• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens wegschrijven naar ander bestand (VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Beste excelliefhebbers,

Ik heb (met dank aan wigi) een userform gemaakt, waarmee ik gegevens wegschrijf naar een werkblad. Dit werkt allemaal perfect!
Ik wil nu dezelfde gegevens die ik invoer ook wegschrijven naar een werkblad in een ander excel bestand. De code die ik momenteel gebruik is (let op: dit is niet de gehele code, maar dit heeft verder geen invloed):
Code:
Private Sub voegfiliaaltoe_Click()
legeregel = Worksheets("database filiaal").Range("c" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1

Dim X As Long
X = legeregel

With Worksheets("database filiaal")
    .Range("c" & X) = naam
    .Range("d" & X) = adres
    .Range("e" & X) = plaats
    .Range("f" & X) = postcode
    .Range("g" & X) = postcodltr
    .Range("b" & X) = flnr
    .Range("h" & X) = land
    .Range("i" & X) = aantk
    .Range("j" & X) = aantc
    .Range("m" & X) = telnr

[COLOR="Red"]Hier moet een denk ik het deel komen waar ik de gegevens naar een ander bestand kan wegschrijven.
De gegevens moeten weggeschreven worden naar:
H:\test\07-DB\[OHK naw.xls]Overig
En dan in de eerstvolgende legeregel van kolom C. [/COLOR]

If MsgBox("Filiaal is toegevoegd", vbInformation) = vbOK Then
    Filiaalformulier.Hide
    End If
End With
End Sub

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, dit scheelt mij namelijk een hoop tijd met invoeren van gegevens.

Als je de kopieerslagen die je wilt maken nou gewoon eens met de macrorecorder opneemt, volgens mij heb je dan het meeste al kant en klaar.

Als je de kopieerslagen die je wilt maken nou gewoon eens met de macrorecorder opneemt, volgens mij heb je dan het meeste al kant en klaar.

Maar de macrorecorder neemt niet op wanneer je met userforms gaat werken..:shocked:

Maar de macrorecorder neemt niet op wanneer je met userforms gaat werken..:shocked:

WinteE bedoelt waarschijnlijk het openen van het andere bestand. Of is dit reeds geopend als de code uitgevoerd wordt?

WinteE bedoelt waarschijnlijk het openen van het andere bestand. Of is dit reeds geopend als de code uitgevoerd wordt?

Het bestand is niet geopend wanneer ik de gegevens wil wegschrijven. Met de macrorecorder kom ik op de volgende bestandsnaam:
H:\test\07-DB\[OHK naw.xls]Overig

Hierbij is Overig het werkblad.

Dan zal je dat eerst moeten openen met VBA code:

Code:
workbooks.Open(padnaam e.d.)

Zie helpfiles.

Wigi

Dan zal je dat eerst moeten openen met VBA code:

Code:
workbooks.Open(padnaam e.d.)

Zie helpfiles.

Wigi

De volgende code heb ik gevonden, maar deze werkt niet. Is het niet mogelijk om hetzelfde principe van mijn orginele code te gebruiken, maar dan voor X (legeregel) het bestandsnaam op te geven : H:\test\07-DB\[OHK naw.xls]Overig

Code:
    Application.ScreenUpdating = False
    naamfiliaal.Copy
    Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & H:\test\07-DB\[OHK naw.xls]
    Sheets("Overig").Activate
   Range("A3000").Select
    ActiveSheet.Paste

Is het niet mogelijk om hetzelfde principe van mijn orginele code te gebruiken, maar dan voor X (legeregel) het bestandsnaam op te geven : H:\test\07-DB\[OHK naw.xls]Overig

Je kan niet schrijven naar een bestand dat niet geopend is. Vandaar...

Code:
    Application.ScreenUpdating = False
    naamfiliaal.Copy
    Sheets("Overig").Activate
   Range("A3000").Select
    ActiveSheet.Paste

In jouw code hier

open je iets van bv. C:\Mijn documentenH:\test\07-DB\[OHK naw.xls]

dat kan natuurlijk niet. Op zijn minst moet ThisWorkbook.Path al weggedaan worden.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan