• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cijfers achter de komma splitsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Is het mogelijk de cijfers achter de komma te splitsen van de rest? ik wil (na samenvoeging) van een bedrag de cijfers achter de komma in een andere cel zetten, kan dit?

Ja Dit kan.

dit kun je doen met:

data selecteren.
menu: data-> text to columns-> Delimited - > comma;

succes!

Zoiets?

=(A1-INTEGER(A1))*10^(LENGTE(A1-INTEGER(A1))-2)

Te splitsen getal staat in A1.

Wigi

Alternatief:

=WAARDE(DEEL(A1;VIND.ALLES(",";A1)+1;256))

Wigi

toch niet....

o, o, nou dacht ik dat ik er was maar nee hoor. Ik had de oplossong van Sleutie gebruikt, erg handig maar als een bedrag eindigt op ,oo komen er in de kolom geen 2 nullen te staan. zie bijlage. De uiteindelijke bedoeling is dat ik een samenvoeging maak naar Word waar het bedrag dus gesplitst in euros en centen moet komen. Gaat helemaal goed op die nullen na dan!
Alvast bedankt,
Conny.

Bijlagen

Voor het deel achter de komma

Code:
=SUBSTITUEREN(HERHALING("0";3-LENGTE(TEKST(J4-INTEGER(J4);",##")))&TEKST(J4-INTEGER(J4);",##");",";"")

Wigi

voor de komma?

:rolleyes: de laatste formule werkt perfect voor de cijfers achter de komme. Is het mogelijk deze formule aan te passen voor de cijfers vóór de komma? Op deze manier wordt alles steeds vanzelf aangepast! Ik heb deze formule geprobeerd te begrijpen om hem aan te kunnen passen maar het gaat echt ver boven mijn petje, sorry!:confused:

simpel, haha.

Weet je wat het is? Als ik een probleem wil oplossen ga ik zoeken bij de formules, op die manier valt het niet mee de juiste te vinden! Vandaar!

Nog niet helemaal goed!

Sorry, het gaat niet helemaal goed; als in j4 op het tweede cijfer achter de komma een 0 staat komen de cijfers achter de komma omgekeerd in o4! Zie bijgaand voorbeeld. Ik krijg de formule niet aangepast, heb zitten goochelen maar het lukt me niet......:(

Bijlagen

Notaties binnen TEKST moet je aanpassen:

=SUBSTITUEREN(HERHALING("0";3-LENGTE(TEKST(J4-INTEGER(J4);",#0")))&TEKST(J4-INTEGER(J4);",#0");",";"")

Wigi

voor WiGi

Wigi,

Dit kan toch ook met

=rest(cel;1)

en cel opmaak naar ,##

Alleen hou je dan de komma in beeld

Gerald

Wigi,

Dit kan toch ook met

=rest(cel;1)

en cel opmaak naar ,##

Alleen hou je dan de komma in beeld

Gerald

Dit LIJKT ook te werken:

=REST(J4;1)*100

met celeigenschappen op

00

Alleen heb je nog altijd niet het juiste getal, je hebt enkel een opmaak alsof het het juiste getal zou zijn. Bv.

20

denk je dat er staat, terwijl er eigenlijk

20,000000000000000000017

staat oid. Daarom mijn eerste uitgebreidere formule.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan