PC Loopt regelmatig compleet vast!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creepy

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
Beste Mensen,

Ik zit met een probleem en een lastige volgens mij en het betreft hier me PC

Intel P4 3,0, 2gb DDR1/400/ intern geheugen, X800pro videokaart. Moederbord ASUS P4P 800-SE/800 fsb

Eergisterenmiddag, 22-01-07 sloeg ineens mij pc totaal vast, kon me muis niet meer bewegen het taakbeheer niet aanspreken niks functioneerde nog, behalve de Power knop en de Reset knop, dat was het enigste wat ik nog kon doen!

Ik ben er al wel uit dat het niet aan Windows ligt, na het reseten van mijn pc ff de bios ingedoken en setup defaults geladen, dit echter helpt ook niet zelfs in de bios slaat me pc helemaal vast en kan ik alleen maar de precies hetzelfde zoals ik hierboven heb aangegeven, POWER knop en RESET knop gebruiken om weer verder te kunnen.

De pc slaat dus regelmatig vast of het nu in Windows is in de bios is of tijdens het opstarten van me pc.

Ik gebruik Norton Ghost om een image van me C schijf te maken, toen ik me image wouw restoren sloeg ik ook helemaal vast.

Ben er al mee naar Mycom gegaan hebben ze de kast ff open gemaakt maar konden zo 1 2 3 ook niets vinden. Er zat wel veel stof in het koelblok van de CPU, hebben ze schoongeblazen want ze dachten dat het daaraan zou kunnen liggen. Ik zelf heb mijn pc ook nog een grondig schoongemaakt, maar dit echter heeft allemaal niks geholpen en daarna is mijn pc nog steeds vastgeslagen!!

Mijn cpu wortd ook niet te warm rond 45 a 50 graden, nooit veel warmer, in me kast is de temperatuur ook netjes, 33 graden.

Ik kom hier niet aan uit, heeft iemand dit probleem ook al eens meegemaakt, en wat heb jij toen gedaan om het op te lossen?

Groetjes

Marcel

Haal Everst maar eens binnen om dieper in de Pc te kijkenhttp://www.marcelbosveld.nl/prog/everesthome220.exe

Nog programma`s geinstalleerd de laatste tijd?
Nog andere foutmeldingen gekregen die horen wij graag?
Nog Nieuwe hardware geinstelleerd?

Haal Everst maar eens binnen om dieper in de Pc te kijkenhttp://www.marcelbosveld.nl/prog/everesthome220.exe

Nee heb verder geen enkel programma`s geinstalleerd, ook geen foutmeldingen, ook in de bios is mijn pc vastgeslagen, dus ik alleen nogmaar de resetknop en de powerknop kan bedienen.

Heb ook geen nieuwe hardware geinstalleerd en ook geen foutmeldingen gekregen.

Dit probleem is ineens terplaatste gekomen!

Heb Everst gedownload en geinstalleerd maar wat kan ik ermee doen?

Daarmee kun je iets dieper in de Pc kijken,of er hardware problemen zijn etc..........surf er maar een doorheen en kijk of je iets opvalt!

Daarmee kun je iets dieper in de Pc kijken,of er hardware problemen zijn etc..........surf er maar een doorheen en kijk of je iets opvalt!

Mij is zo niks opgevallen heb door alles heen gebladerd en rustig gekeken, het enigste wat ik anders vind, is dat bij het proggie bovenin bij computer>overzicht onderaan USB2apparaat paars is terwijl de rest grijs is maar msichien omdat het de enhanced controller is!!

Mij is zo niks opgevallen heb door alles heen gebladerd en rustig gekeken, het enigste wat ik anders vind, is dat bij het proggie bovenin bij computer>overzicht onderaan USB2apparaat paars is terwijl de rest grijs is maar msichien omdat het de enhanced controller is!!

Ik denk echt dat het een hardware probleem is, maar het vastslaan gebeurd in Windows, ook tijdens het opstarten, maar ook in de bios.

Na het schoonmaken van me pc lijkt het iets minder te zijn, maar het gebeurd nog steeds!!

Een UBS controller zal niet de oorzaak zijn,maar ik kan het ook mis hebben!dan wordt ik wel terecht gewezen!

Kan ik nu alleen nog zeggen iets softwarematig aangezien je geen verdere hardware problemen hebt,misschien een opties op Systeem herstel te doen naar een punt dat het wel goed draaide!

Maar misschien dat je nog meer reacties krijgt en wellicht een goed idee!

Een UBS controller zal niet de oorzaak zijn,maar ik kan het ook mis hebben!dan wordt ik wel terecht gewezen!

Kan ik nu alleen nog zeggen iets softwarematig aangezien je geen verdere hardware problemen hebt,misschien een opties op Systeem herstel te doen naar een punt dat het wel goed draaide!

Maar misschien dat je nog meer reacties krijgt en wellicht een goed idee!

Harstikke bedankt, ik maak zelf gebruik van norton ghost dus heb me image al weer terug gezet, maar als het iets software matigs is kan de pc in de bios toch niet vastslaan? En met het restoren van mijn image met Norton ghost sloeg ie ook vast!

Laatst bewerkt:
Als je er overtuigd van bent dat het iets hardwarematig is!dan zul daar de oplossing moeten zoeken..................

Ik weet niet of je veel belangrijke data hebt,maar anders overwegen om een schone installatie te doen!

Als het ook in de bios gebeurt, is het wel duidelijk, heb je al een memtest overwogen? daar zou ik eens mee beginnen, zal toch een kwestie worden van deduceren, ook de voedings lijnen, in de bios nakijken, misschien dat daar een afwijking te zien is.

Als je er overtuigd van bent dat het iets hardwarematig is!dan zul daar de oplossing moeten zoeken..................

Ik weet niet of je veel belangrijke data hebt,maar anders overwegen om een schone installatie te doen!

Ik heb nog een kaal image van XPSP2, ik zal die een terug restoren en eens kijken wat ie dan doet. Me DATA staat allemaal op een anders partitie heb ik via SHELL FOLDERS in het register zo ingesteld dus alles kan eraf van de C schijf!!

Bedankt zal eens kijken of dit gaat werken maar wat ik dan niet begrijp is dat de PC ook vastslaat in de bios, terwijl dat met Windows en software toch niks te maken heeft of heb ik het mis?

Als het ook in de bios gebeurt, is het wel duidelijk, heb je al een memtest overwogen? daar zou ik eens mee beginnen, zal toch een kwestie worden van deduceren, ook de voedings lijnen, in de bios nakijken, misschien dat daar een afwijking te zien is.

Bedankt zal eens een mem test gaan draaien!!

Probeer de computer eens op te starten met zo weinig mogelijk hardware erin.
Herhaal dit met elke nieuwe hardwarecomponent.
Wellicht dat je er dan snel achterkomt welke het probleem veroorzaakt.
9 van de 10 gevallen kan kapot geheugen al de boosdoener zijn.
P.s. is je voeding wel zwaar genoeg om alle componenten te kunnen aansturen?

Probeer de computer eens op te starten met zo weinig mogelijk hardware erin.
Herhaal dit met elke nieuwe hardwarecomponent.
Wellicht dat je er dan snel achterkomt welke het probleem veroorzaakt.
9 van de 10 gevallen kan kapot geheugen al de boosdoener zijn.
P.s. is je voeding wel zwaar genoeg om alle componenten te kunnen aansturen?

Heb een zalman 400 wat koeling en zit er al 1 jaar in en nooit geen problemen mee gehad. ik ga eerst ff een memtest doen en dan eens kijken wat ie doet met de harware loskoppelen!!

Helaas moet ik zometeen gaan werken en dat terwijl me pc niet naar behoren werkt, dat vind ik pas echt balen!!

Ik laat zometeen iets weten wat de memtest heeft gevonden!!

bedankt

Heb helaas geen tijd meer om de memtest af te maken moet nu echt gaan werken, hij was op de 49% pass, maar maak het vanacht af als ik terug ben van mijn werk, hij gaf nog geen errors in ieder geval

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan