DRR2 900 Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

the squaler

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Hallo mede tweakers,

Ik heb hier een computer staan met een asus P5B erin die maximaal ddr2 800 geheugen aankan zeggen ze.
Maar is de mogelijkheid er dat als ik het er gewoon op doet dat het teruggeklokt wordt naar ddr800 geheugen.
Ik had al met google gezocht maar daar kwam niks uit. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Reden waarom ik het vraag dat ik het van iemand goedkoop kan krijgen het betreft 4 GB. :cool:

Laatst bewerkt:
Het is idd wat moeilijk omschreven ik zal het nog een keer proberen

Een vriend van mij heeft 4 repen 1 GB DDRII 900 geheugen leggen die ik voor een lage prijs kan overkopen.

Maar mij Moederbord dat een asus P5B is ondersteund maar tot DRRII 800.
Link naar de website van asus p5b
Nou was mijn vraag als volgt:

Als ik de DDRII 900 reepjes er gewoon insteek zou het dan gaan werken als DDRII 800 geheugen of pakt het mobo het egt helemaal niet ?

Misschien heeft iemand anders hier een andere mening over maar persoonlijk zou ik het er niet op wagen, bij de moederbord specificaties staat immers geheugen tot 800Mhz.

Draait het geheugen gewoon op een lagere snelheid, maare, met 4 banken, heb je geen dual-channel, als ze niet alle 4 exact gelijk zijn, er staat geen merk bij, en er zijn er maar een paar die dat willen, en dan ook nog in 667mHz, alleen met 2 banken, in 800 dual channel.

Overigens kun je vriend toch wel vragen, om ze even uit te proberen, voor de koop.

Ik zal nog even bij m'n vriend vragen naar het merk en proberen zal voorlopig niet gaan omdat het systeem zonder videokaart zit want die is op rma tour.

Meestal kan het wel geinstalleerd worden maar word het inderdaad terug geklokt.

Dit zelfde geld voor de bussnelheid van een processor, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Ik kan dit komende dagen misschien weleens testen voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan