Laptop aldi

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
ik wil voor mij HBO opleiding een laptop kopen.. nu weet ik niet wat ik het beste kan kopen. Nu is er bij de aldi een laptop in de aanbieding te weten:

Productiviteit
Met Windows VistaTM Home Premium bent u nog beter voorbereid op uw werkzaamheden.
Spellen
Windows VistaTM Home Premium biedt 3D grafische beelden voor alle spelniveau's.
Muziek
Met Windows VistaTM Home Premium kunt u uw verzameling muziek geheel naar wens sorteren en op een groot aantal draagbare apparaten overzetten.

1,6 GHz Intel® CoreTM Duo Processor T2050
• 1.6 GHz
• 533 MHz FSB
• 2 MB L2 Cache

• 17" extra groot TFT WXGA
widescreen scherm 16:10
bioscoopformaat met 1440 x 900
resolutie
• 1024 MB DDR2 SDRAM werkgeheugen
(beide geheugenbanken bezet)
• Grote 160 GB harde schijf
• ATI® MobilityTM Radeon®
X1350 PCI-Express x16
grafische kaart met
128 MB memory - Hyper -
MemoryTM technologie
• DVD-writer/rewriter
Met DVD-RAM en Dual layer
ondersteuning.
• 6-kanaals audio-uit
(analoog + S/P-DIF)
Voor de digitale thuisbioscoop-
ervaring met optimaal geluid.
Alleen in combinatie met een
geschikt luidsprekersysteem.
(Niet inbegrepen.)
• Intel Pro/Wireless 3945-wireless
Lan 802, 11B/G. Snelle draadloze
dataoverdracht met tot 54 Mbit/s
netwerkcontroller 10/10 Mbit/s V.90
modem (inclusief modem kabel)
• Multikaartlezer
(SD/MMC/MS & MS Pro)
• 2 luidsprekers
• 1 subwoofer
• 10/100 Mbit/s Fast Ethernet
• V.90 modem incl. modem-
aansluitkabel

Inclusief
• afstandsbediening,
• draagtas,
• USB scroll muis,
• DVI adapter,
• externe adapter,
• Li-lon accu.

Bijgeleverde software
• Microsoft® Windows VistaTM
Home Premium
voorgeïnstalleerd en op Recovery
DVD-ROM
• Microsoft® Works 8.5
voorgeïnstalleerd en op CD/DVD-ROM
• MEDION Home Cinema
• voorgeïnstalleerd en op CD/DVD-ROM,
OEM versie professioneel programma
voor video- en audiotoepassingen!
• PowerDirect
OEM Versie
(voorgeïnstalleerd en op CD/DVD)

Aansluitingen:
• 4 x USB 2.0,
• 1 x FireWire IEEE 1394,
• 1 x DVI out,
• 1 x TV out,
• 1 x netwerk (RJ45),
• 1 x PCI Express Card Slot 54,
• 1 x modem (RJ11),
• *1 x microfoon,
• *1 x line in,
• *1 x line out,
• *6-kanaals audio out
• (analoog + S/P-DIF)•
*Deze aansluitingen zijn bruikbaar,
afhankelijk van de software-
instellingen

hier de link naar de site

Is dit een aanrader voor €999,-? Zit er alles op en aan?
En is microsoft vista ook goed?

Hoi,

'k Zou me er niet aan wagen.
Er is voor die duizend Euri meer op de 'markt'
Ervaring met medion: pc's goed, alhoewel ik - gelukkig nog net binnen de garantie - een compleet moederbord heb laten vervangen.....
Notebooks: storingsgevoelig, m.n. door stevigheid van de body.

Kijk eens bij Paradigit (o.i.d.), heeft op dit moment een Acer 17" dualcore mét Vista, same price.

Tsja, ziet er qua specificaties wel aardig uit, maarja... het blijft Aldi he. Het is net een Koreaanse auto: ziet er best aardig uit, alles zit erop en eraan, maar naar de kwaliteit moet je niet vragen.:rolleyes:

Ik zou liever eens rondkijken Dell, HP, Acer, Packard Bell....

Wij hebben thuis 2 pc's van de aldi die naar behoren werken. De 1 is inmiddels 4-5 jaar oud, en is langzaam.. Die moet gewoon een keer gereset worden, alleen mijn vader houdt dat telkens tegen.

Maar het is dus niet slim om deze laptop de kopen>? Is er voordezeldfe prijs bijvoorbeeld bij dell dezelfde laptop beschikbaar

Tsja, ziet er qua specificaties wel aardig uit, maarja... het blijft Aldi he. Het is net een Koreaanse auto: ziet er best aardig uit, alles zit erop en eraan, maar naar de kwaliteit moet je niet vragen.:rolleyes:

Ik zou liever eens rondkijken Dell, HP, Acer, Packard Bell....

De aldi heeft wel als voordeel dat je 3 jaar garantie hebt, dat kan je van de overige merken niet zeggen.
Kwaliteit is mijn inziens net zo goed als van een acer of dell. (als je hier de goedkopere uitvoering van hebt, rond de 1000 euri) Ik heb zelf een acer laptop en deze vind ik zelf erg gammel aanvoelen.
Voor de prijs en wat je er voor krijgt (zeker qua software) is dit wel een mooie pc.

Oh, die pc zal het best goed doen, daar niet van.

Garantie? Tsja, bij iedere andere pc krijg je ook minimaal één jaar, en volgens de europeese wetgeving is dat zelfs 2 jaar, of zoveel langer als je in redelijkheid van een product mag verwachten (fabrikanten geven dat niet graag toe, maar het is wel zo)

En over kwaliteit.... laat je niet voor de gek houden. Er kan best geroepen woden over een ATi videokaart, maar het komt er in essentie op neer dat het een ATi CHIPSET is, die op de videokaart vastzit. Die videokaart zelf is uiteindelijk gewoon een Medion-knutselwerk. Dat zegt dus helemaal niks over de kwaliteit van de kaart. Zelfde geldt voor de chipsets op moederbord en netwerkkaart.
Een Kia met Rolls-Royce velgen is ook niet opeens een luxe limosine, nietwaar?

Laatst bewerkt:
ja ik snap wat je bedoeld? Wat is dan een aanrader voor dezelfde prijs? en welke wel voldoed aan een goede videokaart, netwerkkaart en moederbord?

ja ik snap wat je bedoeld? Wat is dan een aanrader voor dezelfde prijs? en welke wel voldoed aan een goede videokaart, netwerkkaart en moederbord?

Laten we de boel omdraaien... wat voor eisen stel jij aan de pc? en hoeveel wil je er voor kwijt....
Volgens mij wordt het een discussie van voor en tegenstanders van aldi pc's.
en wordt je keuze er niet makkelijker op.

Zelfde probleem

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik zit ook te twijfelen of die Aldi Laptop wel een goede aankoop zal zijn of dat ik beter voor die van de Media Markt kan gaan. Het gaat om dezelfde prijs, maar een geheel andere videokaart. Welke is beter: ATI Radeon X1350 (128 Mb) of een GeForce 7300 (256 Mb) ?????? :confused:

Welkom op Helpmij.

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik zit ook te twijfelen of die Aldi Laptop wel een goede aankoop zal zijn of dat ik beter voor die van de Media Markt kan gaan. Het gaat om dezelfde prijs, maar een geheel andere videokaart. Welke is beter: ATI Radeon X1350 (128 Mb) of een GeForce 7300 (256 Mb) ?????? :confused:
In dat geval zou ik dit draadje gewoon even blijven volgen, heb je verder nog vragen, begin dan even een eigen topic hierover.
Verder biedt de zoekfunctie ook erg veel informatie over dit onderwerp. :)

laptop

Ik heb een Aldi Medion laptop MD 85123 USB 2.0 gedurende een jaar, tot nu toe geen problemen gehad. Gebruik elke dag ongeveer 8 uur.
Garantie 36 maanden.Veel extra s is erbij.
Ben uiters tevreden.Van andere mensen die ik ken,die bij Aldi een Medion laptop gekocht hebben hoor ik geen klachten.Misschien hebben wij dan geluk. :thumb:

ben het met je eens Robbie... hier gaan we niet uitkomen met z'n allen :p laten we even teruggaan naar de essentie van de vraag. Wat wil je precies met die pc doen, en wat voor prestaties wil je zien?

Wat voor pc dat dan moet worden, daar hebben we het later wel weer over. Voor € 1000,- is er in ieder geval keuze genoeg.

laptop

Hallo,
madmuppet zet de juiste vraagstelling,om tot een goed besluit te komen.
Er is dan keuze genoeg. succes
Groet

Het is bedoeld voor school dus de hele office moet erop zitten. Het moet een snelle pc met evt. dvd brander zijn. Er moet een goede videokaart in zitten, en ik wil minstens 140GB aan geheugen

Kan je nog wat specifieker zijn? Als het alleen maar gaat over office toepassingen, beetje internetten en af en toe een DVD'tje branden... dan kan je met een beetje minder ook wel toe, en dat scheelt aardig in de kosten.

Ga je ook zware grafische programma's gebruiken, zoals AutoCad, Arcview, Smallworld, speciale software voor constuctieberekeningen of andere rekenmodellen etc?
Wil je er ook mee gamen, foto- en videobewerking...

Die harde schijfruimte zou ik me niet al te druk over maken. Een schijf van ongeveer 100GB zit er al gauw in, dat moet voor de eerste (draagbare) behoefte toch wel genoeg zijn. Wil je nog meer schijfruimte, hoeft dat waarschijnlijk niet zó mobiel te zijn dat het het koste wat kost ook IN de laptop moet zitten. Koop er voor 120 euro een externe schijf bij van 350GB en het probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Ik ben niet van plan programma's zoals autocad erop te zetten. Misschien dat er in de toekomst een boekhoud programma ok moet komen. Afhankelijk van school.
ik wil er ook op kunnen gamen. Foto's bewerken enz niet.

Notebooks zijn over het algemeen niet geschikt voor gamen en het probleem ermee is upgrades zijn veel duurder. De proccesor is ook niet echt snel. En videokaart zijn de mbs wel goed aleen snelheid niet. En beide mbram banken zijn bezet dus je moet altijd nieuwe kopen en kan er nooit een bijzetten. Waarom een laptop en geen normale computer als ik vragen mag. Je beeldscherm is denk ik voor COD bijvoorbeeld ook niet snel genoeg stond niet in specs. maar het ik even nagezocht. Al met al leuke computer maar al kijk je verder denk ik toch nee even verder zoeken nog.

helemaal waar natuurlijk. Als je niet speciaal een laptop nodig hebt, ben je beter af met een desktop. Stuk goedkoper in aanschaf, betere prestaties, gemakkelijk en goedkoper te upgraden

jah, dat wordt dan of een héél lang verlengsnoer, of dan toch maar een laptop:p

Ja, kijk.... als je er toch ook een beetje fatsoenlijk mee wilt kunnen gamen, moet je toch gaan denken aan een serieuze processor, voldoende geheugen en een potente videokaart.
Hoewel ze natuurlijk prima zijn... een AMD Athlon of Intel Centrino processor zou ik me niet meer aan wagen. Die staan in de uitverkoop, en dat is natuurlijk niet voor niets.
Met de komst van Vista en bijbehorende programmatuur kunnen deze processoren gewoon niet voldoende meer mee.

Conclusie: dan kom je in de volgende generatie processoren uit. Je moet dan gaan denken aan een laptop met minimaal een AMD Turion 64 of Intel Core Duo processor met bijbehorend prijskaartje vanaf zo'n € 750,-
Ga je voor een Turion 62 X2 of een Core 2 Duo zit je alweer snel zo'n € 150,- hoger, maar de rest van het systeem wordt dan natuurlijk ook verder opgewaardeerd (groter scherm, meer geheugen...) Je betaalt dus niet uitsluitend extra voor de processor.

Voor € 1000 koop je bijvoorbeeld bij Dixons een prachtige Acer Aspire 9411A (Core Duo T2050, 17" scherm, Windows Vista Home, 1024 MB geheugen, 120 GB) of een Acer Aspire 5633 (Intel Core 2 Duo T5500, 15,4" 1024MB, 120GB HDD)

Packard Bell heeft een ruime keuze aan laptops in het lagere prijs- (en dus prestatie) segment, maar ook vergelijkbare laptops voor ongeveer dezelfde prijs.
HP is meer voor de professionele gebruiker, jammergenoeg hangt daar natuurlijk ook een professioneler prijsje aan.

We zouden het er niet meer over hebben, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat ik in dit soort pc's toch net een beetje meer vertrouwen heb dan in het Aldi-huismerk Medion.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan