Wireless internet ontvangen Vista - Speedtouch 580?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorske1980

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Hoi, ik heb een vraag en ik omschrijf het maar even voor zover ik kan, want heb er heel weinig verstand van. Ik heb een paar dagen geleden een Acer Aspire 5611 notebook gekocht met daarop Windows Vista. De installatie ging goed, maar toen ik probeerde om op internet te komen, lukte dit niet. Ik heb een SpeedTouch 580 en kan op de 1 of andere manier gewoon geen verbinding maken met internet. De notebook herkent zeg maar wel dat er een signaal wordt uitgezonden (die van de speedtouch) maar hij kan er geen verbinding mee maken. Hij vraagt wel om de netwerksleutel in te voeren maar wanneer ik dit gedaan heb, zegt ie: de netwerksleutel is onjuist. En die is 100% zeker gewoon wel juist. Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar het lukt gewoon niet. In de lijst (overzicht) met beschikbare netwerken staat er nu een rood kruis bij mijn SpeedTouch signaal.. Hoe kan dit en hoe kan ik dan wel verbinding maken met het internet..? Heb tenslotte de notebook aangeschaft om voor school informatie op te zoeken wat me nu dus onmogelijk wordt gemaakt.

Hartelijk dank als mijn vraag in behandeling wordt genomen.

Sjors.

Heb je wel de juiste netwerk sleutel gedaan die van je internet is?

Draadloos

Hoi,

Typ eens bij menu start "uitvoeren" ( hoe je uitvoeren krijgt wordt hier in een ander topic beschreven ) "services.msc" en ga dan naar "WLAN auto config" als deze op handgeschakeld of uitgeschakeld staat moet je deze op automatisch zetten.

Als het goed is kun je nu met je netwerksleutel internetten via je eigen modem.

Groet Fabian01 :cool: :cool:

Ik snap niet wat dat voor nut heeft..? Als ik in die lijst met netwerken dubbelklik op mijn eigen SpeedTouch, dan moet ik nadat ik de netwerksleutel heb ingevoerd toch gewoon kunnen internetten? Wat maakt het dan uit of ie automatisch verbinding maakt met Speedtouch of niet?

Ja dat klopt maar er is iets mis met de 580, er zijn meer mensen, waaronder ik, die problemen met dat modem hebben.

Om de een of andere reden geeft het veel problemen.
Het kan helpen om de beveiliging op je modem te verlagen naar wep in plaats van wpa-psk.
Bij mij werkt de verbinding dan soms. Zonder beveiliging werkt het bijna altijd, maar dat zou ik niet doen.

Fabian01 Dat is niet het probleem, dit staat standaard op automatisch

Zie ook hier:
microsoft.public.windows.networking_sharing

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan