• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet selecteren (vba code)

• Onderwerp starter Onderwerp starter DVDL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDL

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Ik heb een file met ongeveer 50 sheets, kan iemand mij even helpen met de VBA code om een zoekfunctie in te bouwen.
Bedoeling is dat als de file geopend wordt er een pop-up scherm verschijnt waarin je een naam of nummer ingeeft en dat dan de gevraagde sheet opent.
werkt dit ook met verborgen sheets?

Danny

alstublieft

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Dim bladnaam
    bladnaam = Application.InputBox("Geef de naam van het tabblad in.", "Bladnaam", "Bladnaam", Type:=1 + 2)
    On Error Resume Next
    Sheets(bladnaam).Select
    If Err.Number <> 0 Then
        MsgBox "Er trad een fout op." & vbCr & vbCr & "Het blad kan niet getoond worden."
        Err.Clear
    End If
    On Error GoTo 0
End Sub

Wigi

met jullie hulp geraak ik al iets verder maar ik ben er blijkbaar nog niet.
na een eerste foutieve naam verschijnt de error message, na OK klikken zou er een 2e poging mogelijk moeten worden. na derde foutieve poging terug error bericht, bij OK klikken -> file close.
na een goede ingave moet uiteraard de desbetreffende sheet openen.
ik heb ook een probleempke met de sheet namen, dit zouden grote getallen moeten kunnen zijn vb. 10008285.
voorbeeldje in bijlage.
file moet ook ik ook uitbreiden naar ongeveer 150 sheets, kan dat of zit er een beperking op het aantal sheets?

Bijlagen

Code van Erik C iets aangepast, maar niet zo veel. Prima werk Eric. :thumb:

Code:
Dim WSNaam As String

Private Sub UserForm_Initialize()
    Dim ws As Worksheet
    For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
        ListBox1.AddItem ws.Name
    Next ws
End Sub

Private Sub ListBox1_Click()
    WSNaam = ListBox1.Value
    Worksheets(WSNaam).Select
End Sub

Private Sub TextBox1_Change()
    On Error Resume Next
    WSNaam = TextBox1.Value
    Worksheets(WSNaam).Select
    On Error GoTo 0
End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Bedankt om mijn vraag weeral te negeren. Als we nog eens iets kunnen doen, vraag gerust :(

hey, sorry voor het misverstand, :o ik zal er in de toekomst aan denken om een link te plaatsen als ik op een ander forum bots. blijkbaar zitten op al de exel forums toch dezelfde leden dus zal het wel voldoende zijn om de vraag maar 1x te stellen.
nog eens bedankt voor de hulp, exel is zo uitgebreid en blijkbaar gebruiken we nog maar een klein beetje van wat er mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan