Router niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

adaywalkr

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Hallo lui

Allereerst: Ik gebruik windows XP Pro, en heb een Orange Livebox met Orange Family. Firewalls staan uit, en ik maak gebruik van een sitecom router, voor meerdere pcs in huis.

Ik heb alle poorten opengezet in de Livebox maar de poorten blijven dicht.
Dus zal het wel aan de router liggen, maar ik kan er met geen mogelijkheid in komen. Ik heb 3 kabels in de router. In ingang 1 gaat naar mijn computer, ingang 2 in de Livebox, ingang 3 in de laptop. Dat WAN poortje gebruik ik dus niet.
Via de laptop kom ik ook niet in de router.

Verder kom ik via alle mogelijke IP-achtige getallen alleen maar in mijn Livebox. Het is dus duidelijk nodig om de poorten open te zetten in de router, omdat ik de firewall zelfs uit heb staan in de Livebox.

Hoe los ik dit op?

Dankkk:thumb:

Laatst bewerkt:
Je moet je router aansluiten op je livebox. Je router moet je dan op bridge mode zetten. Je computer sluit je aan op je router, of accespoint sluit je aan op je router.

Je router geef je een vast ip. Thuis gebruik ik 192.168.1.10 voor mijn router. Mijn livebox heeft het ip adres 192.168.1.1

Je computer stel je dan op de volgende manier in als het automatisch verkrijgen van ip adres niet werkt:

ip: 192.168.1.11 (de laatste 2 cijfers oplopend voor elke andere computer)
subnet mask: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.1.10 (ip dat je je router gegeven hebt)

Je moet je router aansluiten op je livebox. Je router moet je dan op bridge mode zetten. Je computer sluit je aan op je router, of accespoint sluit je aan op je router.

Je router geef je een vast ip. Thuis gebruik ik 192.168.1.10 voor mijn router. Mijn livebox heeft het ip adres 192.168.1.1

Je computer stel je dan op de volgende manier in als het automatisch verkrijgen van ip adres niet werkt:

ip: 192.168.1.11 (de laatste 2 cijfers oplopend voor elke andere computer)
subnet mask: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.1.10 (ip dat je je router gegeven hebt)

Ik kan hem dus niet op bridge mode zetten omdat ik er niet in kan komen, met geen enkel IP adres

Sorry,maar de Livebox is modem en router dus waarom nog een router er achter zetten ?
Je krijgt dan idd moeilijk poorten open als je 2 routers achter elkaar zet.

Wanneer je geen draadloze livebox hebt maar je wilt toch op alle pc's in huis draadloos internet dan kun je dat realiseren door een router aan te sluiten op de liverbox. Meestal wordt dit gedaan omdat iemand al een router bezit en geen zin heeft om 2 euro per maand te betalen voor de draaloze versie van de livebox.
Ik heb hier dus een bedrade livebox met daaraan gekoppeld de router en het werkt zowel op deze laptop als op de andere laptop perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan