USB-stick wordt niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits128

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
Mijn PC (Medion Win xp Home SP2 NL) herkent geen USB-stick.
Wel de melding dat ik een driver moet installeren, ook de explorer ziet geen stick.
Fabrikant (Sharkoon Flexi-Drive 4 Gb) heeft geen drivers omdat hij Win Xp compatible moet zijn.
Microsoft gebeld, zij adviseerde een update (driver) te vragen bij Medion voor de USB hub.
Medion heeft deze update niet……..

Overigens werken andere USB-devices (webcam, cardreader) wel, maar alleen met de meegeleverde driver.
In de device manager zie ik een geel vraagteken onder 'andere devices', onder USB controllers verschijnt de stick niet.
Ik heb alle patches van Microsoft geïnstalleerd, ook de niet kritische.

Hellup!!!!

Groeten,
Frits128

Alle drivers op de meegeleverde cd heb in geinstalleerd, maar heeft niet geholpen.
Trouwens, de pc heb ik gekocht met WIN XP erop. Zou dus verwachten dat ik geen drivers enz. zou meoeten installeren.

Maar het heeft dus niet geholpen.

heb je het ook al eens geprobeerd in een andere USB poort....? Geeft ie overal hetzelfde probleem?

Misschien heb je teveel USB drives aan één HUB hangen, dan werkt het ook niet meer, zeker niet als al die apparaten ook een beetje stroom trekken.

Installer de chipsetdrivers opnieuw, op te halen bij Medion, onder het s/n nummer, of bij de chipset fabrikant, te ontdekken met Everest.

USB2.0 onder XP SP2 heeft geen drivers verder nodig, hoogstens die cipsetdrivers om de USB poorten te koppelen aan de southbridge, en de specifieke drivers, voor de USB apparaten zelf, die er niet zijn, voor USB sticks i.c.m. XP.

Sorry, heb een deel van je reactie gemist
Zal vanavond de chipsetdrivers opnieuw installeren.
Heb daar trouwens niet veel vertrouwen in, heb dat ongeveer 1 jaar geleden ook gedaan.
(het zal toch niet zo zijn dat deze problemen pas korter dan 1 jaar gelden opgelost zijn?)

C:\windows\inf

Probeer dit eens: bij het venster "nieuwe hardware gevonden" gebruik je stuurprogramma zelf kiezen en vul je deze lokatie in: C:\WINDOWS\INF

Als het goed is herkent Xp het apparaat dan als externe massaopslag. Hierna volgt meteen weer "nieuwe hardware gevonden", doe nogmaals hetzelfde, dat installeerd dan de externe schijf.

Ik heb op deze manier al een memory-stick, mp3-speler, camera en kaartlezer geïnstalleerd. :) (De kaartlezer gaf 5x "nieuwe hardware" 1x voor het apparaat en 4x voor de apparte kaart-slots.)

Het kan zijn dat als je de stick daarna op een andere usb-poort aansluit je weer "nieuwe hardware" krijgt, installeer dan nogmaals op dezelfde manier.

Vr.Gr. Egel.

Egel,

Het werkt!!
Ik heb de hierboven voorgestelde chipset update niet uitgevoerd, meer direkt jou voorstel uitgeprobeerd.
Ik weet niet precies waarom het werkt, maar het belangrijkste is dat ik nu m'n stickkie kan gebruiken.
Geweldig bedankt hoor, ik ben heel blij!!

Egel,

Het werkt!!
Ik heb de hierboven voorgestelde chipset update niet uitgevoerd, meer direkt jou voorstel uitgeprobeerd.
Ik weet niet precies waarom het werkt, maar het belangrijkste is dat ik nu m'n stickkie kan gebruiken.
Geweldig bedankt hoor, ik ben heel blij!!

ik had zelfde probleem bedankt heel erg bedank me stick was toch 40euri zonde geld als ie het niet doet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan