Nieuw systeem, Meningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickyy

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Hallo, ik heb wel is eerder een systeem hier neergezet, maar nu de prijsen van de AMD processoren zijn gedaald heb ik het een beetje aan gepast :) (Goedkoper en beter denkik dat is mijn vraag) :P

http://img403.imageshack.us/my.php?image=sysysyvi8.png Pop Up ! !

Samen gesteld met Alternate

Wat vinde jullie ervan ? nog op of aan merkingen,

Dan nog 2 vragen,

Dat moederbord kan maximaal PC 6400 aan, ik neem PC 5300 Ram want dat is Goedkoper, maaar is er veel verschil ??

dan nog een vraag is de AMD 5600+ sneller dan de Intel core 2 duo E 6300 ?? die nu wel iets duurder is ?

Bvd gr Rick :)

Dat moederbord kan maximaal PC 6400 aan, ik neem PC 5300 Ram want dat is Goedkoper, maaar is er veel verschil ??

Het geheugen zal minder snel draaien maar of je het verschil echter merkt zou ik niet weten.

paar opmerkingen:
je voeding: koop een voeding van Antec, die zijn beter, stiller en stabieler. Liefst de antec NeoHE, 430 of 500w. Iets duurder, maar bezuinigen of je voeding is geen goed idee.
je geheugen: koop Kingston geheugen, geen buffalo. Is goedkoper(95 euro bij azerty.nl) en is veel beter, B-merk geheugen als buffalo of Twinx levert problemen op(vaak) neem maar pc5300, pc 6400 is voor overclockken en snelheidverschil is er nauwelijks.
je hd: 200gb aan de kleine kant, 250 of 320 gb is niet veel duurder.
je winkel: overweeg eens om naar azerty.nl te gaan, staat goed aangeschreven en is goedkoper als alternate(volgens mij:) .

Verder een mooi systeem, ga ik zelf deze week ook bestellen. De 5600+ is sneller dan de e6420, alleen bied de core2duo veel betere overclock. Als je de e6420 overclock van 2.13ghz(dacht ik) naar bv 3.0 of 3.2 ghz(lukt wel met boxed koeler en je geheugen/mobo) dan issie een stuk sneller dan de 5600+ !
Zoals ik al zei, mooi systeem. Kijk wel even of je grafische kaartje in die kast past!

DAnkje wel :)

Maar ik heb ergens gehoord dan Buffalo ook een goed merk is,

En 200 Gb is voor mij wel genoeg:) ik maak deze 160 Gb nog niet vol :^P
Maar ik zla ff kijken op die arzerty.nl

Toch bedankt Gr Rick

Nieuw systeem, ( nog MB en voeding)

Hallo

ik had al eerder topics gemaakt over een nieuwe systeem wat ik krijg, maar ik las een reactie dat Azerty heel goed koop is dus stel ik het daar samen, hier een een foto van wat ik al heb

http://img174.imageshack.us/my.php?image=545464567fi7.png

Ik moet alleen nog een voeding en een Moederbord, nou had ik op alternate een systeem met een Athlon 5600+ die goedkoper is , en de moederborden van Socket AM 2 zijn wat goedkoper}

nu neem ik op Azerty een E6600 van Intel, maar nu zijn de moederborden van socket 775 weer wat duurder.

mja wat ik nu heb ( http://img174.imageshack.us/my.php?image=545464567fi7.png ) is al 711 €

nu wil ik er niet meer als 820 of 830 € aan uitgeven, als dit niet lukt neem ik een Athlon 5600+ met een goedkoper moederbord,

ik wil graag een E6600 want die is sneller, maar het maakt niet veel uit als het niet lukt, dan neem ik dus die 5600+ maar toch als het wel kan ben ik blij, dus mijn vraag

weten jullie nog een Goed Moederbord Voeding combinatie voor 120 €

het moederbort moet 4 geheugen sloten hebben, 1 PCI e aansluiting, nog een paar andere gewone PCI aansluitingen voor een TV of Geluidskaart, en PC 2 5300 Ondersteunen

dan nog de voeding , die moet een PCI e extra stroom aansluiting hebben, voor de Geforce 8800 GTS 320 MB

Graag bij Azrty zoeken voor het moederbord en voeding

alfast bedankt,

gr Rick.

ow en dan nog een vraag, welke van deze 2 kasten zal ik nemen ?

de Centurion 5 van coolermaster,

of

Sharkoon Rebel, van sharkoon dus,

de centurion 5 heeft een 120 mm fan en 80 mm fan

de sharkoon een 120 mm en 250 mm fan, maar dan geen cooler voor de harddisc, maar die 250 mm fan koeld wel dan de videokaart,

ik tweifel omdat ik die Centurion 5 nu ook heb. en geen slijt van heb, maar die sharkoon lijkt me ook wel wat

Wie helpt ?? :)

Laatst bewerkt:
oke danku wel, dan verwijder ik de andere reacties wel, een soort nieuw topic

alleen hoe verwijder ik mn Eigen berichten ??

Dat lijkt mij niet verstandig, dan is de gehele structuur van het topic weg, je kunt immers de reacties van andere users niet verwijderen.

het is eindelijk zover, ik ga mijn nieuwe systeem bestellen !

Na lang wachten en vergelijken en vragen en andere dingen is het dan zover :)
Ik ga donderdag mijn nieuwe systeem bestellen ! :)
nu laat ik denkik voor de laatste keer de Specs zie en vraag ik of er iets net zal werken :)
dus hier komt het

http://img211.imageshack.us/my.php?image=heheeindelijk22222222vq9.png

Gaat dit allemaal werken ?? :D

voor Duidelijkheid :P

Kast - Sharkoon Rebel9 Value, Zilver, zwart

Processor - AMD Athlon 64 X2, 5600+, Socket AM2, Boxed

RAM - Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x

HDD - Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

Moederbord - Asus M2N

Videokaart - Asus EN8800GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16

DVD Rw - NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM

En dan de voeding - Cooler Master eXtreme Power, 650 Watt, Retail

gr Rick :)

Laatst bewerkt:
Topic maar weer eens samengevoegd, en ja, dat past prima bij mekaar.
Veel plezier met je (staks) nieuwe pc.

Geen bericht, goed bericht:)

maand oud !

:p heb zelf pas ook besteld bij alternate ,,

behuizing : sunbeam trio atx

processor: AMD athlon 2x 2200 mhz + alpine ac koeler

ram geheugen : DIMM1: Corsair XMS CMX512-3200LL 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.0-3-2-6 @ 200 Mhz)
DIMM2: Corsair XMS CMX512-3200LL 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.0-3-2-6 @ 200 Mhz)

Moederbord: asrock 939 dual sata 2

video kaart: Geforce xfx 6600 gt

draait lekker :):D

hier het eindresultaat : http://img443.imageshack.us/img443/5535/pczijkantup6.jpg

: http://img183.imageshack.us/img183/3755/compmijpo3.jpg

ja heel leuk, maar kan je ook bij het onderwerp blijven ?:confused:
anders maak je een eige topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan