jump menu en php

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joekie1

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Hoi ieder1,

Ik heb een jump menu in een html bestand (kies.html) gezet om in te voegen in een php bestand, maar het werkt niet :(

Dit staat in kies.html:
<title>kies</title>
<select name="vorige speeldagen" onchange="MM_jumpMenu('parent',this,1)">
<option selected="selected">kies hier</option>
<option value="uitslagen1.php">speeldag 1</option>
<option value="uitslagen2.html">speeldag 2</option>
<option value="uitslagen3.html">speeldag 3</option>
<option value="uitslagen4.html">speeldag 4</option>
<option value="uitslagen5.html">speeldag 5</option>
<option value="uitslagen6.html">speeldag 6</option>
<option value="uitslagen7.html">speeldag 7</option>
<option value="uitslagen8.html">speeldag 8</option>
<option value="uitslagen9.html">speeldag 9</option>
<option value="uitslagen10.html">speeldag 10</option>
<option value="uitslagen11.html">speeldag 11</option>
<option value="uitslagen12.html">speeldag 12</option>
<option value="uitslagen13.html">speeldag 13</option>
<option value="uitslagen14.html">speeldag 14</option>
<option value="uitslagen15.html">speeldag 15</option>
<option value="uitslagen16.html">speeldag 16</option>
<option value="uitslagen17.html">speeldag 17</option>
<option value="uitslagen18.html">speeldag 18</option>
<option value="uitslagen19.html">speeldag 19</option>
<option value="uitslagen20.html">speeldag 20</option>
<option value="uitslagen21.html">speeldag 21</option>
<option value="uitslagen22.html">speeldag 22</option>
<option value="uitslagen23.html">speeldag 23</option>
<option value="uitslagen24.html">speeldag 24</option>
<option value="uitslagen25.html">speeldag 25</option>
<option value="uitslagen26.html">speeldag 26</option>
<option value="uitslagen27.html">speeldag 27</option>
<option value="uitslagenlaatste.php">speeldag 28</option>
<option value="uitslagen29.html">speeldag 29</option>
<option value="uitslagen30.html">speeldag 30</option>
<option value="uitslagen31.html">speeldag 31</option>
<option value="uitslagen32.html">speeldag 32</option>
<option value="uitslagen33.html">speeldag 33</option>
<option value="uitslagen34.html">speeldag 34</option>
</select>

En dit voeg ik dan in de php's:
<?
include("kies.html");
?>

Ik heb enkel uitslagen1.php en uitslagenlaatste.php al gemaakt. Als ik op de link uitslagen klik kom ik op uitslagenlaatste.php. Maar als ik dan in de keuzelijst op speeldag 1 klik gebeurt er......niets.
Wat doe ik mis?:confused:
Alvast bedankt...weeral ;)

Laatst bewerkt:
Heb je een online voorbeeld?

is MM_jumpmenu(); een standaard functie van Javascript?

Is geen standaard-functie dus je moet even in de head van je index.php dit zetten:

HTML:
<script type="text/javascript" >
function MM_jumpMenu(targ,selObj,restore){ //v3.0
  eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
  if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
</script>

Goeiemorgen,
ik ben ook bezig met een site in verband met voetbaluitslagen te maken, maar ik heb een klein vraagje. In welk bestand sla jij de uitslagen op? Ik bedoel in welk soort programma staan jouw uitslagen? In excel? Access?
Bedankt voor je antwoord,
Brugesboy1979

Is geen standaard-functie dus je moet even in de head van je index.php dit zetten:

HTML:
<script type="text/javascript" >
function MM_jumpMenu(targ,selObj,restore){ //v3.0
  eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
  if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
</script>

Is me gelukt. Bedankt Tha Devil :thumb:
Heb die code in de uitslagen.php's gezet. Ook in de index.php, maar was dat nodig? Daar staat dat jump menu niet.

In ieder geval van harte bedankt voor de hulp.;)

Goeiemorgen,
ik ben ook bezig met een site in verband met voetbaluitslagen te maken, maar ik heb een klein vraagje. In welk bestand sla jij de uitslagen op? Ik bedoel in welk soort programma staan jouw uitslagen? In excel? Access?
Bedankt voor je antwoord,
Brugesboy1979

Nee, gewoon in een tabel in Dreamweaver zelf. Voor elke speeldag een ander bestand (pagina)

Heb die code in de uitslagen.php's gezet. Ook in de index.php, maar was dat nodig? Daar staat dat jump menu niet.

Aangezien je in de index.php PHP code hebt die bestanden include moet je het dus zo zien dat de code die in het ge-include bestand staat nu op de positie komt te staan waar je die include(): hebt staan.

Wanneer je dus het javascript in de head van index.php zet kun je die functie in elke pagina aanroepen die je include.

Aangezien je in de index.php PHP code hebt die bestanden include moet je het dus zo zien dat de code die in het ge-include bestand staat nu op de positie komt te staan waar je die include(): hebt staan.

Wanneer je dus het javascript in de head van index.php zet kun je die functie in elke pagina aanroepen die je include.

Dus moet ik enkel in index.php dit javascript invoegen. Of zeg ik nu weer domme dingen :confused:
En ik had nog een vraagje: kan ik er in dreamweaver voor zorgen dat ik terug kan previewen, want dat lukt niet meer vanaf ik met php-files werk.
Alvast bedankt :thumb:

Dus moet ik enkel in index.php dit javascript invoegen. Of zeg ik nu weer domme dingen :confused:

Helemaal correct. Een webpagina wordt van boven naar onder gelezen dus als jij in de head van index.php het script zet wordt die als eerste gelezen en hoef je daarna die functie niet meer aan te roepen

kan ik er in dreamweaver voor zorgen dat ik terug kan previewen, want dat lukt niet meer vanaf ik met php-files werk.

Het previewen van een PHP bestand kan alleen wanneer je een webserver hebt draaien.

Nee, gewoon in een tabel in Dreamweaver zelf. Voor elke speeldag een ander bestand (pagina)

Dus je maakt een php-bestand voor elke speeldag of maak je voor elke speeldag een ander html-bestand? En typ je die gegevens dan altijd zelf in of haal je ze uit een excel-bestand?

Bedankt voor je antwoord.

Helemaal correct. Een webpagina wordt van boven naar onder gelezen dus als jij in de head van index.php het script zet wordt die als eerste gelezen en hoef je daarna die functie niet meer aan te roepen

Het previewen van een PHP bestand kan alleen wanneer je een webserver hebt draaien.

Welke zijn er zo en most important: gratis?
En hoe zet ik dit op poten?

Ikzelf maak voor het testwerk gebruik van USB-webserver 6.0 Nederlands

Het gedownloade bestand moet je uitpakken en vervolgens plaats je de webbestanden in de map Root en start je de webserver op.

Wanneer je dan naar http://localhost:8080 surft met je browser kom je op de webserver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan