kan harde schijf niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandervh

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
als ik mijn computer opstart detecteert hij geen enkele harde schijf. (maxtor)
ik heb al verschillende geprobeerd.

in de bios staat dat hij niet geinstalleerd is maar ik weet niet hoe ik hem moet installeren.

:thumb: wie heeft er een oplossing :thumb:

Laatst bewerkt:
de harde schijf heeft er vroeger al ingezeten dus ik weet niet als dat nodig is

Staat je bios op auto detect? Zo nee, zet hem dan op autodetect en kijk of je bios hem nu wel ziet.

ik heb nu een andere harde schijf ingestoken in nu vind de bios hem wel maar ik moet een opstartdiskette insteken. als ik die erin steek zegt hij dat het een verkeerde is of dat het een 0/1 fout is.

Eerste vraag, hoeveel harde schijven zitten erin? En, veel belangrijker, staan de jumpers master/ slave goed indien het IDE-schijven betreft (ook rekening houden met eventuele DVD(writers).

Jan

jumpers staan ok , er zit nu maar 1 ide schijf in en geen dvd writer

Is die nieuwe harde schijf geformateerd, en staat er een besturingssyteem op? Anders is het normaal dat je vanaf die schijf niet kunt opstarten. Wat die eerste schijf betreft, je zou ze eens moeten controleren met de tool van de fabrikant voor de goede werking. Ieder merk heeft op hun website een aangepast prg'tje staan, dat je normaal van floppy of cd opstart, om de harde schijf te testen op de goede werking (veel grondiger dan chkdsk).

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan