Office 2007 installeren (foutmelding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rajrob

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Ik heb Office 2003 op mijn computer staan ,nu probeer ik Office 2007 te installeren maar ik krijg steeds een melding van dat de windows-installer sommige beschermde windows onderdelen niet kan updaten , Mijn vraag hoe kan dit opgelost worden ??

office

het is de probeerversie die je kunt downloaden van de microsoft office update pagina

Waarom verwijder je niet eerst Office 2003? Als het dan nog niet werkt, download en installeer Windows Installer Cleanup Utility en selecteer in het venster de regel van MS Office 2003 en klik op de knop Remove. Daarna zal het installeren van MS Office 2007 wel lukken.

NB: ik neem aan dat je de installatie-CD-Rom van MS Office 2003 hebt, zodat je die zonodig later kunt terugzetten?

office

Ja de versie office 2003 is legaal ik heb m al een keer verwijderd maar toen kreeg ik dezelfde melding, alleen heb nog niet met Windows Installer Cleanup Utility geprobeerd ik zal dit even doen,

Ik wens je veel sterkte!

Ik had ooit een Office 2000 small business op mijn pc.
Via de school van een van de kids kon ik een OIffice 2000 prof aanschaffen.

Ik kreeg die prof dus maar niet geinstalleerd : elke keer tijdens de invoer van de CD kreeg ik een melding dat op de CD een ongeldig installatiepakket was aangetroffen.

Met voornoemde tool heb ik toen geprobeerd de small business te verwijderen, hetgeen ogenschijnlijk lukte.
Bij het proberen te installeren van 2000 prof bleef ik dezelfde foutmeldingen krijgen. Ik ben toen wat gaan zoeken op het w w w en daar vond ik wat tips.
Ik ben toen het register in gedoken en heb handatig ALLE verwijzingen naar Office verwijderd. Toen nogmaals de 2000 prof in de CD gedaan en ja........... eindelijk slikte de pc de CD en verliep de installatie probleemloos.

nee werkt ook niet . nog steeds dezelfde melding

Bijlagen

• screen6.jpg
    screen6.jpg
    75,8 KB · Weergaven: 103
Wat werkt niet, de tip van Boeing en / of diens tip en mijn (omslachtige) manier van verwijderen?

de tip van Boeing werkt niet het laatste moet ik nog proberen de tip van jou

Hellaas ook verder in mijn register heb ik alles opgeschoond , ik blijf deze melding houden , ik weet het nu ook niet meer, wel bedankt voor de hulp hoor

Als MS Office 2003 van je systeem verwijderd is, ook met behulp van de Installer Cleanup, blijf je de melding houden dat beschermde Windowsbestanden niet bijgewerkt kunnen worden. Die hebben misschien alleen zijdelings iets met MS Office 2007 te maken en hadden misschien niets te maken met MS Office 2003, zo lijkt het nu.

Hoe heb je DEP ingesteld? Toch alleen voor essentiele Windows bestanden?

Is er in Norton misschien een bescherming in te stellen die Windows bestanden afschermt?

En kijk ook eens rond op Office Online, daar is ook Support te vinden voor MS Office 2007. Of kijk in een MS Office 2007 nieuwsgroep.

office opgelost

Het is opgelost ik heb windows opnieuw geinstalleerd en daarna office 2007 erop gezet, wat het nou geweest is ??? ik weet het ook niet .
bedankt aan iedereen die me geholpen heeft:thumb:

Hier is de oplossing voor de foutmelding in office 2007 installatie

deze fout komt veelal voor op geinstallerde windws SP3 pc's die oem instal gebruiken

hieronder de oplossing:
1. vanaf de windows installatie disk of de i386 installatiemap dubbelklik je op het bestand
FP40EXT.CAB (het bestand zou moeten openen)

2. vind "fp4ault.dll" in de lijst

3. Klick met rechtermuisknop op het bestand en selecteer EXTRACT en sla het op in volgende map:
"c:\program files\common files\microsoft shared\web server extensions\40\bin"
(je kan het ook kopieren vanuit deze map van een andere windows xp installatie)

4. Herstart de Office 2007 installatie en dat zou moeten werken.

Toen dit topic gestart werd was er niet eens een sp3 voor XP. Graag opletten bij het beantwoorden van vragen op de startdatum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan