• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur aanpassen bij kolomdiagram boven en onder de 50

• Onderwerp starter Onderwerp starter KERJO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KERJO

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Mijn vraag komt misschien voor kenners simpel over maar ik worstel als leek met dit probleem,. Ik zal het simpel voorstellen
Wanneer ik in de cel A1 "NAAM" plaats en vanaf A2 tot A 10 de namen ingeef , gevolgd door de 2de kolom (vanaf B2 tot B10 )de resultaten op 100 ! dan heb ik aan deze kolom een voorwaardelijke opmaak gemaakt dat alles beneden de 50 in rood wordt weergegeven.
Wanneer ik deze res***taten wil weergeven in een kolom grafiek zou ik graag de resultaten beneden de 50 in rood voorgesteld krijgen en boven de 50 in groen.
Ik kan wel de kleur handmatig veranderen door de klikken op de staaf en dan de kleur in stellen. Hoe zou ik dat automatisch kunnen laten gebeuren?

Beste,

De oplossing staat niet bij de voorbeelden in deze link en ik worstel met hetzelfde probleem. Iemand die hiervoor een oplossing kan aanbieden?

Ik wil dus ook rgaag de kleur van de balkjes in mijn grafiek aanpassen als ze boven of onder een bepaalde waarde komen (bvb. groen/rood en oranje als de waarde tussen de twee voorgaande zit).

Mvgr
DimitriM

Beste,

De oplossing staat niet bij de voorbeelden in deze link en ik worstel met hetzelfde probleem. Iemand die hiervoor een oplossing kan aanbieden?

Ik wil dus ook rgaag de kleur van de balkjes in mijn grafiek aanpassen als ze boven of onder een bepaalde waarde komen (bvb. groen/rood en oranje als de waarde tussen de twee voorgaande zit).

Mvgr
DimitriM

Kan je niet de methode van Andy Pope aanpassen voor jouw / jullie balkjes? Hij heeft een voorbeeldbestand op zijn site gezet, met telkens stap voor stap uitleg. Al is het wel in het Engels. Probeer anders dat eens. Andy kennende vermoed ik sterk dat je zijn methode gewoon kan overnemen, mits een paar aanpassingen.

Wigi

Laatst bewerkt:
Ik heb gezien dat het voorbeeldbestand van Andy niet simpel is. Dat met die "conditional line" bevat zelfs vrij deftige VBA code.

Heb het dan maar zelf gedaan ;) :D

Zie bijlage. 't Is echt niet moeilijk maar heb nu weinig tijd om een uitleg te typen. Hopelijk straks.

Wigi

Bijlagen

't Is echt niet moeilijk maar heb nu weinig tijd om een uitleg te typen. Hopelijk straks.

OK, hier zijn we ermee.

Start met de basisgegevens in kolom B. Maak kolom C en D aan als volgt: Is het boven (resp. onder) de afkapgrens zet dan in C (resp. D), anders krijgt het NB(). Dit staat voor de foutmelding Niet Beschikbaar en zal niet getoond worden in de grafiek. Maak dan een standaard staafdiagram aan met 2 reeksen: reeks 1 is die uit kolom C, reeks 2 is die uit kolom D. Geef elk zijn gewenste kleur. Klik dan met rechts op 1 van de 2 reeksen in de grafiek, kies Gegevensreeks opmaken, en kies het tabblad Opties. Stel de overlapping in op 100 en de reeksen zullen samenvallen. Excel toont de cellen met NB() niet in de grafiek.

Uitgeklaard?

Wigi

Bedankt voor deze verhelderende uitleg . We proberen het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan