tv omzetten van PAL naar NTSC

Status
Niet open voor verdere reacties.

jostafientje

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Hallo allemaal,

allereerst een goed begin van 2007,:thumb:

ik heb een vraag mbt mijn TV een philips plasma 42" , type:42PF9966/37
dit is een amerikaans model die dus alleen op NTSC werkt.:confused:
nu wil ik hem graag naar PAL omzetten,
is er iemand hier die mij kan vertellen hoe ik dat moet doen, ik heb nml gehoord met een kastje, maar hoe en wat?
waar ik eventueel een kastje kan krijgen om het om te zetten.
en natuurlijk andere tips waar ik ze kan kopen en hoe het kastje heet bv.

alvast bedankt allemaal.

gr josta:thumb:

instellingen

dat moet je gewoon via instellingen in kunnen stellen
van pal naar secam bijvoorbeeld,

of dan ook naar ntsc moet in de gebruikershandeleiding staan :thumb:

Bel Philips eens op, want een converter is nogal kostbaar.

Bij de meeste TV's kun je dat idd omzetten, bij deze niet, hoe kom je eraan, meegenomen na een verhuizing?

dat moet je gewoon via instellingen in kunnen stellen
van pal naar secam bijvoorbeeld,

of dan ook naar ntsc moet in de gebruikershandeleiding staan :thumb:

Volgens de handleiding werkt de TV inderdaad alleen maar met NTSC.
NTSC.JPG

Bel Philips eens op, want een converter is nogal kostbaar.

Bij de meeste TV's kun je dat idd omzetten, bij deze niet, hoe kom je eraan, meegenomen na een verhuizing?

weet je ongeveer wat zo'n ding kost en waar ik hem zou moeten halen, en hoe ze precies heten?
nee ik kon hem voor 600 euro overnemen is een gloednieuw toestel dus als ik er 300 euro voor neer moet leggen is het nog niet duur gekocht toch?
nieuw kosten ze 2500 euro

is het geen optie om er een dvd speler tussen te zetten die of pal of ntsc gebruikt kan worden?
dat ik het pal signaal binnen laat komen en hem op ntsc zet zodat hij dat ook doorgeeft naar de tv?

Die omstelling moet in de/een tuner zitten, vandaar mijn advies, om Phillips te bellen, of mailen.

Bij een DVD gaat dat om de regioinstellingen, dan moet hij ook eerst regiovrij worden gemaakt, maar die werkt niet als converter voor TV signalen.

Een VIDEO of/en DVD recorder misschien wel, PAL binnen, en over de scart naar de TV, dan heb je alleen met het videosignaal te maken, maar of dat werkt, ik weet het niet.

er zit geen scart aansluiting op de tv?
ik heb philips al gemaild maar nog niets terug ontvangen dus vandaar dat ik het zo probeer
ik heb een dvd recorder maar die is ook alleen pal.
daarom dacht ik als ik er nu een met pal en ntcs heb zou ik het signaal dan zo kunnen omleiden!
omdat er dan dus wel een ntsc op zit.

Probeer het met die DVD recorder, en met de audio en de S-Video, via de AV van de TV, moet je alleen de kanalen zoeken op de DVD recorder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan