Speakers ASUS laptop, werken plotseling niet meer. koptelefoon wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert brummel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Goedendag, :p

Er komt geen geluid meer uit de speakers van mijn asus f3m laptop.
Alle volumes staan aan.
De kaart is geconfigureerd, heb de cd van asus gebruikt om de software van mijn geluidskaart opnieuw te instaleren.
Bij probleem oplossen, staat dat het aparaat correct werkt.
Bij mijn realtack audio driver kan ik ook niks raars vinden.
Als ik een jackplug in de hoofdtelefoon doe, krijg ik wel geluid uit de boxen van mijn radio. de laptop geeft dan aan dat er een stekker is aangesloten.
Haal ik de jackplug er dan weer uit. Dan geeft de laptop aan dat de stekker is losgekoppeld, maar er komt geen geluid uit mijn laptop speakers. voorheen was het gewoon zo dat als ik de jackpug ontkoppelde de spaekers van mijn laptop het geluid gewoon overnamen.
Ook de hardware testen levert niks op.
Heb ook systeem herstel geprobeerd levert ook niks op.
Wat mij nooit eerder is opgevallen is dat er in de ingang voor de jackplug een rood lampje brandt. ( mischien hoort dit ? heb het nooit eerder gezien.)

Heb ook andere reviews op deze site door gelezen en geprobeerd o.a die van nickjuh maar dit levert helaas tot nu toe niks op.

Heeft er iemand nog een idee ?? :D :D

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen, anders moet ik weer naar apeldoorn vanuit groningen. om naar het bedrijf te gaan waar ik dit laptoppie twee week geleden gekocht heb. ;)

M.v.g Robert Brummel. :thumb:

Laatst bewerkt:
misschien kan je de drivers van je geluidskaart updaten.

Het geluid van je speakers staat toevallig niet gewoon uit? (Fn+Pijltjes)

ook geproobeerd geen verschil helaas

En bij andere vragen wordt als antwoord bijv gegeven dat de jack aansluiting stuk kan zijn. maar dit lijkt mij niet het geval gezien de laoptop aangeeft dat ik een stekker loskoppel. alleen wordt het gerluid dus niet overgegeven van jackplug naar laptop speakers.

M.v.g R.Brummel.

Voeg me evt toe rbbrummel@live.nl als je denkt me te kunnen helpen, praat iets makkelijker.

Laatst bewerkt:
En hoe staat het daar?
Zie bijlage.

Bijlagen

• Luidspr..JPG
    Luidspr..JPG
    31,5 KB · Weergaven: 1.977
En er staat echt niets op dempen in je mixertje?
Dan zou het eventueel nog kunnen dat er in je hoofdtelefoon ingang, iets blijft hangen, waardoor de laptop niet meer terug naar luidsprekers schakelt, maar dat zou wel heel frappant zijn.

En er staat echt niets op dempen in je mixertje?
Dan zou het eventueel nog kunnen dat er in je hoofdtelefoon ingang, iets blijft hangen, waardoor de laptop niet meer terug naar luidsprekers schakelt, maar dat zou wel heel frappant zijn.

dat denk ik dan ook maar idd frapant want de laptop geeft dus wel aan dat er een stekker losgekoppeld of aangesloten wordt.

M.v.g R.Brummel

dat denk ik dan ook maar idd frapant want de laptop geeft dus wel aan dat er een stekker losgekoppeld of aangesloten wordt.

M.v.g R.Brummel

K heb net de software van realtak gedownload op hun site en geinstaleerd. maar nog steeds geen geluid uit men laptop speakers ook het geluid bij het opstarten van de laptop wordt niet weergegeven.

K heb net de software van realtak gedownload op hun site en geinstaleerd. maar nog steeds geen geluid uit men laptop speakers ook het geluid bij het opstarten van de laptop wordt niet weergegeven.

Als er nog iemand iets weet heb ook de handleiding doorgelezen niks gevonden.

M.v.g R.Brummel.

Dit probleem zit hem in de geluidskaart van de F3 series. Hier ben je misschien zelf inmiddels ook al achter gekomen? Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb hetzelfde probleem, alleen zie nergens een oplossing.
Is het bij jullie nou wel opgelost, want de laatste post is meer dan twee maanden geleden?
Of moet er contact worden opgenomen met asus?
Groeten Frank

Speakers Asus laptop

Hoi Franketc,

Blijkbaar is er bij de geluidskaarten van de F3 series iets fout gegaan. De enige oplossing is Asus in Emmen bellen, na het vermelden van het soort laptop hoor je dan waarschijnlijk net als bij mij dat je hem op mag sturen.
Dit zou ik eerst doen voor dat je vanalles op nieuw gaat installeren etc. Die van mij is inmiddels heen en weer naar Emmen geweest. Dat gaat vrij snel. Alleen is ie wel wat gecondenseerd teruggekomen. :evil:

Dus ikke niet zo blij maar verder doet ie het weer goed. Inmiddels ben ik er ook achter dat er via een SPdif geluid uit kan komen.

Heb jij dezelfde serie/type van Asus?

Bedankt voor je reactie, ik zal contact opnemen met Asus, en zal hem dan waarschijnlijk ook naar Emmen moeten sturen. Ik heb een asus F3F serie. Dus denk dat het dezelfde is. En ik zal me belangrijke dingen wel opslaan op een externe harde schijf of CD-rommetjes.
Hartelijk bedankt,
Frank

En die S/PDIF poort was ik ook al achter, want daar plugde ik me oordopjes al in. Alleen op de dag van me eerste post, kreeg ik geen geluid meer uit me laptopboxjes toen ik de oordopjes eruit haalde. :eek:
Maar bedankt voor je hulp:thumb: . Ik ga eens kijken of ik ze kan bereiken, en van die condens geen last meer gehad trouwens? Want dat zou een beetje slordig van ze geweest zijn:o .
Groeten Frank

Als je wilt weten hoe je ze kan bereiken moet je maar even een mailtje sturen.
Sommige hebben ook problemen met de recovery cd's die je waarschijnlijk pas gaat gebruiken als je hd stuk gaat.:shocked: En ook zo'n mooie sticker met "High-resolution webcam" die er niet inzit?
Nog geen problemen van het condenseren, maar de garantie loopt nog ;)

Laatst bewerkt:
Ook van mijn Asus F3F vandaag geen geluid meer uit de speakers.
Gekomen nadat ik voor de 1ste sinds 4 maanden de koptelefoonaansluiting gebruikte.

Restorepunt teruggezet, geen resultaat.
Ghost teruggezet, ook geen verbetering.

P.S. Ipv een webcam heb ik boven het scherm een "High Quality Recoder"...jaja een R wordt gewoon maar vergeten!
slordig.................

--------------------
Ik heb maar gelijk een mail naar Asus Emmen verstuurd.
Als reactie binnen is, vermeld ik dit wel.
--------------------
Ik kreeg antwoord van Asus:
gelieve de BIOS te updaten. Mocht dat het probleem ook niet verhelpen gelieve dan telefonisch contact op te nemen met Asus Support Center voor het doorspreken en aanvragen van een reparatie afhandeling. 0800-0232694 (gratis) of 0591-570290

Dit probeer ik vanavond te doen.
reactie volgt.
--------------------
BIOS Update gedaan en gelukt naar V300. Geen geluid !!!!
Dus maar Asus bellen.

Laatst bewerkt:
FrankyFranky,

Is jou Asus al gerepareerd en zo ja, wat was defect?

Wat er bij frank is gebeurd weet ik niet bij mij "vogelsrock" is ie gemaakt. Alleen de recovery cd's ben ik nog steeds kwijt. Van de winkel waar ik de laptop gekocht heb hoor ik jammer genoeg niets meer. Gelukkig doet ie het voorlopig nog wel. De mededeling van Asus was kapotte geluidskaart. Niets van een bios update dus...

Succes ermee!

Tip: Nog een keer bellen en hopen dat je iemand anders aan de telefoon krijgt. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan