Beste excelliefhebbers,
Ik heb (met dank aan wigi) een userform gemaakt, waarmee ik gegevens wegschrijf naar een werkblad. Dit werkt allemaal perfect!
Ik wil nu dezelfde gegevens die ik invoer ook wegschrijven naar een werkblad in een ander excel bestand. De code die ik momenteel gebruik is (let op: dit is niet de gehele code, maar dit heeft verder geen invloed):
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, dit scheelt mij namelijk een hoop tijd met invoeren van gegevens.
Ik heb (met dank aan wigi) een userform gemaakt, waarmee ik gegevens wegschrijf naar een werkblad. Dit werkt allemaal perfect!
Ik wil nu dezelfde gegevens die ik invoer ook wegschrijven naar een werkblad in een ander excel bestand. De code die ik momenteel gebruik is (let op: dit is niet de gehele code, maar dit heeft verder geen invloed):
Code:
Private Sub voegfiliaaltoe_Click()
legeregel = Worksheets("database filiaal").Range("c" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
Dim X As Long
X = legeregel
With Worksheets("database filiaal")
.Range("c" & X) = naam
.Range("d" & X) = adres
.Range("e" & X) = plaats
.Range("f" & X) = postcode
.Range("g" & X) = postcodltr
.Range("b" & X) = flnr
.Range("h" & X) = land
.Range("i" & X) = aantk
.Range("j" & X) = aantc
.Range("m" & X) = telnr
[COLOR="Red"]Hier moet een denk ik het deel komen waar ik de gegevens naar een ander bestand kan wegschrijven.
De gegevens moeten weggeschreven worden naar:
H:\test\07-DB\[OHK naw.xls]Overig
En dan in de eerstvolgende legeregel van kolom C. [/COLOR]
If MsgBox("Filiaal is toegevoegd", vbInformation) = vbOK Then
Filiaalformulier.Hide
End If
End With
End Sub
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, dit scheelt mij namelijk een hoop tijd met invoeren van gegevens.