Vista DEP sluit Live messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennarth

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Goedendag,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Acer nootbook 9410 met Vista home premium. Alles werkt als een trein alleen wil Windows Live Messenger niet starten. Deze wordt namelijk afgesloten door DEP.
Nu zou je denken, schakel DEP uit voor messenger maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat messenger alleen MET dep mag draaien. Handig dus. Ik heb verschillende versies van Live messenger geprobeerd. Wie weet hoe ik messenger aan de gang kan krijgen ?

Lennart

Ik draai zelf XP en weet niet zeker of t in Vista zo werkt, maar je zou DEP volledig uit kunnen schakelen via boot.ini. en kijken hoe t dan gaat.

Zo ziet die er bij mij uit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=AlwaysOff /fastdetect

Het gaat er dus om dat 'noexecute=AlwaysOff' in de boot.ini staat.

klinkt als een plan, ik heb zo het flauwe vermoeden dat ik nooit fan ga worden van DEP.

Hoe kan ik boot.ini op een veilige manier aanpassen ?

Ik heb de boot.ini (staat in c:\) in kladblok geopend en betreffende regel aangepast. Bestand opgeslagen en opnieuw opgestart en klaar was kees.

Verborgen bestanden en mappen moeten wel worden weergegeven (via configuratiescherm-->>mapopties).

Maar nogmaals: of het in Vista zo gaat kan ik je echt niet vertellen.

Hoi !

Zie mijn post !

In Vista is een tooltje nodig, Vista werkt niet met boot-ini.

Greetz,

Harry.

mja ik wil het niet verzieken...
@ Harry : ik heb easybcd geprobeerd en het vinkje weggehaald maar als ik messenger start krijg ik nog steeds dezelfde melding :s

Hoi !

Tja, da's vreemd !

Ik werk met Vista Ultimate en Live Messenger: geen enkel probleem !

Op een tweede PC hier ook geen problemen met dezelfde configuratie.

Ik kan je niet verder helpen.

Sterkte ermee,

Harry.

Daar was ik al bang voor :rolleyes:
Hopelijk weet iemand anders nog een oplossing, thnx voor je suggesties anyways.

Ik loop tegen hetzelfde probleem

Ben ook net in het bezit van een acer en heb precies hetzelfde probleem als jij. Hoe heb je dit opgelost?

Merci.

ik lees overigens net ergens dat iemand het ook voor elkaar heeft gekregen door eerst MSN messenger te installeren...die zou het wel doen, en als je daarna windows live messenger installeert zou het ook werken. Verder denk ik dat je het probleem sowieso bij Acer moet aankaarten...

Hallo Lennarth,

Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn nieuwe Acer laptop met Vista.

Hou me op de hoogte, ik ga ook nog even verder zoeken.

Groet, Aenigma

Ik verwacht morgen of overmorgen wel een antwoord van Acer dus i'll let you know.
Even voor de duidelijkheid, het is echt een acer probleem...zowel hier als op het microsoft forum alleen maar acer gebruikers...:( it sucks to be us!

Betere oplossing in Vista zelf zonder DEP uit te schakelen

Zoek in program files op C de executable op
Rechtermuisknop op executable
eigenschappen
uitvoeren als Windows XP (sp2)
bevestigen

klaar

Hoi hoi,

Ik heb ook een ACER gekocht en tja..... jullie begrijpen het al? :confused:

Ik wacht met smart het mailtje van Acer af,benerg benieuwd. Intussen zal ik net als jou (lennarth) tijdelijk de andere optie gebruiken en DEP uitschakelen. Eens kijken of mij dt lukt :D

Groetjes ***Lientje***

Hmm nu zit het zo:

Ik kan messenger gebruiken!! Maar nu word er telkens weer een ander programma afgesloten door DEP :mad: Volgens mij gaan DEP en ik ook nooit vriendjes worden!! Ik irriteer me nu al aan hem en hij is er nog maar een dag! :shocked:

Ik zal eens even uitzoeken welk programma hij nu weer blokked, maar kortom...kan niet wachten op het antwoord van Acer dusss...

Zoek in program files op C de executable op
Rechtermuisknop op executable
eigenschappen
uitvoeren als Windows XP (sp2)
bevestigen

klaar

P.s. executable kan ik nergens vinden onder program files...

Laatst bewerkt:
Ik heb er ook een gekocht.

Hier de oplossing van Acer

Sterkte allemaal

CSD_Benelux (CSD_Benelux@acer-euro.com) + Contactpersoon toevoegen
Aan: anknieuwenburg@live.nl

Onderwerp: (21) Problemen met DEP

Geachte heer Nieuwenburg,

Om uw problemen met DEP op te lossen moet u de volgende stappen uitvoeren:

1 ) Start het systeem op en druk direct nadat het witte Acer logoscherm verdwenen is, een aantal malen op de F8 toets totdat er een keuze menu verschijnt.
2) Kies de regel Windows opstarten in Veilige modus
3) Nadat windows is opgestart ga naar start=>uitvoeren en type de volgende regel in, gevolgd door de Enter toets

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOff

En alternatieve methode om de DEP instellingen te wijzigen, dwz DEP niet volledig uitschakelen, maar per applicatie uitschakelen is dat u de eerste 2 stappen volgd en onder de eigenschappen van het systeem, voor de optie DEP per programma het DEP uitschakelen.

Ik vertrouw erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,

Michel Dennis Hofman
Acer Computer B.V.
Technical Helpdesk
Europalaan 89
5232 BC `s Hertogenbosch (NL)

0900-2020767 ( 0,10 Euro/minuut ) from the Netherlands
078-150023 from Belgium
900-72223 ( 0,16 Euro/minuut ) from Luxemburg
----------------------------------------------------------------------

Status
Niet open voor verdere reacties.