Geen toegang meer tot admin-account

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit de 2e

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Tot mijn grote verbazing krijg ik de volgende opmerking als ik naar mijn administrator-account wil;
'Service User Profiel-Service verhindert het aanmelden'

Ik kan dus ook niks onder gebruikersaccounts doen, want daar moet je als admin ingelogd zijn.

Je zult wel geen wachtwoord hebben aangegeven voor Administrator?

Andere mogelijkheid is het gebruikersbeheer rechtsklikken met de Shift-toets erbij vastgehouden, en kiezen voor "Uitvoeren als..." (of iets dergelijks).

Dan administrator invullen en het evt. wachtwoord. Zo kun je wel met administrator-rechten je ding doen.

Tijs.

Ik heb gewoon een wachtwoord, en weet ook zeker dat ik het goede intik.

Je andere oplossing werkt niet.

Als ik de opmerking die ik krijg in google intik heb ik 0 resultaten :(

Citaat, en kijk of je hier wat mee kunt in jouw Vista omgeving:

Over-the-Shoulder (OTS) Credentials
Whenever standard users attempt an administrative task, such as software installation, they will be prompted for an administrator password. If they know their local administrator password they may enter it then or ask an IT administrator for assistance. This process is called over-the-shoulder (OTS) credentials. IT administrators can disable this feature, in which case the user is simply informed that they do not have the permission to perform the operation.

Admin Approval Mode: Right Privilege at the Right Time
To help protect administrators while doing non-administrative operations, the Windows Vista team has devised the Admin Approval Mode feature. This feature allows administrators to perform normal day-to-day tasks such as checking e-mail or browsing the Web while running with a standard user token. If administrator privileges are needed for an operation, the administrator will be notified and asked to provide either consent or credentials, depending on system policy settings. The Windows Vista team calls this approach "right privilege at the right time." There's no more switching back and forth between standard user and local administrator, juggling two user profiles.

Daarnaast zou je een snelkoppeling op je bureaublad kunnen zetten naar Gebruikersbeheer, en dan rechtsklikken -> Eigenschappen kiezen, en daar dan aangeven dat je het wilt draaien met het Administrator account (of misschien is die optie om het te draaien onder een ander account ook direct beschikbaar na erop rechtsklikken, zonder Eigenschappen te hoeven kiezen).

Succes,

Tijs.

Al mijn Vista problemen zijn opgelost.
Ik heb het eraf gekeild.
De maat was vol. Bedankt voor het meedenken.

In het geval dat je vista niet goed begrijpt neem dan de starter of home premium mensen die het niet goed begrijpen kunnen beter maar geen ULTIMATE nemen

Het heeft niets met niet begrijpen te maken. Vista levert mij veel te veel problemen op.

Ik had mijn vraag ook al ergens anders geplaatst, maar misschien is hier iemand die mijn probleem op kan lossen.

Ik heb een 2e gebruiker toegevoegd door middel van configuratiescherm - gebuikers accounts - gebuiker toevoegen.
Maar als die zich wil aanmelden krijgt ie de volgende melding:
De service User Profile-Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen
Er was geen wachtwoord toegevoegd aan dat account.

Iemand enig idee wat ik moet doen, om die gebruiker zich toch te kunnen laten aanmelden?

Alvast bedankt en sorry voor het plaatsen van een dubbel bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan