Beveiliging plaatjes/foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Wolgeit

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Ik heb op al mijn pagina's een script van beveiliging gezet, zodat niemand rechts kan klikken en het kopiëren. Nu ontdek ik dat als je de foto vergroot door erop te klikken (dat heb ik zo ingesteld, dat mensen een vergrote foto kunnen zien) dan kun je er wel rechts op klikken. Hoe kan ik dat oplossen?
Mijn script is als volgt:

PHP:
<script language="JavaScript"><!--

// No rightclick script

// (c) 1998 x2000evilgirl

// [email]x2000evilgirl@hotmail.com[/email]

function click() {

if (event.button==2) {

alert('afblijven dit is van mij!!!! ')

}

}

document.onmousedown=click

// -->

</script>

[Moderator-Edit] Php-tag geplaatst. [/Edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
met mwsnap kan je elke foto van internet afhalen ... beveiligd of niet.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Beveiliging

Dus het houdt in dat je eigenlijk geen foto's kunt beveiligen. Maar wel de brontekst dus.
Watermerk? Dat snap ik niet, ik heb al mijn foto's van mijn breistukken erop staan, dus die moeten duidelijk zijn.
Is er geen ander foefje?

Het is onmogelijk om afbeeldingen te beveiligen. Al beveilig je ze nog zo goed, mensen kunnen er altijd nog een screenshot van maken. Een watermerk erop zetten kan wel helpen, maar dat maakt het natuurlijk minder mooi of duidelijk. Het is nu eenmaal zo dat alles wat je op internet zet ook door iedereen af te halen is. Daar iets niets aan te veranderen.

En zo'n javascriptbeveiliging helpt ook niet en het ziet er niet professioneel uit. Er zijn niet veel professionele websites die hun afbeeldingen beveiligen, omdat ze weten dat het onmogelijk is.

Laatst bewerkt:
Marktplaats beveiligt tegenwoordig de afbeeldingen ook. Waarom en hoe, dat weet ik niet.

Topic is van 2007 waarom je dit nu nog gaat kicken ontgaat mij even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan