ASRock Driver voor vista ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MetalRomain

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Hallo,

Ik heb Vista geinstaleerd en draait prima,
Ik kan alleen mijn moederboard niet instaleren omdat ik er geen driver van kan vinden op de site van ASRock (An Expert in Windows Vista) -_-

Terwijl mijn Moederboard Vista Premium Ready is, (zoals op de doos ook staat)
Kan ik geen Vista Driver vinden.
Ik heb deze: ASRock AM2NF3-VSTA, Socket AM2

Kan iemand mij helpen, want hierdoor kan ik ook mijn Videokaart niet instaleren... (wel driver van gevonden)

Alvast bedankt, Romain

PS. de XP drivers werken niet. Vista geeft aan dat ze voor XP only zijn.

Laatst bewerkt:
Met jouw gegevens kom ik inderdaad ook hier op uit bij Asrock. Maar, Vista draait prima? Op welk moederbord dan?

Edit: in de FAQ van Asrock staan wel een aantal vragen over Vista. Een vraag in verband met jouw typenummer staat er ook tussen.

Laatst bewerkt:
tja, hij draait gewoon, en hij ziet wel dat er Nforce zit enzo... ik heb ook geluid, alleen doordat ik niet de goede driver heb, kan ik mijn 5.1 niet configureren.

Je moet begrijpen dat ik best wel een Noob ben in dit soort dingen.
Eigenlijk zou er gewoon iemand naa rmoeten komen kijken om te zien wat er nou allemaal op staat, want bij Apperaatbeheer weet ik ook niet wat alles is enzo...

Er staan bij Systeemapperaten een heleboel dingen zoals:

-AMD HyperTransport
-BIOS stuurprogramma voor microsoft
-NVIDIA nForce PCI System Management
-NVIDIA nForce3 250 AGP Host to PCI Bridge
-PCI-bus
-Systeem luidspreker

Ik snap er niks van *zucht*

Ga naar Nvidia
Selecteer daar 'Platform/Nforce' vervolgens 'Nforce 3' en in het laatste vakje je besturingssysteem, dan kom je bij de goede driver uit.

Staat die Nforce niet geinstaleerd al ofzo ?

hij staat er al tussen...

nForce3 250

Het is al opgelost.

Het is als volgt,
Ik heb een MoBo van ASRock met een chipset van nVidia
Mijn videokaart is van MSI Ati Radeon.

En de chipset ondersteund de videokaart van AMD (MSI) niet...
Eigenlijk zou je dus een videokaart van nVidia moeten hebben of een moederboard van AMD.
Nou is ASRock ook aan het aankloppen bij nVidia voor een driver of dergelijke zodat alles gewoon moet kloppen...

Nou dit als oplossing....

Heb mijn Dual Core Uitgeschakelt in mijn bios... starte opnieuw op, en ja hoor, hij zag mijn Videokaart....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan