• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

betr :Zoeken, vinden en daarna tonen van gezochte tekst

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ikk

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
aan iedereen de wensen voor 2007 alvast
ik was wat enkele topics aan t bekijken en zag daar een interresante topic
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1825370&posted=1#post1825370
die heel knap samengestoken is , :thumb:
was bezig met een gelijkaardig projectje maar ontbrak een soort van edit functie maar
met een beveiliging tegen ongewenst aanpassen door andere gebruiikers
daarom reageerde ik in deze post ;)
kan onderstaande gedaan worden ?
kan de verwijderknop beveiligd worden met een wachtwoord alvorens de form getoont
wordt ? dit om te verhinderen dat anderen geen gegevens kunnen wissen en kan dit dan
ook op de gegevens opslaan functie gebruikt worden , bv iemand kan de data ongewild
veranderen te verhinderen ..

@wigi , bedankt alvast

Heb dit zelf ook nog niet gedaan maar ............
Je kan de eigenschappen van je buttons veranderen. Controleer wie er is ingelogt en zet bij bepaalde namen de eigenschap visible op true, en als het een naam is van iemand die niets mag wijzigen zet je hem op false.

Versimpelde code.
Code:
Run Get_User_Name

If UserName = Sjaak Or UserName is Piet then
     knop.visible = True
Else
     knop.visible = False
end if

Dan zou je de inlognaam van windows kunnen achterhalen mbv de code:
Code:
Option Explicit
Private Declare Function GetUserName Lib "advapi32.dll" Alias "GetUserNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long

Sub Get_User_Name()

Dim lpBuff As String * 25
    Dim ret As Long, UserName As String
    ret = GetUserName(lpBuff, 25)
    UserName = Left(lpBuff, InStr(lpBuff, Chr(0)) - 1)
    MsgBox UserName
    Range("A2") = UserName

End Sub

Groet,
Ferenc

@ demeter
knop dient enkel beveiligd te worden niet aan de hand van een inlog naam , die gegevens
excel staan constant open om door iedereen te raadplegen , zat net via de zoeken functie op een link naar een andere topic te zoeken achter een voorbeeld
alvast bedankt als je me toch opweg kan helpen :thumb:

ik ga nog wat zoeken , alvast aan iedereen een goeie nacht nog :)

toch veel interresants gevonden die me verder kan helpen
( van link naar link,link,link......)
alvast bedankt voor de hulp:)

Als je de oplossing heb gevonden zou je deze dan hier kunnen posten? ben er ook wel benieuwt naar :).

Groet,
Ferenc

iets als onderstaande code zou moeten werken , alhoewel er veel mogelijkheden zijn
om dit te breken ( te veel artikels zeggen dat excel en beveiliging niet zo goed is ) nu
ja voor mij is dit geen probleem iedereen kan die info zien maar meermaals gebeurde het
dat derden die niet veel van het programma excel kennen klikken in cellen enz en bij afsluiten wijzigingen bijhouden ja antwoorden met de gekende gevolgen

moet enkel nog kijken waar deze in die code geplaatst moet worden ( t is aan de hand van
wat ik hier leerde dat ik dat projectje samengooide dus weer wat zoeken om te leren
( te veel links doorzocht gisteren dat ik eigenlijk niet direkt kan zeggen waar ik dit knipsel haalde , ben een beetje te rap soms , venster staat open en wil het testen of .... en sluit dan met alt f4 te veel vensters )mischien kan je me daar wel nog wat verder helpen ?

zie dus hier onder

Public Sub PwordProtectedMacro()
Const PASSWORD As String = "........."
Dim pString As String

Do
pString = InputBox("Enter Password", "Restricted Access")
If pString = "" Then Exit Sub
Loop Until pString = PASSWORD
'Do your stuff here
End Sub

en vba module geblokkeerd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan