Tussenkabeltje naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Gisteren heb ik deze vraag ook geplaatst en gelijk een antwoord gekregen, alleen toen ik vandaag dit antwoord wilde nalezen, was het verdwenen. Vandaar mijn vraag nog een keer:

Ik wil een verbinding maken met mijn computer en de tv in de huiskamer. Ik heb een x1900XT videokaart met een S-video-ingang (7 polig). Wat ik zoek, is een tussenstukje dat van deze 7-polige s-video-aansluiting overgaat naar een 4-polige aansluiting (voor een snoer naar een Scartkabelaansluiting). Wie heeft er een over, of weet waar ik deze kan kopen? Alvast dank voor een antwoord!

Kijk hier even.

http://www.cicoandcico.com/articles_doc/svideo-scart.php

Of zo, Pin 7 wordt dus niet aangesloten, omdat dit de composite aansluiting is.

plugmg6.gif

Ik kan je vraag ook niet meer vinden, weet zeker dat ik je antwoord had gegeven.:confused:

Deze zocht je dacht ik:
svideo9pins_svideotulp.jpg

Hier de link die ik erbij had gezet:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_5.html

Ik gaf aan, dat je deze bij een goede audio/electronica zaak wel kon kopen. Sommige bouwmarkten hebben ze ook liggen.

Klopt. dit was het antwoord dat ik zocht. Waar het gebleven is, is mij een raadsel! Bedankt voor het antwoord!

Het is mij ook een raadsel, waar je topic gebleven is. Hij is ook niet naar een afgesloten sectie verplaatst.:confused:

Klopt, ik heb hierover een mailtje gestuurd naar Raymond Bos, maar hij heeft nog niet geantwoord. :confused:

Raymond, kan denk ik niets doen voor je, hij is marktmeester van Helpmij. Je zal bij beheer moeten zijn, maar het kan ook dat een collega moderator per ongeluk jou vraag verwijderd heeft.(hoewel ik het onwaarschijnlijk acht)

Even in de gaten houden of dit nog eens voorkomt bij jou. Je kan dan eventueel contact met mij opnemen via crash@helpmij.nl
Ik kan dan intern gaan informeren.

Kabeltje aansluiten

Inmiddels heb ik een aansluitkabeltje. Echter, de kleuren van de aansluitplugjes zijn niet zoals ik dacht rood, geel en wit, maar groen, blauw en rood. Weet iemand welke kleur bij welke kleur hoort? Moet rood op rood, maar dan blauw en groen? Ik heb een aansluitkabel met scart-aansluiting die eindigt in een rode, gele en witte stekker! Alvast dank maar weer!

Groen/blauw/rood? Heb je soms een component kabel gekocht? Deze zijn voor DVD naar AV/Reciever en dan naar een TV.
Component.jpg

Bron:
http://www.axiomaudio.com/cable****h.html

Component Video. is een van de nieuwste toegepaste video aansluitingen op diverse DVD spelers en Plasmaschermen is

Component Video wordt vaak verward met RGB(Rood Groen en Blauw) Het hele kleurenspectrum kan worden weergegeven in gevarieerde samenstellingen met deze 3 basis kleuren.

De overeenkomst is dat ze alle twee hoge kwaliteitssignalen geven maar zijn niet direkt compatibel.

Hiervoor is een converter nodig kijk bij onze videoconverters

Bij RGB is de helderheid gecombineerd binnnen het RGB signaal.

Dit is nu gescheiden in drie component videosignalen ook wel YPbPr of YCbCr signaal genoemd.

De Y staat voor het helderheidssignaal. Pb en Pr zijn de kleursignalen. alle drie ontrokken uit het oorspronkelijke RGB signaal.

De kabels voor component video zijn er met tulp/cinch en BNC aansluitingen
Bron:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html

Deze tussenkabel vond ik bij de spullen die bij mijn videokaart horen. Er zitten geen goudenstekkertjes aan; het zijn slechts tulpINgangen. Ik neem aan dat ik deze kabel kan gebruiken om een verbinding naar de tv te maken? En zo ja, welke kleur moet dan op welke kleur? Rood op rood, en dan groen op geel, of op blauw???

Pak de handleiding van je videokaart erbij zou ik zeggen, als de kabels erbij geleverd zijn, zou er een beschrijving van zijn. Ik kan van hieruit niet bepalen of het de goede kabel is. De kabel die ik liet zien is ook tulip, maar het zijn 75 OHM kabels.

Maar dat heb ik niet meer, ik zal op de site van de videoplanken kijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan