Firewall nodig bij router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Ik stel nog maar een vraag.

Stel dat ik de draadloze router van chello aanschaf. Deze schijnt dubbel beveiligd te zijn. Kijk anders even op de site van chello.

Heb ik dan op alle pc's nog een aparte firewall nodig ?

bedankt

Slofje

ooh,dus toch een router.
Is wel makkelijker he
Nee,je hebt dan geen firewall meer nodig.
Alle pc's zijn afgeschermd achter de router.

Enne draadloos???
Ik weet niet,maar ik ben genoeg programma's tegen gekomen die een draadloze verbinding kunnen kraken.
Vooral de wep beveiligde verbindingen
Moet de kraker wel bij jouw in de straat zitten.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb ( nog) geen ervaringen met routers maar heeft zo'n firewall van een router dan dezelfde mogelijkheden als een softwarematige firewall? Ook wat het netwerk betreft?

Een softwarematige firewall is toch aan te raden.
Met de hardwarematige beschermt je wel tegen aanvallen van buitenaf, maar je hebt geen controle over programma's die vanaf je pc naar buiten willen.

Een router heeft een hardware firewall en het heeft alles te maken met mac adressen en ip nummers.
Softwarematig is uitgebreider en daardoor ook moeilijker,je moet echt een expert zijn om alles goed in te stellen.
Een router heeft alles wat je nodig hebt.
Zelfs begrenzing van het internet verkeer,blokkering van bepaalde url's
Ik had mijn kinderen het internet ontzegd na 12 uur s'nachts volledig automatisch.
Dus dat was altijd een hoop gevloek na 12 uur s'nachts op de eertse etage

mm,