiten wil, is dan toch eerst langs jouw firewall geweest ( naar binnen toe) Of zie ik dat dan verkeerd?

Ja, want die komt met het 'gewone' internet verkeer mee naar binnen, als je dat wilt tegenhouden moet je dus stoppen met internet.

Slaat helemaal nergens op,want firewalls houden geen spy- of adware tegen.
Daar heb je nou virus scanners voor nodig.
Dat is dus ook het enigste wat ik heb.
Ik heb nu 2 maal norton antivirus 2007 gekocht met 3 licenties.
Ben je eventjes € 140,- kwijt

Laatst bewerkt:
Dat is dus ook het enigste wat ik heb

:rolleyes: Beetje eigenwijs??
Inderdaad ze houden het binnenkomen niet tegen, maar als er 'iets' naar buiten wil zal een softwarematige firewall dat toch melden, dat geldt natuurlijk ook voor eventuele trojans en ander gespuis die misschien wel eens langs de virusscanner glippen.

Overigens, virusscanners houden nu juist ook geen spy/adware tegen, daar heb je weer andere programma's voor nodig (of een aanvulling op een Anti virus pakket)

Dat is dus ook het enigste wat ik heb.
Ik heb nu 2 maal norton antivirus 2007 gekocht met 3 licenties.
Ben je eventjes € 140,- kwijt

Vraag wat houdt dan een Firewall wel tegen???

Nou,dan ben jij niet bekend met de nieuwste norton antivirus.
Deze houdt namelijk wel (schadelijke) ad- en spyware tegen.
Zowel in als uitgaand

mm, als jullie het al niet met elkaar eens zijn, is voor mij ( en misschien anderen), de keuze niet makkelijker gemaakt..;)

Ik heb het ook allemaal zelf uitgezocht.
Is misschien wel het beste

Nou,dan ben jij niet bekend met de nieuwste norton antivirus.
Deze houdt namelijk wel (schadelijke) ad- en spyware tegen.
Zowel in als uitgaand

Precies en wat denk je dat dit allemaal tegenhoudt (ook 'de voorkoming van ongewenste e-mail verzending en ongewenst internetverkeer' volgens Symantec), dat lijkt toch wel heel erg op een softwarematige firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan