Waarschuwing energieniveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

DvE

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
127
Ik heb een probleem.
Bij energiebeheer staat de waarschuwing voor laag energieniveau op 81% en deze kan ik niet wijzigen. Het schuifje springt elke keer terug naar 81%. Ook als ik de waarschuwing voor kritiek energieniveau naar boven wil schuiven, gaat ie vanzelf naar 81% en krijg ik het niet meer lager. Deze kan ik dan nog annuleren maar het schuifje voor laag energieniveau krijg ik met geen mogelijkheid terug.
Weet iemand hoe ik het naar de standaardwaarden kan resetten (een registertweak ofzo)?
En verder geeft de laptop het icoontje van de batterij niet weer in de taakbalk. Het vinkje staat wel aan maar het icoon is niet te zien. Ik heb de iconen ook niet standaard laten verbergen. Hoe krijg ik deze weer terug?
 
Laatst bewerkt:
Het is inmiddels weer opgelost, ik heb vanuit het bios de batterij gecalibreerd en nu doet ie het weer goed.
 
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?

Ik heb op mijn laptop hetzelfde probleem: bij laag energieniveau en kritiek energieniveau kan ie niet lager dan 28% worden gezet. Hij kan wel hoger maar niet lager dan dat.
Ik heb mijn laptop opnieuw geinstalleerd maar dat heeft ook geen effect.
 
Ik heb een asus laptop en kan de accu calibreren vanuit het bios, bij Power opties geloof ik.
Het kan geloof ik ook wel softwarematig maar dat heb ik niet geprobeerd.
 
Ik heb een Acer Travelmate 8000. Ik heb geprobeerd het softwarematig te doen met een programma maar het is toen van 28% naar 25% gegaan. Hoe krijg ik dit normaal?
 
Ik heb een Acer Travelmate 8000. Ik heb geprobeerd het softwarematig te doen met een programma maar het is toen van 28% naar 25% gegaan. Hoe krijg ik dit normaal?

Kun je in het bios geen optie vinden om de batterij te calibreren?
 
Wanneer ik de laptop opnieuw opstart moet ik F2 induwen. Ik zie daar nergens iets staan van battery kalibreren. Helemaal niets van batterij.

Damn
 
Probeer de batterij eens te kalibreren door de laptop aan te laten staan in het bios.
Als de batterij dan leeg is zal de laptop uitgaan, dit gaat buiten windows om, dus leeg is dan ook echt leeg.
Laad daarna de batterij weer op, op deze manier wil het ook nog wel eens helpen om het zaakje te "resetten".
 
Probeer de batterij eens te kalibreren door de laptop aan te laten staan in het bios.
Als de batterij dan leeg is zal de laptop uitgaan, dit gaat buiten windows om, dus leeg is dan ook echt leeg.
Laad daarna de batterij weer op, op deze manier wil het ook nog wel eens helpen om het zaakje te "resetten".

Ik heb de Laptop laten aan staan in de BIOS en toen hij helemaal leeg uitviel heb ik nog getest of hij leeg was en inderdaad hij was helemaal leeg omdat hij nergens meer op reageerde. Toen heb ik hem opgeladen en dat duurde zo'n 1 uur en een kwartiertje. Daarna opgestart maar het probleem is er nog steeds!

Het gaan niet lager dan 25%... Hoe krijg ik dit weer normaal....
 
Hoe oud is de batterij eigenlijk, is de batterij vaak gebruikt (opgeladen)?
 
Batterij is volgens mij zo'n 2 tot 3 jaar. Het rare is dat wanneer hij bij 25% is dan moet hij in standby gaan maar hij sluit dan gewoon af zonder iets anders. Wanneer ik dan alweer aanzet kan ik gewoon verdergaan waar ik was en dan zit ik onder de 25%... Hij kan dan gewoon verder.... Echt raar. Het is gewoon dat metertje dan niet klopt.
 
Hoelang doet dit probleem zich al voor? Hier wordt gesproken over een Bios update maar dat lijkt me sterk als dit probleem zich nog niet zo lang voordoet.

We zijn hier vreselijk aan het topickapen trouwens.
:eek:
 
Hoelang doet dit probleem zich al voor? Hier wordt gesproken over een Bios update maar dat lijkt me sterk als dit probleem zich nog niet zo lang voordoet.

We zijn hier vreselijk aan het topickapen trouwens.
:eek:

Het is niet zo lang geleden. een weekje of 2?

Sssssshh... anders merken ze het straks nog :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan