welk processor??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lil_Sam

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Welke processor zou het beste op een server draaien???

Laatst bewerkt:
er komt een nieuwe werkplek dus alle gebruikers krijgen een nieuw account snap je. dus moeten we een server bouwen maar weten niet zo goed welke processor we moeten gebruiken?

Welk merk server gaat het worden? Wat is het budget?

Dat is nog onduidelijk maar het budget dat hebben ze ons nog niet echt gegeven maar het moch niet al te duur zijn..

Moet er dan ook worden gekeken naar het merk server is dat ook belangrijk?? Wist ik niet

maar ik denk dat het een AMD opteron gaat worden maar type weten we nog niet...

Zorg dan maar eerst dat je een budget krijgt, anders wordt het stereospirisme.

Dan kun je pas iets samen gaan stellen.

Jaa maar zou het wel handig vinden als ik teminste wel wat informatie heb. wat vind jij nou van de AMD opteron? Levert ie goeie prestaties?? of kan ik beter gaan voor de Xeon.. Die schijnen ook goed te draaien in servers..

Hou er rekening mee dat de processor helemaal niet zo belangrijk is, als je het over core 2 duo xeons hebt, en dan de quad core uitvoering, dan praten we ergens over, maar een opteron in de juiste uitvoering kan ook prima voldoen, maar dat is toch helemaal afhankelijk van de taken die de server moet gaan uitvoeren.

Nogmaals, eerst het budget.

We hebben een budget van €50.000. Daarvan moet alles geregeld worden. Er komen zo een 100 man werken dus zoals je weet moet er iedereen voorzien zijn van een eigen systeem. We hebben besloten om één server te nemen. hoeveel processors erin gaan draaien is nog helemaal niet duidelijk want het type moederbord moet ook nog uitgezocht worden.

Merk van de processor word wel een xeon een quad core maar zou jij mij nu kunnen vertellen wat de voordelen zijn en nadelen van deze type processor. En heb je misshien enig idee welke type we zou kunnen nemen. wel willen we meer dan één processor laten draaien in de server. En zou die processor compatibel zijn met het type moederbord??

Bedankt voor je eactie overigens..

Denk dat het allemaal niet zo belangrijk is welke processor(s) er wordt gebruikt, en 1 server voor 100 man, zonder backupsysteem, lijkt mij niet erg gewenst, ook het geldbedrag zal behoorlijk aan de krappe kant zijn.

En is dat met of zonder software?

Of wil je al die PC's zelf bouwen en onderhouden?
En komt er ook een systeembeheerder?

Waaarom wordt er geen automatiseringsbureau ingeschakeld?, die kunnen precies aan de wensen voldoen

Is het een nieuw te starten bedrijf of gaat het om een virtueel bedrijf? Wat moet er allemaal van het budget betaald worden? Ligt er al een infrastructuur of dient die ook nog aangelegt te worden. Moet de server middels airco koel gehouden worden?

50.000 euro voor server en werkstations?

Stel dat je 300 euro kwijt bent per werkstation (kast, monitor) en daarnaast 2003 server wilt aanschaffen met 100 cal's en niet te vergeten een server en minimaal 3 switches dan mag diegene die over het geld gaat wel meer budget gaan vrij maken

Ik drukte mij nog voorzichtig uit, want dit gaat never nooit niet.
Denk idd ook aan een werkopdracht, virtueel dus.

Ik heb het gevoel dat wij weer huiswerk aan het maken zijn. Ik kan het ook verkeerd hebben maar wat Robben aan naam heeft qua schwalbes heeft Lil_sam een naam (bij mij) qua huiswerk vragen

En nu maar hopen dat er wat van opgestoken wordt, na 82 vragen.:rolleyes:

Maar de reacties over een relatief onbelangrijk onderdeel, zou het tegendeel wel eens kunnen bewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan