Plaatje in stukjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

cybermier

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe layout. Het is een plaatje die ik heb bewerkt tot allemaal stukjes voor verschillende linkjes. Ik heb een voorbeeld van verdeling hier neergezet: http://cybermier.nl/images/voorbeeld_verdeling.jpg

De afmetingen zijn ongeveer en in totaal heb ik 22 "puzzelstukjes". Het gaat om het idee dat ik weet op welke manier ik het plaatje naadloos weer aan elkaar kan zetten in html of css.

Of misschien weet er iemand een minder omslachtige manier om een plaatje van linkjes te voorzien...

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen!! ;-)
Alvast bedankt voor alle reacties in ieder geval.

Heb je toevallig Paint Shop Pro?

Bedankt voor de reacties!!

Ik heb geen paint shop pro. Ik gebruik eigenlijk altijd photofiltre. Ik maak ook nooit gebruik van html-editors.

Ik denk dat ik het plaatje opnieuw ga maken (knippen) maar dan zo dat ik hem als een tabel in elkaar kan zetten. (zoals gimli ook heeft gedaan) Omdat de lijnen van links naar rechts niet helemaal doorlopen werd het een probleem... Met verticale en horizontale lijnen die rechtdoor lopen zal het geen probleem zijn. Enige jammere is dat ik dat plaatje dus weer opnieuw moet bewerken en daarna weer in stukjes moet knippen.

Echter wordt het resultaat dan (denk ik) het mooist. Soms wil je met html iets doen dat niet kan... Misschien wordt het toch eens tijd dat ik php ga leren... :-s

Ik dacht dat het de bedoeling was om je plaatje in stukken te verdelen en elke selectie van een apart linkje te voorzien.

Laatst bewerkt:
Ok dan!! Bedankt, ik ga even kijken of ik er wat mee kan. (of het niet boven mijn pet gaat...) Mijn man had al gezien dat hij het programma ergens kan downloaden... ;-)

Je kunt ook een 'map' gebruiken om verschillende delen van 1 plaatje te linken. Hier staat een uitleg maar html-editors hebben er ook een functie voor. Je kunt dan ook niet-rechthoekige gebieden gebruiken.

Met een tabel kun je ook het plaatje als achtergrond gebruiken en de cellen met hetzelfde doorzichtige gifje op verschllende groottes vullen, en linken.

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan