Proret.msi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Behoorlijke problemen om Office 2003 opnieuw te installeren om mijn computer. Tot nu toe is bijna alles gelukt. Alleen wanneer ik Outlook opstart verschijnt iedere keer de Windows Installer en geeft aan dat de functie die ik wil gebruiken, op een cd-rom of andere verwisselbare schijf bevindt.
Vervolgens klik ik op Bladeren en dient er gezocht te worden mat PRORET.MSI, maar dit installatiebestand kan negers worden gevonden.

Wie kan mij hierbij helpen?

Boerman

Stop de cd van office 2003 in de cd-drive. Normaal gesproken start het installatie programma op. Er wordt dan o.a. gevraagd of je onderdelen wilt toevoegen of verwijderen.
Kies deze optie en klik volgende. Vink outlook aan als die nog niet aan staat. verwijder de andere vinkjes NIET.
Vink ook "Geavanceerde aanpassing van toepassingen kiezen" aan. ga naar volgende

Hier zie je de verschillende programma's staan. Klik op het pictogram met het pijltje er naast en kies "alle onderdelen uitvoeren vanaf mijn computer"
Klik op bijwerken.

Groetjes
Neleke

PS. Deze handeling kun je ook uitvoeren op alle onderdelen van office. Vraagt wel wat meer schijfruimte.

Ik heb het geprobeerd, maar helaas zonder effect. Wanneer ik Outlook wil opstarten verschijnt de Window Installer en vraagt om het bestand PRORET.MSI.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Boerman

Ben je misschien bezig geweest met eerst office XP? het bestand PRORET.MSI hoort namelijk bij Office XP en niet bij Office 2003.

Neleke

Wat me bij dit soort problemen nog wel eens helpt is de "Local Installation Source" opnieuw opzetten (mits je geen office XP hebt gebruikt zoals Neleke aangeeft)

hoe dit te doen:
ga naar http://support.microsoft.com/kb/875556/nl
en lees het stukje over: "Het hulpprogramma voor de lokale installatiebron gebruiken" op ongeveer 4/5 van de pagina

"Ben je misschien bezig geweest met eerst office XP? het bestand PRORET.MSI hoort namelijk bij Office XP en niet bij Office 2003.

Nelleke dit zou heelgoed kunnen, maar hoe lost ik dit probleem op?

Boerman

Download en installeer Windows Installer Cleanup Utility.
Open het programma, zoek en selecteer de regel met MS Office en klik op Remove, bevestig dat in vervolgschermpje.
Installeer MS Office opnieuw, probleem is daarna opgelost.

Boeing_737 Bedankt. Ik kon Office weer goed installeren.:thumb:

Nu ben ik aan het testen of alles werkzaam is. Tot nu toe gaat alles naar wens,. Het enige waar ik nu op strand is de spellingscontrole in Outlook. Hier verschijnt de melding
"Microsoft Office Outlook kan op dit moment geen spelling- of grammaticacontrole uitvoeren. Deze functie is momenteel niet geinstalleerd. Wilt u deze functie nu installeren?

Hier druk ik "Ja" en verschijnt een pomp up scherm waarin de voortgang wordt weergegeven. Na enig moment verschijnt de foutmelding dat Microsoft Office Outlook op dit document geen spelling of grammaticacontrole kan uitvoeren. De functie zou niet beschikbaar zijn.

Hoe kan ik dit nu herstellen?

Boerman

Probeer eens te gaan naar Extra, Opties en stel Word in als opsteller van je emails.
Ik heb een Engelstalige Office XP, maar je kunt het wel vertalen.
Zie voorbeeld.
.

Bijlagen

• OutlookOptions.jpg
    OutlookOptions.jpg
    58 KB · Weergaven: 48
Boeing_737,

Nu werkt Office weer zoals het bij mij weer zou moeten werken.

Bedankt :thumb: :thumb:

Boerman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan