defekt moederbord of defekte voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robvanhelmond

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Ik heb een AMD P2200+ (oudje dus) die niet meer correct functioneert. Alleen het ledje op het moederbord brand nog en voor de rest doet hij niets meer. Voordat het zover kwam was de PC een paar dagen in een toestand dat hij af en toe zomaar uitviel. Tegen het laatst viel hij al weer uit terwijl windows nog aan het opstarten was.
Wat is nu het meest waarschijnlijk, dat het moederbord kapot is of de voeding? Of is door een kapotte voeding ook het moederbord opgeblazen.
Mijn vermoeden gaat naar het moederbord, maar ik wil niet een ander moederbord kopen
(jaja, ze verkopen ze nog) en dan blijkt het daar niet aan te liggen (uiteraard wil ik ook niet een nieuwe voeding kopen en dan erachter komen dat dat het probleem niet was).

Wie heeft een antwoord, tip ter controle, of testje dat mij het antwoord levert?

Groeten,
Rob

Ja kan ook processor zijn,en als blijkt dat die het niet is dan???
Ja en kan ook aan geheugen liggen,enals dat het niet is dan??
Enz.

heb je die voeding kabel op het moederbord wel goed om. want als deze verkeerd om zit doet hij het ook niet.

dan zou je niks kunnen opblazen, maar dan krijgt je moederbord geen stroom.:p

Hoi

Het is me niet duidelijk of je probleem is opgelost,ik verwijs je maar naar de sectie moederborden daar staan legio vragen en oplossingen over de problemen met moederborden ik hoop je zo ook een beetje geholpen te hebben,ik kan wel weer met van alles aan komen maar het staat er allemaal al

Veel suc6 ......nixs.........

Mijn probleem is ondertussen opgelost. Het was een defecte voeding die teveel spanning gaf op een 5 Volt pin. Hierdoor is mijn moederbord opgeblazen.
Ondertussen een nieuwe voeding en een nieuw moederbord gekocht en alles werkt weer als een zonnetje.
Groeten,
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan