geluid letterlijk 6 keer zo hard

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
wanneer ik de pc speakers gebruik en vervolgens een koptelefoon aansluit word het geluid letterlijk 6 keer zo hard dan het geluid uit de speakers ik heb de dopjes dan nog niet in m'n oren zitten nu weet ik wel hoe dit komt maar is er een mannier om dit op te lossen dat het geluid automatic zachter word zodra ik en koptelefoon inplug op de speakers zit geen koptelefoon aansluiting
en is er niet ook een manier om het volume van de speaker voledig met het toetsenbord te regelen zonder dat ik de volumeknop van de speaker hoef te gebruiken of deze voluit te zetten

Laatst bewerkt:
Je eerste vraag: kijk in Volumeregeling of er aparte schuifpanelen zijn voor speakers en hoofdtelefoon. Heb je soms ook frontaansluitingen voor hoofdtelefoon en microfoon? Maak daar gebruik van om verschillende volumeniveau's in te kunnen stellen.
Tweede vraag: sommige toetsenborden hebben speciale toetsen, waaronder plus en min van het volume. Dat werkt altijd alleen voor de Windows-geluidsregeling.

ja ik heb een front aansluiting bij de geluidstekte staat niks over front volume vermeld
bij de realtek instellingen wel maar wanneer ik de front instelingen lager zet heeft dit geen efect op het volume van de hoofdtelefoon
zie plaatjes:
volumeregelingno9.jpg

realtek1tc3.jpg

realtek2cj8.jpg

Als je in die Hoofdvolumeregeling van Windows klikt op Opties dan Eigenschappen, komt er dan niet een scherm met méér aan te vinken hokjes?
Dus behalve de front Mic ook een hokje voor de front Speakers, of Hoofdtelefoon, of zo ites dergelijks. Kortom, klik in dat venster alle hokjes aan en klik op OK.
Hoe ziet dat paneel van Hoofdvolume er nu uit?

gast0175, in dat andere topic gaf ik aan wat je volgens mij moest doen, als je wilt dat de speakers "zwijgen" als je voorin je PC de hoofdtelefoon inplugt. Heeft dat geholpen?

In dit topic: de Hoofdvolumeregeling zal waarschijnlijk het volume van je hoofdtelefoon besturen via het paneeltje "Front". Maar probeer voor de zekerheid alle paneeltjes, een enkele keer wordt bij het assembleren van de PC een vergissing gemaakt.

NB: in b.v. Paint kun je met een vierkant lassootje een selectie uit je Printscreen halen en als afbeelding (jpg) opslaan. Kost het niet zoveel ruimte hier. :)

-

wanneer ik dat doe komt er zowel uit de speakers als oordopjes geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan