• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

0p datum wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Wat is er mis, met de eerste datum gaat het perfect, meerdere niet ik heb het liever met datum in cel B1.

GroPrivate Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim MijnDatum, MijnTijd
Sheets("verzamelstaat").Activate
MijnDatum = DateValue("30 april 2007")
MijnDatum = DateValue("31 mei 2007")
MijnDatum = DateValue("30 juni 2007")
MijnDatum = DateValue("31 juli 2007")
MijnDatum = DateValue("31 augutus 2007")
MijnDatum = DateValue("30 september 2007")
MijnDatum = DateValue("31 oktober 2007")
MijnDatum = DateValue("30 november 2007")
MijnDatum = DateValue("31 december 2007")
MijnTijd = TimeValue("0:00:01 pM")
If Now > MijnDatum + MijnTijd Then
Range("B5:D1510").ClearContents
End If
End Sub

Groeten Justes

Als je deze code uitvoert:

Code:

heeft de variabele MijnDatum na afloop 31 december 2007. Niet een van de eerdere datums, die worden overschreven. Lost dit het probleem al (deels) op?

Wigi

Als je deze code uitvoert:

Code:

heeft de variabele MijnDatum na afloop 31 december 2007. Niet een van de eerdere datums, die worden overschreven. Lost dit het probleem al (deels) op?

Wigi
inderdaad: zet de datum van de PC op 2008, verander augutus in augustus en zet de range juist (B5:E5510). en het werkt.

steven

Hallo Steven,

Dank voor je reactie, ik heb hem aangepast,
Nu nog de vraag of het ook aan gepast kan worden zo dat het werkt op de datum van B1

Gr Justes

Bijlagen

Nu nog de vraag of het ook aan gepast kan worden zo dat het werkt op de datum van B1

justes,

ik snap de vraag niet. in B1 staat nu de formule =vandaag(). je wilt =nu() vergelijken met =vandaag()? zoals je macro er nu uitziet, vergelijk je met de variabele mijndatum en dat is 31/12/2007. je kan met een variabele in B1 gaan vergelijken, maar die waarde moet toch ergens opgehaald worden.

steven

justes,

ik snap de vraag niet. in B1 staat nu de formule =vandaag(). je wilt =nu() vergelijken met =vandaag()? zoals je macro er nu uitziet, vergelijk je met de variabele mijndatum en dat is 31/12/2007. je kan met een variabele in B1 gaan vergelijken, maar die waarde moet toch ergens opgehaald worden.

steven

Hallo Steven,

Het is de bedoeling dat als in B1 de datum 01-05-07 is bereikt, B5:E1510 gewist wordt.
En iedere volgend maand hetzelfde

Gr Justes

justes,

steven

Hallo Steven,

Het is de bedoeling dat als de datum in B1, 1 mei bereikt heeft (01-05-07) daT dan B5:E1510 gewist wordt. enz de daarop volgende maanden.

Gr Justes

dag justes,

als je werkt met een extra (verborgen) kolom waarin je 1/5/07, 1/6/07, ... in plaatst (met doortrekken 20 seconden werk) dan werkt volgende code:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim MijnDatum, MijnTijd
Sheets("blad1").Activate

MijnDatum = Range("A1").Value

If Now > MijnDatum Then
Range("B5:E1510").ClearContents
Range("A1").Delete Shift:=xlUp
End If
End Sub

steven

dag justes,

als je werkt met een extra (verborgen) kolom waarin je 1/5/07, 1/6/07, ... in plaatst (met doortrekken 20 seconden werk) dan werkt volgende code:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim MijnDatum, MijnTijd
Sheets("blad1").Activate

MijnDatum = Range("A1").Value

If Now > MijnDatum Then
Range("B5:E1510").ClearContents
Range("A1").Delete Shift:=xlUp
End If
End Sub

steven

Hallo Steven,

Dank voor je vlotte reactie, de reden dat ik twee maal het bijna het zelfde bericht plaatste komt omdat ik mijn bericht niet niet terug kon vinden dat kwam omdat ik de datum van de computer een jaar vooruit had staan (2008) denk ik.
Je oplossing ziet er goed uit ik ga het nu uitproberen.

Gr, Justes

Hallo Steven,

Prachtig, werkt uistekend.

Hartelijk dank.

Gr Justes

justes,

steven
Hallo Steven,

Dank voor je vlotte reactie, de reden dat ik twee maal het bijna het zelfde bericht plaatste komt omdat ik mijn bericht niet niet terug kon vinden dat kwam omdat ik de datum van de computer een jaar vooruit had staan (2008) denk ik.
Je oplossing ziet er goed uit ik ga het nu uitproberen.

Gr, Justes

Hallo Steven,

Prachtig, werkt uistekend.

Hartelijk dank.

Gr Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan