driver_irql_not_less_or_equal STOP 0x000000D1 atapi.sys.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmedan

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
ik heb een probleem en dat is als ik Realplayer wil starten dan verschijnt er een blauw scherm en dan zie je dit driver_irql_not_less_or_equal STOP 0x000000D1 atapi.sys.
Ik weet echt niet wat ik moet doen, dus ben ik hier maar heen gegaan.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:thumb:

De driver van de geluidskaart even opnieuw installeren ......

hallo.

mischien domme vraag maar hoe installeer ik De driver van de geluidskaart opnieuw?

Oke heb nu everest gedownload hoe kan ik nu checken of al me drivers kloppen ?

Als het goed is, heb je bij de PC [of bij de geluidskaart, als je die later hebt geinstalleerd] een CD met drivers gekregen... daar staat de audiodriver bij... die moet je even opnieuw installeren...... Zo niet, doe dan even wat michiel112 suggereert: download Everest en check daar even mee welke soundcard je hebt...

Normaal kan je onder menu kijken welke drivers je mist. Je kan ook even kijken met everest welke geluidskaart je hebt en dan even zeggen zodat wij er de goede driver voor kunnen zoeken.

volgens everest is dit het ?

Apparaatbeschrijving Type
C-Media CMI9739A/9761 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI

ik heb dus die cd erin gedaan die ik meegekregen heb met de pc,en heb geluid opnieuw geinstaleerd.
moet het nu lukken ?

oke heb nu opnieuw gestart ga nu ff realplayer testen kijken of ie het doet zonder crash:thumb:

nee..:( same problem windows start opnieuw op en realplayer doet het nog steeds niet :confused:

Vervelend.... moeten we verder zoeken.... atapi.sys is het programma dat de IDE en ATAPI drives aanstuurt [harddisks en CD/DVD drives]... maar meestal is de melding "probleem met atapi.sys" het gevolg van een ander probleem.... en niet zelf de oorzaak.... In ieder geval ligt het aan de één of andere driver die corrupt of beschadigd is geraakt.....
Is dit plotseling ontstaan? Of nadat je een programma hebt geinstalleerd of verwijderd?

ik zou het niet weten wat wel raar is de computer start raar op, vroeger starte hij normaal op nu start hij veel trager op en staat er op het begin maxtor 6L200MO..
Mischien dat ik iets heb gedaan bij het bios bij boot device ?

Laatst bewerkt:
ik heb een van de F toetsen gedrukt en toen kwam ik in het bios.
Ik dacht dat ik daarmee me computer kon herstellen door default settings te kiezen, dat deed ik dus.
toen ik dat deed starte me computer niet meer normaal op, hij start slomer op en als windows starte stond er in nij de werk balk bij ''hardware veilig verwijderen'' 6L200MO.
als ik het probeer te verwijderen geeft het een foutbericht op ik denk dat dat 6L200MO die crashes veroorzaakt.

Die Maxtor is jouw [200Gbyte] harde schijf..... als het systeem nog opstart, zal dat ding nog wel in orde zijn.... Ga terug naar bios en zet achter alle schijven "auto" [zodat het systeem ze weer automatisch detecteert] en start opnieuw op...
Hoeveel harde schijven zitten in het systeem? [echte harde schijven... niet één schijf die 2 partities heeft...]

ik weet niet hoeveel harde schijven er zijn zo te zien maar 1tje van 200 gb.
als ik naar het bios ga staat er geen auto maar andere dingen zoals floppy 1, cd\dvd, maxtor... of er staat disable en enable dus ik kan kiezen.
waar moet ik dat precies instellen bij bios ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan