• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na starten, begin installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

smouter

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Het starten van Excel gaat heel snel, linksonderin staat ook onmiddellijk gereed.
Maar daarna krijg ik een schermpje:

Bezig met het voorbereiden van installatie.
Het volgende item wordt geïnstalleerd: Microsoft Excell functie of Microsoft Word.

Vervolgens duurt het geruime tijd voor dit klaar is en ik aan de slag kan.
Hoe kan ik dit voorkomen / uitschakelen?

bij voorbaat dank en met vriendelijke groet
Smouter

Ik heb het vermoeden dat er een uitgebreide invoegtoepassing geladen wordt.
Controleer dit eens bij Extra, Invoegtoepassingen.

smouter,
Hebt U soms zowel Office 2003 als Office 2007 op uw PC staan ? Daar heb ik ook last van gehad. Als ge Office 2007 laatst hebt geïnstalleerd moet ge deze als laatste het item laten installeren en toen was het gedaan bij mij.

Heb geen office 2007... slechts 2003.

Bij invoegtoepassingen stond Hulpprogramma's voor de Euro aangevinkt, heb ik nu uitgezet. Het heeft helaas niet geholpen...
=====
Als ik een word document wil openen zegt mijn pc steeds:

De opdracht is niet beschikbaar omdat er een dialoogvenster is geopend. Klik op ok en sluit vervolgens alle geopende dialoogvensters om door te gaan.
Ik klik vervolgens op ok (sluit verder niets af en er zijn ook geen word vensters geopend) en na een poosje opent hij toch vanzelf het gevraagde doc.?? Het openen van Word duurt zo wel erg lang...

Zover ik weet is het goed geïnstalleerd, ik werk met XP en Office 2003...
Het heeft niet te maken met mijn virusscan, dit heb ik al allemaal gechekt via de microsoft page.

Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Het gekke is, ik klik op OK en vervolgens opent het Word doc gewoon keurig? Er is dus eigenlijk weinig mis, behalve dat ik steeds vervelende meldingen krijg...

Bedankt zover en
groet Smouter

Maar toch hartelijk dank voor de tip!
groet Smouter

Laatst bewerkt:
Er wordt ook steeds een leeg excell werkblad geopend, dat zorgt dus ook voor vertraging, dit zou je moeten kunnen verwijderen via [opties, algemeen, alle bestanden bij opstarten openen in] maar dit is leeg...

De map excell startup is ook leeg... (ook geen verborgen bestanden) waar kan excell eventueel nog meer gegevens vandaan halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan