DVD drive verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Klein probleempje….

Bij het maken van een cd/dvd compilatie in Nero loopt de hele boel vast. Complete system shocking klem, en komt uit zichzelf ook niet meer uit deze toestand. Enige methode is de power-knop te gebruiken en gewoon hardhandig een harde reboot uit te voeren.

Probleem lijkt dus softwarematig. In al mijn onmetelijke wijsheid heb ik dus maar besloten om Nero te verwijderen, en opnieuw te installeren (uiteraard gebruik ik daarvoor legale software. Nero 6, OEM versie, geleverd bij mijn Samsung Writemaster DVD-drive.)

Maar… ik kom niet eens aan het opnieuw installeren toe. :mad: Na verwijderen van Nero blijken mijn beide DVD-drives verdwenen. In apparaatbeheer komen ze nog wel tevoorschijn, maar versierd met een geel rondje, met daarin een uitroepteken. Conflict dus.
Geen problem… drives verwijderen uit apparaatbeheer, drives ook fysiek verwijderd uit mijn system (dus alle stekkers losgetrokken), en pc opnieuw gestart. Werkt allemaal prima.
Pc weer uit, alle stekkers er weer in (eerst met één drive), pc weer aan, en ja hoor, keurig meldingen dat nieuwe hardware is aangetroffen en wordt geinstalleerd, blablabla….

Probleem opgelost? Niet dus… ik zie de drives nog steeds niet in explorer. In apparaatbeheer zie ik ze wel, maar nog steeds met een conflict-icoontje. Windows meldt dat de software voor apparaat-aansturing in het geheugen is geladen, maar dat het apparaat niet wordt gevonden. What the heck….?:shocked: HELP!

Probeer het hier eens mee op te lossen.

Drives die niet werken, daar kun je het beste eerst de controller waar deze drive aanhangt de installatie van ongedaan maken, en na en reboot, een herinstallatie door windows zelf, en nomaals een reboot, zouden die weer tevoorschijn moeten komen.

Overigens kun je apparaat ook testen in een andere pc, om te weten of die nog wel goed is.

yes! Hij doet het weer. Was even puzzelen, maar het probleem is opgelost met het volgende recept:

1. Click on START button, the click on RUN
2. Enter REGEDIT and press enter
3. When REGEDIT starts, open up the following folders
HKEY_LOCAL_MACHINE
SYSTEM
CurrentControlSet
Control
Class
{4D36E965-E325 -11CE-BFC1-08002BE10318}
4. After clicking on {4D36E965-E325 -11CE-BFC1-08002BE10318} you should see two settings on the right-hand side:
"Upperfilters"
"Lowerfilters"
Click on each of them, press DELETE and click YES.

Then close REGEDIT, shutdown & restart your PC

Je bedoeld dit,
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_2K]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdralw2k]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr]

wat in het progje wat ik aangaf zit.:rolleyes:

mja..... maar dat progje werkte niet. Paar keer geprobeerd.
Handmatig lukte het wel. Verwijderen van die laatste 4 entries heb ik dus niet gedaan, maar dat lijkt (vooralsnog) ook niet nodig. Werkt allemaal weer als een zonnetje.

Laatst bewerkt:
Vreemd:confused: , dat progje zet die filters op 0, maar als alleen het verwijderen werkt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan