C schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenus

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hallo,

ik heb in mijn computer twee harde schijven; de C en de D. Op de D installeren we spelletjes, foto's etc, op de C staat het hele window gebeuren etc. Nu zit de C schijf te vol, waardoor de computer niet meer vlotjes loopt en niet meer gedefragmenteerd kan worden. Ik kan via de normale wegen niets meer vinden wat ik kan overzetten naar de D schijf, maar het kan niet anders of er staat een hoop op de C wat eraf kan. Ik heb al schijfopruiming e.d. gedaan, maar dat helpt ook niks.
Heeft iemand nog tips?

Groetjes Lenus

Hallo,

Heb ik gedaan, scheelt ruim 300 MB, maar dat is nog te weinig.

Groetjes Lenus

gooi alle updates in de windows map er eens af.
je weet wel die mappen met $ ervoor.

Ik heb bij verkennen gekeken in de windows map en daar staan wel een stuk of 100 mappen met het $ teken ervoor. Overigens staan deze mappen in blauw gedrukt ipv in zwart zoals alle andere mappen. Die durf ik er niet zomaar uit te gooien hoor!
Ik heb trouwens windows XP home edition sp2.

Groetjes Lenus

Ze heten trouwens allemaal $NTuninstallKB...... en dan nog wat, of $NT servicepackuninstall.... nog wat

Ze heten trouwens allemaal $NTuninstallKB...... en dan nog wat, of $NT servicepackuninstall.... nog wat

die kan je zonder problemen gewoon verwijderen.
ik zelf doe het ook alijd en deze windows draai van af 2006 nog steeds foutloos. ;)

Ze zijn blauw omdat ze zijn gecompirmeerd, en als de pc verder goed werkt kan je ze gerust verwijderen, je kan ze ook verwijderen met ccleaner (vinkje zetten bij "hotfix uninstallers")

Ook kan je nog wat herstelputen verwijderen
schijfopruiming > tablad meer opties > alle herstelpunten behave de laatste verwijderen.

Bedankt allemaal, er heb nu weer een kleine 1,5 GB ruimte!

Groetjes Heleen:thumb:

vervolgvraag "C schijf vol"

Ik vind in de map windows ook nog twee mappen "downloaded installations" en "downloaded programmafiles". Kan dat ook geloosd of is dat niet zo'n goed plan.

Groetjes Lenus

dat zou ik zo 1 2 3 niet weten.
de map prefetch kun je wel leeg maken.
als ook de map temp

Topic samengevoegd, bij vervolgvragen mag je gewoon in dit topic blijven. :)

Ik vind in de map windows ook nog twee mappen "downloaded installations" en "downloaded programmafiles". Kan dat ook geloosd of is dat niet zo'n goed plan.

Groetjes Lenus

Kan je wel verwijderen maar gaat over een paar mbtjes, en voor dat je het weet staan die bestandjes er weer.

Ook de map Prefetch zou ik lekker met rust laten ook die bestanden staan er zo weer terug.

Wel zou je je virtueel geheugen op de andere schijf kunnen zetten, dat scheelt al gauw weer een paar honderd MB
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=695557/sc=11a5c5

Kijk ook nog even met TreeSize wat er zoal op C: staat:
http://www.download.com/TreeSize-Free/3000-2248_4-10620802.html?tag=lst-0-7

En natuurlijk in configuratiescherm > software (kan ook in ccleaner > Gereedschap) de programma's die je niet gebruikt verwijderen.

Maak dan ook maar gelijk even het register schoon met ccleaner > problemen.

En dan nog even een defragmentatie in veilige modus.

Laatst bewerkt:
werkt uitstekend

hoi

ik had ongeveer hetzelfde probleem.
ik heb een oude computer *designed voor win95* maar ik heb daar xp opgezet en alles verwijderd en allerlei programma's enz. opgezet, mijn c schijf is maar 2 gb en zat vol.
ik gebruikte ook de ccleaner en ik had 200 mb vrij.
toen was de pc wel weer snel enzo.
dat was opzich wel fijn maar 2 dagen later was er helemaal niks meer vrij (3mb)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan