Kaspersky vs NOD32

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus volges dese test is kaspersky eigenlijk helemala niet sow goed als sommige mensen beweren

Kaspersky is ook een prima scanner maar haalt het nou eenmaal niet bij NOD32.
Verschil moet er zijn hè.....

NOD32 vraagt ook veel minder van je systeem en scant razend snel en heeft naar mijn idee veel vaker updates.

ja ik heb jnu al 5 scanners gehad maar NOD32 vind ik tog de fijnnste scanner in dd

NOD32 vaker updates dan Kaspersky, laat me niet lachen.
Het is absoluut omgekeerd.
Bij beide meerdere keren per dag maar Kaspersky vaak om de 2 uur, dus wat updates betreft is Kaspersky the king.

Scansnelheid is een verschil wat niet heel erg belangrijk is, belangrijker is het aantal virussen of andere malware dat gevonden wordt.
Als je daarnaar gaat kijken zijn ze allebei prima.

Maar NOD32 is wel lichter voor je pc, je merkt er bijna niks van.

NOD32 vraagt ook veel minder van je systeem en scant razend snel en heeft naar mijn idee veel vaker updates.

Het is niet erg om een Nod32 fan te zijn, maar “Kaspersky haalt het niet bij Nod32” is natuurlijk grote onzin en raakt kant nog wal (lees de echte testen er maar op na).

Ook het geheugen gebruik van Kaspersky is minimaal te noemen in vergelijking met ander AV’s.
Het aantal updates bij Kaspersky is ongeveer 20 per dag, en dat haalt Nod32 niet dus............als je voorlichting geeft hou het dan wel bij de waarheid, en niet bij die EENZIJDIGE PROPAGANDA van Nod32.

Laatst bewerkt:
Beide gedraaid en waar Kaspersky steken liet vallen had ik dat met NOD32 niet. Dus jullie kunnen roepen wat jullie willen. Voor mij haalt Kaspersky het nog steeds niet bij NOD32 en daar sta ik niet alleen in. Wat betreft de updates, je moet wel goed lezen....er staat NAAR MIJN IDEE en ik heb bij Kaspersky nog nooit iedere twee uur updates gehad. Maar goed waarschijnlijk hebben jullie dan aandelen in Kaspersky. En hoe bedoel je scansnelheid is niet belangrijk??? Dat staat bij mij mede voorop...ik heb geen zin een half uur te moeten wachten voordat hij eindelijk eens klaar is met scannen. Ik heb niet voor niks een snelle PC dan zit ik niet te wachten op een tragere scanner. Zeker van belang dus.

Voor we misverstanden krijgen: ik draai NOD32 en vind zelf NOD32 beter dan Kaspersky om een aantal redenen, maar Kaspersky heeft gewoon vaker updates.
En misschien hebben ze de frequentie van updates wel verhoogd, na dat jij Kaspersy hebt gedraaid.
Scansnelheid: je kan een scan ook gewoon aanzetten als je niet achter de pc zit, maar goed als het sneller is, is het natuurlijk wel beter.

En verder is het ook een kewstie van smaak en waar je aan gewend bent.

En tot slot: beide scanners horen tot de top en ik denk dat we het wel eens zijn dat of NOD32 of Kaspersky een betere keus is dan Norton, McAfee, Panda enz.

Laatst bewerkt:
Beide gedraaid en waar Kaspersky steken liet vallen had ik dat met NOD32 niet. Dus jullie kunnen roepen wat jullie willen. Voor mij haalt Kaspersky het nog steeds niet bij NOD32 en daar sta ik niet alleen in. Wat betreft de updates, je moet wel goed lezen....er staat NAAR MIJN IDEE en ik heb bij Kaspersky nog nooit iedere twee uur updates gehad. Maar goed waarschijnlijk hebben jullie dan aandelen in Kaspersky. En hoe bedoel je scansnelheid is niet belangrijk??? Dat staat bij mij mede voorop...ik heb geen zin een half uur te moeten wachten voordat hij eindelijk eens klaar is met scannen. Ik heb niet voor niks een snelle PC dan zit ik niet te wachten op een tragere scanner. Zeker van belang dus.

Het gaat hier niet om jou of mijn mening, het gaat hier over feiten en niet over fabeltjes.
Een feit is dat Nod32 beter is dan Kaspersky als het gaat over de heuristic scan ofwel de retrospective/proactive test.
Een ander feit is dat Kaspersky altijd beter is dan Nod32 in de on-demand scan.

Ik weet niet welke scanner op dit moment sneller is, Kaspersky of Nod32, en ik neem aan dat jij die feiten ook niet hebt, dus heeft het geen zin om daar over te gokken, ik hou mij liever bij de feiten.

AV-Comparatives staat er om bekent dat ze onafhankelijk zijn, (zelfs Nod32 verwijst naar hun), dus lees die testen maar eens goed, en hou je de volgende keer aan de feiten.
Daar is iedereen bij gebaat.

IK heb zoals gezegd beide scanners draaiende gehad dus waar jij het afdoet als fabeltjes zijn het voor mijn gebruikers ervaringen. Ik had niet om de twee uur updates dus voor mij is dat een fabel. En ja, NOD32 scande een stuk sneller als Kaspersky. En het belangrijkst...zoals ik al zei...waar Kasperky zei dat het systeem schoon was vond NOP32 nog wel het één en ander......makkelijke keuze lijkt mij dan wat AV-Comparatives
ook mag zeggen!!!

Maar goed jij luistert waarschijnlijk liever naar een ander i.p.v. zelf te testen!
Doe je voordeel ermee zou ik zeggen. En nou kap ik want hier schiet TS niks mee op.

Natuurlijk mag jij van je eigen ervaring uitgaan, maar verkoop dat niet als “de waarheid”, zoals je deed met je antwoorden aan ‘kellemen’. Een paar feiten:

Zijn vraag was: wat is het verschil tussen NOD32 en Kaspersky

Jouw antwoord: NOD32 komt het beste uit de testen.<<

Dat is niet het beantwoorden van zijn vraag, en het opmerking klopt ook totaal niet!
Volgende:
dus volges dese test is kaspersky eigenlijk helemala niet sow goed als sommige mensen beweren

Jouw reactie:
NOD32 vraagt ook veel minder van je systeem en scant razend snel en heeft naar mijn idee veel vaker updates.<<

Dat geeft alleen aan dat niet echt op de hoogte bent, en dat is niet zo erg, maar kellemen lijkt jou (en dus niet de waarheid) te geloven.

Verder heb ik Nod32 ook gebruikt (de versie voor 2.5) en mijn ervaring was dat archieven (dus ingepakte bestanden) wel erg snel werden gescand, ook al zaten er 100 bestanden in, volgens Nod32 was het maar één bestand.
Kaspersky scant ook de bestanden binnen in, misschien dat daar de verschillen in zitten. Misschien een leuke test voor jou.
Tevens heb ik niet de zelfoverschatting om te denken dat ik (lees jij) de testen beter kan doen als AV-Comparatives. :rolleyes:

PS NOP32 is wel goed gevonden!

Laatst bewerkt:
Na enkele discussies over het geheugen gebruik en scantijd tussen KAV en Nod32 had ik zin om zelf een testje te doen, hier zijn de resultaten (voor wat het waard is).

Test gedaan op WinXP Pro SP 2 volledig bijgewerkt,.... op VMWare.
Geheugen gebruik gegevens van Taakbeheer.
Voor alle scans is de Windows map gescand.
De KB’s zijn afgerond.
De installaties zijn standaard, dus niets aangepast aan de instellingen.

Eset Nod32 versie 2.70.31
Scan opstarten via start>>Alle programma's>>Nod32>>Scan doelen
Scantijd Windows map: 5:14 minuten
Aantal bestanden: 15019

Scan opstarten via contextmenu:
Scantijd Windows map: 9:06 minuten
Aantal bestanden: 53015

Geheugengebruik bij scannen:
Systeem (nod32krm.exe) 19.000 KB
Gebruiker (nod32kui.exe) 2.000 KB
Scan (Nod32.exe) 23.000 KB

Geheugengebruik idle:
Systeem: 19.000 KB
Gebruiker: 2.000 KB

Kaspersky KAV versie 6.0.2.614
Scan opstarten via: Scan>>Mijn computer
Scan tijd Windows map: 13:21 minuten
Aantal bestanden: 50335

Scan opstarten via contextmenu:
Scantijd Windows map: 11:32 minuten
Aantal bestanden: 50347

Geheugen gebruik bij scannen:
Systeem (avp.exe): 21.000 KB [piek bij .cab files 187.000 KB (bv. driver.cab)
Gebruiker (avp.exe): 8.500 KB

Geheugen gebruik idle:
Systeem 6.500 KB
Gebruiker: 1.500 KB

Ik had eerst KAV geïnstalleerd (en getest) en daarna Nod32, maar na de (voor mij) vreemde eerste uitslag van Nod32, heb KAV weer geïnstalleerd en daar ook een contextscan mee gedaan.

Ik trek hier de voorzichtige conclusie uit, dat Nod32 sneller is met scannen, en dat Kaspersky lichter is voor je systeem, behalve bij het scannen van archieven.

Een ander punt dat mij opviel is dat Nod32 na de installatie, en ook nog niet na een uur, niet automatisch de virus def. bijwerkt, terwijl dat het eerste is wat KAV doet na de installatie.
Nod32 blijft werken met bestanden van 26-1.

Verder mag iedereen zijn eigen conclusie trekken. :)

Ja de update functie van NOD32 doet soms een beetje vreemd. De ene keer wel automatische updates en de andere keer niet.
Scansnelheid is erg hoog bij NOD32 merk ik ook.

Verder leuk testje, maar 1 belangrijk ding wat mist en wat je ook niet zelf kan testen is hoeveel malware het programma vindt.

Maar goed, allebei zeer goede programma's die bij de top horen van anti-virusprogramma's!:thumb:

Ja de update functie van NOD32 doet soms een beetje vreemd. De ene keer wel automatische updates en de andere keer niet.
Scansnelheid is erg hoog bij NOD32 merk ik ook.

Verder leuk testje, maar 1 belangrijk ding wat mist en wat je ook niet zelf kan testen is hoeveel malware het programma vindt.

Maar goed, allebei zeer goede programma's die bij de top horen van anti-virusprogramma's!:thumb:

Voor de malware hebben we natuurlijk AV-Comparatives. :)

Ja daar hebben we de professionele tests weer voor.
Maar er zijn ook andere tests waar de uitslag weer niet zo is, dus ook tussen de verschillende tests zitten nog verschillen.

Zo als ? Ik ken maar weinig onafhankelijke testen, vaak zijn er toch andere belangen in het spel.
AV-Comparatives is voor zover ik weet de enige waar je geen vreemde verhalen over hoort (leest), en wordt door de meeste AV makers als zodanig erkend.

av-test.org maar die is niet zo uitgebreid en niet zo makkelijk de tests op te vragen maar bij de vorige ( alweer uit 2006 ) was het wel anders, maar ja in die tijd is er niet veel veranderd.
AV-Comparatives is wel de beste en een van de enige ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan