Haier Notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambot2040

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Hallo, ik ben van plan om een notebook te gaan kopen (bij de Media Markt), een Haier Notebook. Voornamelijk voor huiswerk, internetten en een beetje downloaden. Dus ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden:

Haier W 62 N Notebook:
- brander
- wireless
- ingebouwde cam
- 4 usb poorten
- 10/100 mbit netwerkaansluiting
- intel celereon m1,6 ghz
- 60 gb opslagcapaciteit
- 512 mb werkgeheugen
- windows xp

Prijs lag tussen de 550 en 600. Ik wil een goeie latop/notebook hebben, maar niet al te veel aan uit geven. Zelf ben ik voor een werkgeheugen van 1024, maar die blijken al gauw duurder te zijn. Opslagcapaciteit is geen probleem, ik heb nog een externe harde schijf, zou hierdoor 512 werkgeheugen voldoende zijn aangezien, bestanden etc. niet op de notebook terecht komen? Zou dit een goeie aankoop kunnen zijn? Wat is jullie mening? Bedankt alvast!

Groeten!

Voor een beetje huiswerk enz:meer als genoeg!!!!:D

Ik heb geen idee wat de kwaliteit van 'Haier' is, maar een bedrijf dat alles verkoopt wat los en vast zit, van koelkasten tot reizen en van keukenapparatuur tot vastgoed, staat bij mij al niet erg hoog aangeschreven.
Verder is er bijzonder weinig over terug te vinden op internet, begrijp me goed, het kan best goed spul zijn maar mijn gevoel zegt 'nee' en zeker als het bij mediamarkt vandaan komt.

Voor rond de € 600,- heb je ook een vergelijkbare Acer, Sony, Asus en andere beter aangeschreven merken.

Ik heb geen idee wat de kwaliteit van 'Haier' is, maar een bedrijf dat alles verkoopt wat los en vast zit, van koelkasten tot reizen en van keukenapparatuur tot vastgoed, staat bij mij al niet erg hoog aangeschreven.
Verder is er bijzonder weinig over terug te vinden op internet, begrijp me goed, het kan best goed spul zijn maar mijn gevoel zegt 'nee' en zeker als het bij mediamarkt vandaan komt.

Voor rond de € 600,- heb je ook een vergelijkbare Acer, Sony, Asus en andere beter aangeschreven merken.

Ik begrijp je punt, ik heb ook een PC thuis staan van Medion en die komt bij de Aldi vandaan, waarvan je ook niet al te snel een PC zal gaan halen, maar de twee PCs die we daar vandaan hebben waren ook prima.

Heb je een voorbeeld van een vergelijkbare laptop/notebook, van acer, dell etc. etc. ? Ik ben namelijk nog niet één tegen gekomen die overeenkomt met deze voor dezelfde prijs. Maar Media Markt verkoopt toch ook deze A-merken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Haier

Maar Media Markt verkoopt toch ook deze A-merken?

Mediamarkt verkoopt inderdaad ook A-Merken. Toch zijn deze merken meestal duurder dan de B-merken. Zoals maestro12 al aangaf heb je al bijvoorbeeld een acer voor rond de 600 euro. Ik zag bijvoorbeeld laatst de Acer 3681 WXMI voor rond die prijs.
Maar er zijn genoeg andere laptops die ongeveer hetzelfde zijn en die zijn genoeg voor wat jij ermee wilt doen :)

Mediamarkt verkoopt inderdaad ook A-Merken. Toch zijn deze merken meestal duurder dan de B-merken. Zoals maestro12 al aangaf heb je al bijvoorbeeld een acer voor rond de 600 euro. Ik zag bijvoorbeeld laatst de Acer 3681 WXMI voor rond die prijs.
Maar er zijn genoeg andere laptops die ongeveer hetzelfde zijn en die zijn genoeg voor wat jij ermee wilt doen :)

Maar bedoel je dan dat dezelfde soort laptop wel gelijkwaardig is, maar duurder is omdat het een A-merk is? In welke winkel is de acer te vinden die je noemd?

Het wordt waarschijnlijk nu ook een Acer Aspire. Zelfde soort eigenschappen voor dezelfde prijs.

Kleine vraagjes

Ik vroeg me af wat de volgende eigenschappen van een pc precies inhielden en of het noodzakelijk is:

- cardreader
- firewire
- wifi

En ik vraag me af hoe je weet of er een goeie acuu erbij inbegrepen zit, want een vriend heeft ook een laptop, waarvan het lijkt alsof de accu daarvan snel opraakt, of lijkt dat maar zo? Moet er wel bij vermelden dat het een B-merk is, hebben A-merken zoals bijv. Acer wel een goeie accu die langer gebruikt kan worden?

Groeten.

Met een cardreader kun je geheugenkaartjes uitlezen en beschrijven, handig voor als je een digitale camera hebt.
Firewire is een type aansluiting war je b.v. een digitale video-camera op kunt aansluiten.
Wifi is draadloos internet voor als je thuis een accespoint/ wireless router hebt. Of je kunt bij hotspots van b.v. T-mobile of KPN inloggen en dan internetten.
Of het noodzakelijk is hangt helemaal af van wat je met een laptop wilt doen.

De capaciteit van een accu kan inderdaad per merk verschillen, maar belangrijker is welke processor er in de laptop zit. De ene processor is een stuk zuiniger dan de andere processor. Ook het gebruik van b.v. wifi kost meer energie en zal de autonomie van je accu sterk beinvloeden.

Een cardreader en firewire is in mijn geval dan niet noodzakelijk maar wifi wel, misschien lag het daar dan ook aan aangezien er gebruik werd gemaakt van draadloos internet.

En waar moet een goeie processor dan aan voldoen?

Stukje info over verschillende processoren:

AMD en Intel maken verschillende processors die meestal in laptops worden gebruikt. Sommige gebruiken zo min mogelijk batterijvoeding terwijl andere bedoeld zijn voor optimale prestaties. Mobiele processors, aangeduid met "Mobile" of "M", hebben minder voeding nodig en produceren minder warmte dan processors die zijn ontworpen voor desktops. Tenzij je een krachtige vervanger van een desktop nodig hebt, doe je er verstandig aan een mobiele processor te kopen voor een langere gebruiksduur van de batterij en om oververhitting te voorkomen. De meeste mensen kunnen beginnen met een 2,0 GHz Pentium 4-M, 1,7 GHz Celeron-M of 2200+ Athlon XP Mobile en deze in de loop der tijd vervangen door een snellere, krachtigere processor.

Celeron: De budgetchip van Intel, met snelheden tot 2,5 GHz. Ze zijn een klein beetje trager dan een Pentium.
Celeron-M: Deze goedkope processor haalt snelheden tot 1,5 GHz en is trager dan Pentium-M. Als je wilt e-mailen, internetten en tekstverwerken, kun je prima toe met een Celeron-M. Dit is de vervanger van III-M in de markt van de goedkopere laptopprocessors.
Pentium-M: Deze processor gaat zuinig om met batterij voeding en is verkrijgbaar met een snelheid tot 2,1 GHz. De processor is onderdeel van de Centrino Mobile-technologie van Intel met ingebouwde wifi.
Pentium 4: Pentium 4 van Intel is ontworpen voor desktops en is daarom een aantrekkelijke keus voor mensen die houden van multimedia. Ze halen snelheden tot over de 3 GHz. Ze worden vaak zeer heet en vreten batterijvoeding. Als je van plan bent om netstroom te gebruiken, bieden ze geweldige prestaties.
AMD Athlon 64: De Athlon 64 is zonder meer één van de favoriete processors van gamers. Deze processor ondersteunt 64-bits gegevensverwerking en wordt meestal gebruikt in desktop replacements.
Mobile AMD Athlon 64: De Mobile Athlon 64 is vergelijkbaar met de Pentium-M-chips en is compatibel met draadloze 802.11g-netwerktechnologie.

Het is wat jammer dat de nieuwste processoren niet in het verhaal meegenomen zijn, zoals de Intel Core 2 Duo en de AMD Turion 64, juist zeer goed presterende processors met een laag energie verbruik (ook met een prijskaartje eraan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan