Volledig Nieuwe Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

SoulShot

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik heb een volledig nieuwe pc samengesteld omdat mijn oude vrijwel versleten was..
nou, had'k graag wat commentaar/opmerkingen gehad wat beter kan etc.
Hij's nog niet gekocht dus nu kan't nog! :D
Ok Hier gaat ie:

€5 Artic 5 Koelpasta
€24 Sweex Virtual 5.1 USB 2.0 Vibration Headset
€37 X-Gear C888K (ATX, 400W, Zwart) (case)
€40 Zalman CNPS9500-AM2
€47 Cooler Master RP-500-PCAP Extreme Power, 500W
€70 Asus M2N, nForce 430 MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
€89 WD 320GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE16 (WD3200KS)
€130 AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)
€135 Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7600GT⁄2DHT
€176 Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Kit Of 2
€209 LG L194WT-SF Widescreen TFT (19", 5ms, D-sub⁄DVI-D, Zilver⁄Black)

Zo^^, nou alvast bedankt.. En wie wat meer tijd heeft, kan even is kijken of alles wel opelkaar past (dus bv niet dat mijn geheugen niet op mijn mobo zou passe, waar ik ook aan twijfel ..)

:thumb:

EDIT: Ter info, Ik Game vooral.

Laatst bewerkt:
ziet er mooi uit

ik heb zojuist gekeken naar je samenstelling zelf ben ik ook maar pas bezig met computers samen te stellen maar onlangs heb ik een soortegelijk pc gebouwd en was verassend snel dus ik vind dat het er wel mooi uitziet oftewel ipv een amd kan je altijd een core duo pc maken.

e6300 met een p5b mainboard (geweldig te overklokken)

ow ja

ik zou ook een zwaarder voeding kopen als ik jouw was.
En ook je grafische kaart als je kan een ati 1950 pro(256 bit, 581mhz core speed) is een heel goede kaart kwa prijs/ prestatie vergelijkingkomt op zo een 175 euro :)

Laatst bewerkt:
Geweldig een antwoord! :p

Hehe, Mijn voorkeur gaat naar Nvidea dusja..
Misschien heb je daar een kaartje dat iets beter is?
Trouwens van Asus zijn 2 7600Gt's die ik nu heb, en eentje met DVI HDTV S-Video en SPID.. deze komt 30euro duurder, en heeft buiten de uitgangen alleen nog .2Ghz memory snelheid meer.. Is dat de moeite?

Ja intel dual core zijn vrij goeie dual cores, maar die zijn niet echt portomoneevriendelijk:o ^^ De Amd 4200+ is ook overkclockbaar tot 2x.3.0Ghz (loopt ie beetje onstabiel maar is ook al sirieuze overclock ;))

Thx voor antwoord, Khoop nog meer te horen =)

Als je geen haast hebt zou ik dan wachten tot eind februari
Er komt een nieuwe reekt gf 8 uit waardoor er geweldige prijsdalingen zijn vb
geforce 8800 gts 320 mb gaat rond de 275 euro kosten dan komt er nog de geforce 8300 gt uit enz....

Da's wel al ee heleboel geld meer. maar ik zal er eens over denken..
Van voeding, dacht ik wel dat ik iets meer nodig had, welke merk en hoeveel Watt raden jullie me aan?

EDIT: heb eens gekeken op de site waar ik ga kopen, die 8000Series zijn echt nog duur nu .. 400+ meeste 500+
EDIT: Daar kan ik denk ik beter iets anders bijkopen.. de 7600GT is niet zoveel slechter voor zo'n scherpe prijs

Laatst bewerkt:
Wat denk je van deze voeding?
Cooler Master RP-650-PCAP Extreme Power, 650W (ATX 12V 2.01)

wat betekend trouwens die 2.01? er is eentje van 600W met 2.2 die 40euro duurder is!!

:)

voor die samenstelling is die voeding dan weer te zwaar behalve als je in de toekomst gaat draaien in sli(vermits je mainboard dat niet ondersteunt) jheb je genoeg aan 500 watt
ikzelf heb goeie ervaringen met xilence power XP480.(12)R

Van de voeding zie ik nog wel, een vriend van me pa die al jare in de bussiness zit gaat is naar me pc kijken, is vragen wat hij ervan zegt..

Nou, wat er nu nog is bijgekomen is't volgende:
€80 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer
€20 XFX X-Gear Vibration Headset
€15 Logitech R10 2.0 speakerset zwart

Goeie soundcard?
Trouwens, ik heb het al onder geluidskaarten gevraagd eigenlijk..
Maar er zit een hoofdtelefoon uitgang op die speakers.. als ik dus mijn speakers op mijn geluidskaart verbind en dan mijn hoofdtelefoon via de speakers naar de geluidskaart. Kan je volgen? Heeft mijn hoofdtelefoon dan dezelfde kwaliteit als hij rechtstreeks wordt aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan