DivX Speelt niet lekker af

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelmobelmo

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Hallo,
Ik heb een DivX bestand gedownload (avi).
Ik heb deze gebrand zoals op het forum werd gezegd ( ik heb er een Data DVD gemaakt)
Maar nu als ik hem in mijn DVD speler (DivX ondersteunend!!!!!!!!Alles loopt gewoon goed totdat na ong. 5min
De DVD weer terug komt bij het menu!
Van de DVD speler Zelf dus hij vraagt me dan welk bestand ik wil afspelen.
Maar dit gebeurt iedere keer.
Kan iemand helpen?
Met vriendelijke groet,
Jelmer:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Test hem eens in de PC, doet hij het daar wel goed. Zo ja dan ligt het aan:

Het kan aan de DVD liggen. Een dvd speler lees niet alle merken even goed.
Probeer eens een ander merk DVD

Kan ook aan de DVD speler liggen dat deze de fout in gaat. Even kijken bij de fabrikant of de speler mogelijk via een firmware geupdate kan worden. Veel DVD spelers met DIVX ondersteuning zijn niet altijd even goed in ondersteuning van alle Codecs die gebruikt worden om de DIVX te maken.

Er zijn vele mogelijkeheden om een DIVX te maken en als je speler moeite heeft met de bepaalde codec zit er niets anders op om de AVI om te zetten zodat deze een andere codec gebruik of je zet hem om naar een Video-CD

Dat een DVD speler DIVX ondersteunt zeg helaas niet zo veel over of deze ook alles goed kan afspelen

Ik laat elke avi-film altijd eerst even keuren door GSpot. Weet je zeker of de avi wel "gezond" is.

Bedankt!!!!
Ik zal het is gaan proberen:thumb:
Groetjes ,
Jelmer

gspotkl1.jpg
[/URL][/IMG]Hoi,
Ik heb er even een pic van gemaakt want ik snap het niet helemaal goed

my.php

ik denk niet dat het aan de film zelf kan liggen want hij kan gewoon afspelen hoor.
Alleen stopt die dan telkens ik denk eerder dat het aan de brandmanier ligt!

Linksonder kun je nog op Render klikken, de avi wordt dan nog eens "afgelezen". In het kader rechtsmidden zegt Gspot, dat niet de juiste Xvid-codec op je PC is gevonden en dat de avi niet goed afgespeeld kan worden. Download deze Xvid-codec en probeer dan de Xvid nog eens af te spelen.
Edit: waarschijnlijk zul je hem opnieuw moeten branden.

Laatst bewerkt:
Een Xvid codec, is toch echt wat anders dan een DivX codec, en als die speler alleen de DivX codec in zijn chip heeft, zal die AVI omgezet moeten worden, naar het DivX format.

Laatst bewerkt:
Wat Lange Pier schrijft, is natuurlijk waar. Ik heb zelf de (betaalde) DivX-converter aangeschaft met de mpeg-2 codec erbij in. Maar misschien is er ook een freeware versie.

Edit: er zijn vergelijkbare problemen.

Laatst bewerkt:
Als je de review lees van de site van kierkeurig lees je dat er meer mensen problemen hebben met afspelen van film. Tevens kun je daar de laaste firmware vinden, mogelijk dat die nog problemen oplost.

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/...lg=NLD&ctn=DVP3040/12&submit.x=8&submit.y=15#

Klik dan link op Software en drivers
Je krijgt dan een link te zien: Engels, Zip-bestand (1.85 MB) V12.06.12.23

Er opent een beschrijving hoe je de firmware moet vernieuw en bovenaan een link om de firmware te downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan